مجله بوک کند

نحوه انتخاب بهترین کتاب های ریدینگ برای آیلتس + لیست کتاب‌ها

 

بسیاری از کسانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، معمولا بخش ریدینگ را به عنوان یکی از سخت‌ترین مهارت‌ها معرفی می‌کنند. در این زمینه تفاوتی بین کسانی که می‌خواهند در آزمون جنرال یا آکادمیک شرکت کنند، وجود ندارد. چرا که برای آزمون آکادمیک، مهارت reading بسیار تعیین کننده است و در آزمون جنرال نیز بیشتر داوطلبان تصور می‌کنند که این مهارت اهمیت زیادی ندارد و به همین دلیل نیز معمولا زمان کافی برای تقویت و بهبود آن نمی‌گذارند. با این اوصاف یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌هایی که در آزمون‌های آکادمیک و جنرال آیلتس باید به آن توجه کنید reading است. در این زمینه آشنایی با بهترین کتاب ریدینگ برای آیلتس به شما کمک می‌کند تا منابع معتبر برای این آزمون را مطالعه کنید.

مهارت reading در آزمون جنرال و آکادمیک

دومین مهارتی که در آزمون آیلتس باید به آن پاسخ دهید مربوط به بخش reading است. برای این بخش ۶۰ دقیقه زمان دارید که البته با برخی از شرکت‌کنندگان به دلیل نداشتن مهارت کافی معمولا با کمبود وقت نیز مواجه می‌شوند. 

بخش reading سه بخش کلی دارد که در دو آزمون آکادمیک و جنرال با هم متفاوت است. در ریدینگ آیلتس آکادمیک، سه متن تخصصی طراحی شده که موضوعات آن از منابع تخصصی مثل  کتاب، متون و مقالات دانشگاهی انتخاب می‌شود. اما در ریدینگ جنرال نوع متن‌ها متفاوت است و معمولا از موضوعات عمومی و کاربردی استفاده می‌شود.

مهارت‌های کلیدی در آزمون reading

تعداد سوالات و بخش‌بندی در دو آزمون یکسان است که می‌توان آن را به شکل زیر دسته‌بندی کرد:

  • بخش اول: دو الی سه متن کوتاه در موضوعات مرتبط با زندگی روزمره
  • بخش دوم: دو متن کوتاه با موضوعات مرتبط به شغل و کار
  • بخش سوم: یک متن بلند و سخت‌تر از متن‌های قبلی

در این بخش شما باید توانایی درک کلی موضوع، درک متون و ایده‌های مطرح شده در آن، توانایی درک واژگان و در نهایت پاسخ به سوالات بر اساس آن را داشته باشید. در این زمینه سه مهارت Skimming: به معنی خواندن روزنامه‌وار برای درک مطلب، Scanning: به معنی اسکن کردن متن به منظور پیدا کردن کلمات اصلی در یک متن و در نهایت Paraphrasing: به معنی کلمه درک جملات و عبارت‌هایی که معنی یکسانی دارند، به شما کمک می‌کند تا بتوانید در این به سوالات reading به سادگی پاسخ دهید.

کتاب تمرین ریدینگ ایلتس به شما کمک می‌کند تا این مهارت‌ها را تقویت کرده و بتوانید به سوالات مختلف به سادگی پاسخ دهید.

بهترین کتاب برای تقویت رایتینگ آیلتس کدام است؟

کتاب های ریدینگ آیلتس تنوع زیادی دارند که با توجه به شرایط، هدف آزمون و همچنین نحوه یادگیری خود می‌توانید هر یک از این کتاب‌ها را انتخاب کنید. در واقع یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مطالعه کتاب‌های مختلف وجود دارد این است که از خواندن کدام کتاب بیشتر لذت می‌برید. چرا که روش مطالعه زبان‌آموزان با یکدیگر بسیار متفاوت است.

در ادامه لیستی از بهترین کتاب های reading ielts را در اختیار شما قرار می‌دهیم که می‌توانید با بررسی و مقایسه آن‌ها، کتاب مورد نظر خود را برای تقویت این مهارت تهیه کنید.

لیست کتاب های ریدینگ برای آیلتس

برای انتخاب بهترین کتاب های ریدینگ آیلتس با وجود تنوع بالایی که وجود دارد باید به‌خوبی جستجو کرده و با توجه به ساختار کتاب‌ها هر یک از آن‌ها را برای خود تهیه کنید. برخی از این کتاب‌ها به‌صورت عمومی برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک تالیف شده و برخی دیگر به‌صورت اختصاصی برای هر یک آزمون‌ها مناسبند. 

در ادامه لیستی از آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید با بررسی هر یک از آن‌ها کتاب مناسب را پیدا کنید.

۱- کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب کاربردی از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده که برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس مناسب است. ضمن اینکه علاوه‌بر مهارت reading می‌توانید سایر مهارت‌ها را نیز به وسیله آن تمرین و تقویت کنید.

۲- مجموعه کتاب‌های Cambridge IELTS

از دیگر منابع کاربردی برای هر دو آیلتس جنرال و آکادمیک مجموعه کتاب‌های کمبریج آیلتس هستند. کتاب‌هایی که بیشتر برای آزمون آیلتس جنرال مورد استفاده قرار می‌گیرند و ساختار آن به‌صورتی‌ست که مجموعه سوالات و آزمون‌های واقعی را طراحی کرده که باعث می‌شود با تکنیک‌های پاسخ به سوالات و همچنین نحوه ارزیابی و نمره‌دهی آشنا شوید.

 

۳- کتاب Collins Reading for IELTS

کتاب‌های «Collins Reading for IELTS» از بهترین کتاب ریدینگ آیلتس آکادمیک و جنرال به شمار می‌رود که جهت آمادگی برای این آزمون‌ها بسیار کاربردی است. ان مجموعه چند جلدی دارای چند کتاب است که هر یک از آن‌ها دارای ۱۲ درس با موضوعات مختلف و پرتکرار در آزمون‌های آیلتس است. این مجموعه به شما کمک می‌کند تا علاوه‌بر افزایش دایره واژگان بتوانید به‌صورت خودآموز خود را برای آزمون آماده کنید. 

خرید کتاب Collins Reading (کالینز ریدینگ) ـ بوک کند

۴- کتاب IELTS Advantage – Reading Skills

از دیگر کتاب‌های کاربردی برای تقویت reading آیلتس، مجموعه‌ کتاب‌های «IELTS Advantage – Reading Skills» هستند. این کتاب‌ها علاوه‌بر آموزش‌های کامل و جامع در زمینه یادگیری این مهارت به‌صورت مرحله به مرحله، انواع سوالات مطرح شده را به همراه تمرینات مختلف پیش می‌برد و به کمک آن می‌توانید برای نمره آیلتس ۶ تا ۷ خود را آماده کنید. 

ضمن اینکه تکنیک‌های لازم برای اسکن کردن متون و پیدا کردن کلمات اصلی، پارافریز کردن، مدیریت زمان در پاسخ به سوالات را به شما آموزش می‌دهد. همچنین دارای واژگان و کالوکیشن‌های کاربردی در ریدینگ است.

۵- کتاب Improve your IELTS Reading Skills

از جمله کتاب تمرین ریدینگ ایلتس است که شامل انواع سوالات reading و تکنیک‌های مختلف پاسخ به آن‌هاست. در واقع مهارت‌های اساسی که در reading به آن نیاز دارید که شامل «Skimming» و «Scanning» و «Paraphrasing» هستند در این کتاب به شکل دقیق و کاربردی آموزش داده شده است. 

کتاب دارای ۱۰ درس تشکیل است که در هر درس نکات آموزشی و استراتژی‌های کاربردی در ریدینگ به همراه نمونه تمرین‌ها ارائه شده است. ضمن اینکه به دلیل  داشتن نکات تشریحی، آزمون‌های آزمایشی و پاسخ‌های آن یک منبع خودآموز برای مطالعه آیلتس به شمار می‌رود. 


خرید کتاب Improve your skills

سایر کتاب تقویت ریدینگ آیلتس

علاوه‌بر کتاب‌هایی که تا اینجا معرفی شد، برخی منابع دیگر از بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک به شمار می‌روند که لیست آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

جمع‌بندی

تنوع منابع آیلتس باعث شده که انتخاب بهترین کتابهای ریدینگ آیلتس کمی مشکل باشد. از این‌رو پیش از تهیه کتاب مورد نظر خود بهتر است منابع مختلف را جستجو و با یکدیگر مقایسه کنید. در این زمینه کتاب‌های مختلفی تالیف شده که برخی از آن‌ها دارای نکات آموزشی، لغات و نمونه متن‌های ریدینگ آیلتس هستند. در عین حال برخی دیگر حاوی نمونه سوالات و پاسخ هستند که از بهترین کتابهای ریدینگ آیلتس به شمار می‌روند. با این توصیف بهترین کتاب ریدینگ آیلتس را می‌توانید با توجه به نقاط ضعف و نحوه مطالعه خود انتخاب کنید.

ضمن اینکه هدف شما از شرکت در آزمون نیز تاثیر زیادی در انتخاب منابع دارد. برای مثال بهترین کتاب برای ریدینگ آیلتس آکادمیک با آیلتس جنرال متفاوت است. البته برخی از منابع هر دو آزمون را پوشش می‌دهند. در بوک کند می‌توانید تمامی منابع لازم برای آزمون آیلتس را بصورت آنلاین سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 8 =