مجله بوک کند

صفر تا صد آزمون IELTS و هر آنچه که باید بدانید

خرید کتاب آیلتس بوک کند

حتماً کلمه آیلتس را به دفعات شنیده اید، اما آیا می‌دانید آزمون آیلتس چیست؟ مدرک آیلتس چیست و کسب این مهارت در کجا به یاری شما خواهد آمد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره اینکه آیلتس چیست و چه مزایایی دارد بدانید. آیلتس یک آزمون بین المللی جامع برای آنالیز توانایی فرد از توان استفاده و درک زبان انگلیسی می‌باشد. آیلتس درواقع مخفف جمله International English Language Testing System (IELTS) به معنی سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی است. آیلتس تسلط بر زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی است. اگر قصد دارید در کشوری انگلیسی زبان به کار، تحصیل، زندگی و… بپردازید باید مدرک آیلتس اخذ کنید.

توسط شورای بریتانیا در سال 1989 با ارزیابی استرالیا و کمبریج پایه گذاری شد. آیلتس برای ارائه ارزیابی عادلانه و دقیق از مهارت زبان انگلیسی توسعه یافته است. سوالات آزمون توسط متخصصان زبان از استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلستان و ایالات متحده طراحی می‌شود. محتوای آزمون آیلتس منعکس کننده شرایط روزمره است. آزمون آیلتس دو حالت آکادمیک و عمومی (جنرال) دارد، با توجه به هدفی که دارید در آزمون مناسب شرکت کنید. اگر مدرک آیلتس را برای تحصیل در خارج از کشور استفاده می‌کنید، باید از آیلتس آکادمیک استفاده کنید. اگر از آیلتس برای مقاصد دیگر مانند کار در خارج از کشور استفاده می‌کنید، از آیلتس عمومی استفاده کنید.

آزمون آیلتس از مراحل مختلفی تشکیل شده است تا مهارت‌های مختلف فرد در زبان انگلیسی را بسنجد. مراحل مختلف این آزمون برای حصول اطمینان از این است که فرد به طور کامل زبان انگلیسی را فراگرفته باشد. آزمون آیلتس توانایی فرد را در 4 زمینه بررسی می‌کند که عبارتند از:

  • توانایی در خواندن Reading
  • توانایی در گوش دادن Listening
  • توانایی در نوشتن Writing
  • توانایی در مکالمه Speaking

نتیجه آزمون آیلتس، بررسی 4 مهارت فوق می‌باشد. کسب امتیاز مقبول در مهارت‌ها به معنی این است که فرد توانایی زندگی در کشوری با زبان انگلیسی را دارد.

آزمون آیلتس چیست و چه کاربردی دارد؟

آزمون آیلتس یک رتبه بندی برای تعیین سطح زبان، قابلیت اجرا و درک آن توسط فرد است. کسب امتیاز قبولی آزمون به این معنا است که می‌توانید با زبان انگلیسی بدون مشکل مکالمه و ارتباط برقرار کنید. برای تحصیل، کار و زندگی در کشورهایی که زبان رسمی آنها انگلیسی است قطعاً به مدرک آیلتس نیاز خواهید داشت. سازمان‌ها و ادارات در ایران برای استخدام سمت شغلی خاصی، در شرایط درخواستی به مدرک آیلتس نیز اشاره می‌کنند. با داشتن مدرک آیلتس که یک مدرک معتبر بین المللی است می‌توانید به تدریس زبان انگلیسی بپردازید. آزمون آیلتس به دو نوع آکادمیک و عمومی دسته بندی می‌شود.

برای اطلاع از قیمت و خرید کتاب آیلتس IELTS کلیک کنید.

IELTS مخفف چیست؟

مخفف آزمون ielts

آیلتس درواقع مخفف International English Language Testing System (IELTS) به معنی سیستم آزمون بین المللی زبان انگلیسی است.

بخش های مختلف آزمون آیلتس

همانطور که گفتیم آزمون آیلتس دارای 4 مرحله می‌باشد. هر کدام این مراحل برای بررسی مهارت در زمینه های مختلف از درک و استفاده زبان انگلیسی است. کسب نمره قبولی از این مراحل، تضمین توانایی زندگی در کشوری انگلیس زبان بدون نیاز به مترجم و… است. نمره هر یک از مراحل آزمون آیلتس 1 الی 9 می‌باشد، مجموع 4 مرحله امتیاز نهایی را مشخص می‌کند.

آزمون خواندن Reading

بهبود توانایی خواندن برای آیلتس مهم است زیرا شما با خواندن متن‌های پیچیده و واژگان دشوار روبرو خواهید شد. آزمون خواندن آیلتس شامل 40 سوال است که برای آزمایش طیف وسیعی از مهارت های خواندن طراحی شده است. خواندن برای درک اصل مطلب، ایده های اصلی، جزئیات، استدلال منطقی و تشخیص نظرات، نگرش ها و هدف نویسندگان است. مدت زمان آزمون Reading 60 دقیقه تعیین شده است. شامل 3 متن بلند می‌باشد که توصیف مسئله ای واقعی یا تحلیلی است. در جدول زیر موارد مربوط به آزمون خواندن در دو حالت عمومی و آکادمیک را می‌توانید مشاهده کنید:

 

آکادمیک Academic عمومی General
60 دقیقه ، 40 سوال 60 دقیقه ، 40 سوال
تعداد Reading: 3 متن تعداد Reading: 3 متن
موضوعات :

–         ژورنالهای علمی

–         مجلات

–         کتابها

–        روزنامه‌ها

 

 

موضوعات :

–         آگهی‌ها

–         جزوه‌ها

–         کتابچه‌های راهنما

–         اعلامیه‌ها

–         روزنامه‌ها

–         مجلات

لیسنینگ آزمون آیلتس (listening IELTS)

همانطور که از نام این مرحله مشخص است، توانایی فرد را در گوش کردن به زبان انگلیسی می‌سنجد. باید پس از شنیدن فایل صوتی، متن را کامل متوجه شوید و به سوالات راجع به آن پاسخ دهید. مرحله Listening از 4 بخش تشکیل شده است، هر بخش را یک بار می‌شنوید و سپس باید پاسخ دهید. مدت زمان مرحله Listening 40 دقیقه در نظر گرفته شده است. 30 دقیقه برای گوش دادن به فایل‌های صوتی و 10 دقیقه برای پاسخگویی می‌باشد. 4 فایل صوتی پخش می‌شوند که سطح دشواری از آسان به سخت تعبیه شده است. موضوعات و هدف فایل‌های صوتی در بخش شنیداری متفاوت است و به بررسی تسلط روی موضوعات عمومی و آکادمیک می‌پردازد.

فایل صوتی بخش اول یک مکالمه تلفنی می‌باشد و موضوع آن خدمات مراکز مختلف مانند هتل، سینما و… است. برای مثال اگر مکالمه بین یک فرد و بخش رزرواسیون هتل باشد، اطلاعاتی مانند:

  • نام و مشخصات و هجی کردن آن.
  • شماره پاسپورت و تماس و… تسلط بر روی اعداد.
  • آدرس، برای تسلط بر روی عبارات توصیف کننده آدرس.

موضوع بخش دوم آزمون شنیداری صحبت کردن یک شخص به صورت مونولوگ می‌باشد، که به توضیح یک موضوع می‌پردازد. ممکن است در این بخش نمودار، جدول و یا نقشه ای برای بخش سوالات داشته باشید. برای مثال بخش از یک برنامه مستند درباره منطقه‌ای خاص. در این بخش قصد دارند مهارت در موارد زیر را بسنجند:

  • تسلط بر روی جهت‌های جغرافیایی.
  • ادبیات توصیف مکان‌ها مختلف.
  • توانایی خواندن نقشه و نمودار.

بخش سوم آزمون Listening مکالمه بین دانشجو و استاد راهنما که 2 تا 4 نفر می‌باشند. موضوع و اطلاعات این بخش آکادمیک و راجع به مقاله ها، زمان تحویل و… می‌باشد.

بخش 4 ام آزمون شنیداری یک سخنرانی یا مونولوگ در قالب علمی است که یک مسئله را بررسی می‌کند.

آزمون نوشتن (writing IELTS)

با توجه به اینکه آزمون آکادمیک یا عمومی انجام می‌دهید، آزمون نوشتن آیلتس متفاوت است. در آیلتس آکادمیک شما باید 2 وظیفه (Task) را انجام دهید:

  1. بررسی و نوشتن شرح یک نمودار یا دیاگرام.
  2. نوشتن یک مقاله کوتاه.

در آزمون نوشتن آیلتس جنرال هم دو وظیفه دارید:

  1. نوشتن یک نامه.
  2. نوشتن یک مقاله کوتاه.

در آزمون Writing، مقاله ارزش بیشتری نسبت به بررسی نمودار یا نوشتن نامه دارد. با مدیریت زمان 40 دقیقه برای نوشتن مقاله و 20 دقیقه برای نمودار/ نامه اختصاص دهید. در آزمون نوشتن توجه داشته باشید که Task اول حداقل150 و Task  دوم حداقل 250 کلمه باشند.

اسپیکینگ آزمون آیلتس (speaking IELTS)

از نام این مرحله آزمون، مشخص است که مربوط به مهارت مکالمه و گفتگو می‌باشد. حتی داوطلبانی که مهارت مکالمه خوبی دارند، اگر روش آزمون را ندانند ممکن است نمره خوبی کسب نکنند. آزمون اسپیکینگ مهارت استفاده شما از انگلیسی گفتاری را ارزیابی می کند. این آزمون 11 تا 14 دقیقه طول می‌کشید و درباره موضوعات مختلف با یک آزمونگر آیلتس مکالمه می‌کنید.

آزمونگر آیلتس به شما احساس آرامش و اعتماد به نفس می‌دهد. آنها لهجه شما را درک می‌کنند تا از کسب بهترین نمره ممکن اطمینان حاصل کنند. آزمون اسپیکینگ 3 قسمت دارد:

  • قسمت اول

سوالات کلی در مورد خودتان و موضوعات آشنا مانند خانه، خانواده، کار، تحصیل و علایقتان پرسیده می‌شود. این قسمت 4 تا 5 دقیقه طول می‌کشد.

  • قسمت دوم

به شما کارت وظیفه داده می شود و ممتحن از شما می‌خواهد در مورد موضوعی صحبت کنید. 1 تا 2 دقیقه فرصت دارید قبل از صحبت آماده شوید. مجری امتحان یک یا دو سوال در مورد موضوع می‌پرسد و این قسمت از آزمون به پایان می‌رسد.

  • قسمت سوم

سوالات بیشتری در ارتباط با قسمت دوم از شما پرسیده می‌شود. این سوالات اجازه می‌دهد تا در مورد موضوع بخش دوم بیشتر صحبت و ایده پردازی کنید. مدت زمان این قسمت 4 الی 5 دقیقه است.

آیلتس چیست؟ بوک کند

امتیازات مراحل آزمون آیلتس

آیلتس، آزمون چهار مهارت زبان است: گوش دادن ، خواندن ، نوشتن و صحبت کردن. آزمون‌های Listening، Reading and Writing را همه در یک روز یکی پس از دیگری انجام می دهید. آیلتس نمره قبولی یا مردودی ندارد. هر یک از مراحل 4 گانه آزمون یک نتیجه از امتیاز 1 تا 9 دارد. نمره کلی آزمون از میانگین هر چهار نمره است که به نزدیکترین یا کامل گرد می‌شود. موسسات دارای مجوز می‌توانند آزمون آیلتس را برگزار ‌کنند. موسسات مجاز آزمون آیلتس را در چندین نوبت در سال برگزار می‌کنند. هر موسسه برای آزمون‌های آیلتس تقویم برگزاری دارند، با توجه این تقویم اقدام به ثبت نام کنید.

نگاه کلی به موضوعات و مدت زمان هر بخش از آزمون

 

موضوع امتحان محتوا زمان
Reading 40 سوال 30 دقیقه به علاوه 10 دقیقه زمان انتقال
Listening 40 سوال 60 دقیقه
Writing 2 Task 60 دقیقه
Speaking 3 بخش 11 الی 14 دقیقه

آمادگی برای آزمون آیلتس با بوک‌کند

بوک‌کند معتبرترین سایت فروشگاهی برای تهیه کتاب‌های تخصصی و کمک آموزشی زبان از جمله زبان انگلیسی می‌باشد. کتاب‌های آموزشی در زمینه‌های Reading, Speaking, Listening و Writing با مناسب‌ترین قیمت دسته بندی شده‌اند. امکان مقایسه کتب مختلف، اطلاع از سبک آموزشی کتاب مورد نظر قبل از خرید. 7 روز ضمانت برگشت، تحویل اکسپرس، پشتیبانی 24 ساعت از جمله امکانات بوک‌کند می‌باشد. با بوک‌کند از هر کجای ایران به راحتی به کتاب آموزش زبان مورد نیازتان دسترسی پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 10 =