مجله بوک کند

معرفی بهترین کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس

مهارت لیسنینگ یکی از پرچالش‌ترین مهارت‌ها برای زبان آموزان و افرادی است که می‌خواهند در آزمون‌های مختلف مثل آیلتس شرکت کنند. به همین دلیل استفاده از منابع مناسب باعث می‌شود تا بتوانید آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون داشته باشید. در این زمینه کتاب‌های زیادی تالیف شده است که علاوه‌بر آموزش تکنیک‌های این مهارت با داشتن فایل صوتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با تکرار و تمرین با اصطلاحات و جملات به زبان انگلیسی و با لهجه آشنایی پیدا کنید. در این مقاله کاربردی‌ترین کتاب های لیسنینگ آیلتس را به شما معرفی خواهیم کرد.

نکات انتخاب کتاب مناسب برای لیسنینگ آیلتس

مهارت listening برخلاف دو مهارت reading و writing در دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال اهمیت یکسانی دارد. در نتیجه برای شرکت در هر کدام از این آزمون‌ها باید این مهارت را تا حد بسیار زیادی تقویت کنید چرا که به عنوان یکی از سخت‌ترین مهارت‌های ۴ گانه در آزمون‌های آیلتس به شمار می‌رود.

برای لیسنینگ آیلتس شما ۳۰ دقیقه فرصت دارید که با وجود تفاوت لهجه‌ها حتما باید جهت آمادگی برای آزمون از منابع معتبر استفاده کنید تا گوش شما به شنیدن عبارات جدید عادت کند. در واقع با وجود اینکه دیدن فیلم یا گوش دادن به پادکست و آهنگ در تقویت لیسنینگ بسیار موثر است ولی استفاده از کتاب‌ها به شما کمک می‌کند تا جملات مختلف را با لهجه صحیح و نزدیک به آزمون شنیده و تمرین کنید.

ضمن اینکه با وجود تکنیک‌های مختلف و تکرارهای مداوم گوش شما به شنیدن عادت می‌کند و می‌توانید در زمان گوش دادن به فایل صوتی آزمون به سادگی به سوالات پاسخ دهید.

کتاب‌های آیلتس شامل دو نوع تمرین و آموزش هستند. البته بیشتر کتاب‌ها به‌صورت ترکیبی تالیف شده‌اند تا ضمن آموزش نکات و تکنیک‌های مختلف بتوانید با تمرین و تکرار این مهارت را تقویت کنید.

کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس

برای تقویت مهارت listening راه‌های مختلفی پیش‌روی شماست اما اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید حتما باید یک یا چند کتاب به عنوان منبع مطالعه انتخاب کنید چرا که به شما کمک می‌کند بر اساس سوالات و ساختار آزمون این مهارت را تقویت کنید. بنابراین در ادامه چند کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس را به شما معرفی خواهیم کرد.

این کتاب‌های از جمله کاربردی‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌هایی هستند که از سوی انتشارات معتبری مثل آکسفورد و کمبریج به چاپ رسیده‌اند.

۱- کتاب Tactics For Listening

یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت لیسنینگ است که در سه سطح تالیف شده و برای زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته مناسب است. هر کتاب دارای ۲۴ درس با موضوعات کاربردی است که هر درس آن به یک موضوع می‌پردازد و شما را با اصطلاحات و عبارات رایج آن آشنا خواهد کرد. این کتاب دارای تمرین‌های کاربردی است که پس از گوش دادن به فایل صوتی باید به آن‌ها پاسخ دهید. کتاب‌ها بر اساس لهجه آمریکایی هستند که از جمله بهترین کتاب های تمرین لیسنینگ آیلتس به‌شمار می‌روند.

۲- کتاب Collins listening for IELTS

این کتاب با وجود استفاده از موضوعات کاربردی آیلتس یکی از مهم‌ترین منابع برای تقویت listening به شمار می‌رود. کتاب دارای ۱۲ درس است که هر درس آن شامل یکی از موضوعات کاربردی است و علاوه‌بر بهبود لیسنینگ باعث افزایش دایره واژگان شما می‌شود. در بخش تمرینات کتاب نیز می‌توانید به آزمون‌های شبیه‌سازی شده آیلتس، نکات و تکنیک‌های پاسخگویی به آن دسترسی داشته باشید.

۳- کتاب GET READY FOR IELTS LISTENING

این منبع مناسب کسانی است که سطح زبان آن‌ها متوسط و پیشرفته است. کتابی که در ۱۲ درس تالیف شده و هر درس دارای ۳ بخش است. در بخش اول با کلمات جدید و املای آن آشنا خواهید شد، بخش دوم به تکنیک‌های آیلتس و آموزش آن اختصاص دارد و در نهایت در بخش سوم آزمون‌های آیلتس با توجه به سطح زبان آموز طراحی شده است. همه جانبه بودن کتاب باعث می‌شود تا بتوانید مهارت listening را پیش از آزمون بهبود دهید.

۴- کتاب Comprehensive IELTS Listening Band 8 Preparation Course

از دیگر کتاب‌های کاربردی برای تقویت آیلتس می‌توان این منبع را معرفی کرد. کتابی که تکنیک‌ها و استراتژی‌های لازم برای پاسخ به سوالات را در ۱۰ بخش مختلف به‌صورت صوتی در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمن اینکه می‌توانید به نمونه آزمون‌هایی که در کتاب طراحی شده پاسخ دهید و به پاسخنامه آن نیز دسترسی داشته باشید.

۵- کتاب IELTS Listening Recent Actual Tests Volume

یکی از مهم‌ترین منابعی که قبل از شرکت در آزمون آیلتس می‌توانید مطالعه کنید کتاب IELTS Listening Recent Actual Tests Volume است که در واقع مجموعه‌ای از آزمون های برگزار شده آیلتس را در اختیار شما قرار می‌دهد. یک ویژگی مهم کتاب این است که آزمون‌ها در هر تالیف به روز می‌شوند و در نتیجه می‌توانید به آخرین سوالات آزمون‌ها دسترسی داشته باشید.

ضمن اینکه با فرمت آیلتس و نحوه پاسخگویی به سوالات آشنا خواهید شد که در واقع به عنوان یکی از کتاب های پری آیلتس می‌توانید از آن استفاده کنید. کتاب های دوره پری آیلتس آمادگی لازم برای شرکت در آزمون‌های مشابه آیلتس را می‌دهد که در نهایت می‌توانید با آمادگی بیشتری در آزمون اصلی شرکت کنید.

۶- کتاب IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills

این منبع از کاربردی‌ترین کتاب‌های تقویت آیلتس است که به شما کمک می‌کند با افزایش دامنه واژگان و همچنین تقویت گرامر، مهارت لیسنینگ را بهبود دهید. این کتاب در واقع یک راهنمای گام به گام است که تکنیک‌های لازم برای پاسخ به سوالات را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با مطالعه دقیق این کتاب می‌توانید برای نمره لیسنینگ بالای ۶.۵ برنامه‌ریزی کنید.

خرید کتاب IELTS Advantage _ بوک کند

۷- کتاب 15Days’ Practice for IELTS Listening

اگر زمان کمی برای شرکت در آزمون آیلتس دارید و می‌خواهید با یک کتاب در روزهای پایانی بهترین نتیجه را بگیرید، این کتاب برای شما مناسب است. در این منبع به‌صورت کامل با سوالات و نحوه پاسخ به آن‌ها آشنا خواهید شد. ضمن اینکه می‌توانید از آن برای آیلتس آکادمیک و جنرال استفاده کنید.

۸- کتاب Cambridge IELTS

این مجموعه کتاب‌ها که از بهترین کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس به شمار می‌روند شامل آزمون‌های برگزار شده آیلتس همراه با پاسخنامه هستند که برای تمرین و تکرار و آشنایی با سوالات بسیار مناسبند. ضمن اینکه می‌توانید با ساختار آزمون و همچنین آمادگی بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.

خرید کتاب کمبرج آیلتس(Cambridge IELTS)_ بوک کند

سایر کتاب‌های کاربردی برای لیسنینگ

کتاب‌هایی که تا اینجا به شما معرفی کردیم از جمله منابعی هستند که برای زبان ‌آموزان سطح پیشرفته مناسبند. در واقع تمامی آن‌ها سخت ترین کتاب برای لیسنینگ ایلتس به شمار می‌روند. در نتیجه اگر در سطح مبتدی، متوسط یا سایر لول‌های قبل از پیشرفته هستید و می‌خواهید مهارت listening خود را تقویت کنید بهتر است از ابتدا یک منبع کاربردی را به همین منظور انتخاب کرده و لیسنینگ را به‌صورت حرفه‌ای تمرین کنید. در این زمینه کتاب‌های متنوعی برای سطوح مختلف طراحی شده که به برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • کتاب Tune In – مناسب سطح مبتدی تا متوسط
  • (کتاب REAL LISTENING AND SPEAKING (1,2,3,4 – مناسب سطح مبتدی تا پیشرفته

از دیگر کتاب‌های listening برای سطح پیشرفته نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کتاب IELTS (General) 5 in 1 Actual Tests eBook combo
    • کتاب Unique IELTS Listening Practice Tests
    • کتاب IELTS Listening Strategies

جمع‌بندی

مهارت listening معمولا یکی از پرچالش‌ترین مهارت‌ها برای افرادی است که می‌خواهند در آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک شرکت کنند. چرا که این مهارت در هر دو نوع آزمون بسیار کاربردی است و با وجود اینکه گوش دادن به پادکست و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند تاثیر زیادی در listening داشته باشد اما استراتژی پاسخ به سوالات، تکنیک‌ها و همچنین زمانبندی در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. 

از این‌رو یکی از کاربردی‌ترین منابع برای تقویت مهارت لیسنینگ استفاده از کتاب‌هایی است که در این زمینه تالیف شده است. برای بهبود listening کتاب‌های زیادی تالیف شده است که با توجه به هدف خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را مطالعه کنید.

مجموعه بوک کند تمامی کتاب‌های مورد نیاز شما برای آموزش‌ زبان‌های خارجی از جمله منابع آیلتس را در مهارت‌های مختلف مثل لیسنینگ و سایر منابع لازم برای آزمون آیلتس را بصورت آنلاین سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 3 =