مجله بوک کند

معرفی بهترین کتاب های آیلتس | لیست کتاب‌ها + نکات ضروری

یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت شما در آزمون آیلتس کتاب‌ها و منابعی هستند که مطالعه می‌کنید. در نتیجه انتخاب منابع مناسب اهمیت زیادی دارد. برخی از این منابع کتاب‌هایی هستند که در طول آزمون زبان خود از سطح متوسط به بعد مطالعه می‌کنید و برخی دیگر کتاب‌هایی هستند که به‌صورت اختصاصی باید برای تقویت مهارت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید. البته با توجه به اینکه قصد شرکت در کدام یک از انواع آزمون‌ها یعنی آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال دارید، برخی از این منابع اختصاصی‌تر می‌شود. در این مقاله با معرفی نکات لازم برای انتخاب کتاب های لازم برای آزمون ایلتس و همچنین بهترین کتاب های مناسب آیلتس اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

نکات مهم در انتخاب بهترین کتاب برای گرفتن ایلتس

هنگامی که تصمیم به شرکت در آزمون آیلتس گرفتید، در هر سطحی که هستید و هر زمان که می‌خواهید آزمون دهید باید نکات اساسی را در این زمینه رعایت کنید تا علاوه‌بر انتخاب منابع مناسب، نتیجه بهتری از مطالعه آن‌ها بگیرید.

مشخص کردن سطح زبان

اولین نکته این است که سطح زبان خود را مشخص کنید. چرا که شما می‌توانید با توجه به نمره‌ای که نیاز دارید، در سطح‌های مختلف در این آزمون شرکت کنید. یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند، شرکت در آزمون‌های آزمایشی آیلتس است که به عنوان ماک آیلتس شناخته می‌شود.

با شرکت در این آزمون که هزینه بسیار کمی دارد، شما علاوه‌بر آشنایی با ساختار ielts می‌توانید سطح زبان خود را مشخص کنید و با نحوه ارزیابی آن کاملا آشنا شوید.

خرید کتاب آیلتی(IELTS)_ بوک کند

انتخاب نوع آزمون

همان طور که می‌دانید آزمون آیلتس با توجه به هدف شما یعنی مهاجرت تحصیلی یا شغلی در دو نوع برگزار می‌شود که شامل آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال است. بنابراین پیش از خرید کتاب های مرجع آیلتس باید نوع آزمونی که می‌خواهید در آن شرکت کنید را مشخص کنید. قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک را دارید؟ کتاب خود را با توجه به همان انتخاب کنید.

شرکت در دوره‌های آموزشی یا آمادگی برای آزمون

با مشخص شدن سطح زبان خود، می‌توانید در دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی با توجه به سطح زبان یا آمادگی برای آزمون آیلتس شرکت کنید. یکی از دوره‌های کاربردی در این زمینه دوره پری آیلتس است که به شما کمک می‌کند به‌صورت تخصصی با نحوه مطالعه آزمون آشنا شوید.

لیست کتاب های مورد نیاز برای ایلتس

جهت مطالعه آزمون آیلتس استفاده از منابع مختلف به شما کمک می‌کند تا شانس موفقیت در آزمون را افزایش دهید. چرا که علاوه‌بر افزایش اطلاعات در مهارت‌های مختلف، کتاب های تمرین آیلتس به شما کمک می‌کند تا در این زمینه برای پاسخ به سوالات مختلف آماده‌تر باشید.

از این رو در ادامه لیست بهترین کتاب های ایلتس را به‌صورت کلی در اختیار شما قرار می‌دهیم که البته توجه داشته باشید پیش از تهیه هر یک از این کتاب‌ها، نکاتی که در بالا به اشاره کردیم را در نظر داشته تا کتاب برای یادگیری ایلتس برای شما کاربردی باشد.

این کتاب‌ها به‌صورت عمومی برای مهارت‌های مختلف معرفی می‌شوند که هر چهار مهارت speaking، listening، writing و reading را پوشش می‌دهند.

از جمله کتاب های مورد نیاز آیلتس که در هر دو آزمون general و academic کاربردی هستند می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

۱- کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

این کتاب در کنار ارائه مباحث، یکی از کتاب های تست آیلتس در ۴ مهارت اصلی به شمار می‌رود. به وسیله این کتاب علاوه‌بر افزایش اطلاعات با روش‌های پاسخ دادن به تست‌ها آشنا خواهید شد. ضمن اینکه چند تمرین مختلف در کتاب طراحی شده که دارای پاسخنامه تشریحی است. بخش speaking و listening نیز در یک فایل صوتی همراه با کتاب ارائه شده است.

۲- کتاب Barron’s IELTS Superpack

این کتاب یک مجموعه ۴ جلدی است که هر جلد آن برای تقویت مهارت‌های شما در یک بخش کاربردی است. برای مثال در یک جلد با مباحث آزمون آشنا خواهید شد و در فایل صوتی آن موارد مربوط به مهارت‌های شنیداری و مکالمه را تقویت می‌کنید. یک جلد برای تمرین همراه با پاسخنامه تشریحی طراحی شده است. یک جلد دیگر استراتژی‌های لازم برای برنامه‌ریزی، مطالعه و پاسخ به سوالات را در اختیار شما قرار می‌دهد و در نهایت نیز در یک جلد با واژگان پرکاربرد آیلتس آشنا خواهید شد که در آزمون بسیار کاربردی است.

برای آشنایی با بهترین کتاب لغات آیلتس نیز می‌توانید به‌صورت اختصاصی این مقاله را مطالعه کنید.

۳- کتاب Cambridge IELTS 17 Academic and General

از دیگر کتاب های خوب آیلتس که توسط انتشارات کمبریج در دو کتاب مجزا منتشر شده می‌توان به IELTS 17 اشاره کرد. این کتاب یکی از بهترین منابع خودآموز برای مطالعه آیلتس است. هر جلد آن مختص به یکی از آزمون‌های جنرال و آکادمیک است. این کتاب‌ها به‌صورت کامل آزمون را برای شما شبیه‌سازی می‌کنند و هر کتاب دارای ۴ آزمون کامل است که علاوه‌بر نوع سوالات شما را با نحوه ارزیابی و نمره‌دهی آشنا می‌کند.

این کتاب‌ها همچنین دارای پاسخ‌نامه تشریحی هستند که ضمن اعلام پاسخ درست، همه سوال و پاسخ‌ها را به‌صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهد و نکات آن را بیان می‌کند. در بخش سوالات لیسنینگ نیز دارای یک فایل صوتی است. در رایتینگ چند نمونه مورد قبول را در اختیار شما قرار می‌دهد و در نهایت برای اسپیکینگ از یک ویدیو استفاده کرده است.

برای آشنایی با سایر کتاب خودخوان برای آیلتس به‌صورت تخصصی می‌توانید این مقاله را مطالعه کرده و به لیست این کتاب‌ها دسترسی داشته باشید.

۴- کتاب Cambridge Grammar for IELTS

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در مهارت‌های مختلف به شما کمک می‌کند، گرامر پیشرفته است. کتاب Cambridge Grammar for IELTS یک منبع تخصصی برای آموزش گرامر است که مهارت listening شما را نیز به طرز چشم‌گیری بهبود می‌بخشد.

از این کتاب می‌توانید به عنوان منبعی کاربردی در آیلتس جنرال یا آکادمیک استفاده کنید.

لیست کاملی از بهترین کتاب برای گرامر ایلتس را در این مقاله در اختیار شما قرار داده‌ایم که می‌توانید با توجه به مهارت‌های خود هر یک از آن‌ها را تهیه کنید.

۵- کتاب Simone Braverman’s Target Band 7

این کتاب یکی از کتاب های ضروری برای آیلتس است که به شما کمک می‌کند نمره بالاتری را کسب کنید. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به طراحی استراتژی‌های کاربردی برای مطالعه، بررسی مشکلات رایج زبان‌آموزان و ارائه‌ راهکارهایی برای ل آن و همچنین معرفی روش‌هایی برای مدیریت زمان آزمون اشاره کرد.

ضمن اینکه این کتاب یکی از بهترین منابع برای آزمون آیلتس آکادمیک است که برای دسترسی به لیست کتاب های آیلتس آکادمیک می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

۶- کتاب IELTS Trainer

از دیگر کتاب های زبان آیلتس که انتشارات کمبریج آن را منتشر کرده است می‌توان به IELTS Trainer اشاره کرد. این کتاب دارای دو جلد مجزاست که یک جلد آن از جمله بهترین کتاب ها برای آیلتس جنرال و یک جلد دیگر از بهترین کتاب‌ها برای آیلتس آکادمیک به شمار می‌رود.

هر کتاب دارای ۶ آزمون آزمایشی است که در کنار آن مواردی مانند ساختار تست‌زنی، معیار ارزیابی و سایر نکاتی که به آن نیاز دارید، بیان شده است. ضمن اینکه تمرین‌هایی برای تقویت گرامر، واژگان و همچنین writing به همراه پاسخ‌نامه طراحی شده است. 

برای آشنایی با بهترین کتاب آموزش رایتینگ آیلتس می‌توانید در این مقاله به آن دسترسی داشته باشید.

خرید کتاب IELTS Trainer(آیلتس ترینر) _ بوک کند

سایر کتاب برای مدرک آیلتس

از دیگر کتاب های مورد نیاز برای ایلتس که می‌توانید به عنوان منبع آموزشی در مهارت‌های عمومی یا اختصاصی استفاده کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کتاب Mometrix IELTS Book for General Training and Academic 2022
    • کتاب  Focus on IELTS Foundation
    • کتاب  IELTS Advantage Series

جمع‌بندی

کتاب های مناسب آیلتس تنوع زیادی دارند که با توجه به هدف خود و نوع آزمون، سطح زبان انگلیسی، نقاط قوت و ضعف خود در مهارت‌های مختلف و سایر موارد آن‌ها را انتخاب کنید.

برخی از این کتاب‌ها به‌صورت عمومی بر روی تمامی بخش‌ها تمرکز دارند و برای آیلتس جنرال و آکادمیک مناسب هستند. در عین حال برخی از آن‌ها با تمرکز بر مهارت خاص یا نوع آزمون خاصی طراحی شده‌اند.

در مناسب ترین کتاب های آیلتس شما می‌توانید علاوه‌بر آشنایی با مهارت‌های مختلف با مواردی مثل ساختار آزمون و سوالات، استراتژی‌های لازم برای پاسخ به آن و برنامه‌ریزی و زمانبندی، نحوه ارزیابی و نمره‌دهی آشنا شوید و همچنین در اثر تمرین و تکرار با سوالات استاندارد آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون پیدا کنید.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که نسخه ثابتی برای پاسخ به این سوال که برای گرفتن ایلتس چه کتاب های لازم است وجود ندارد و این مورد را باید پس از بررسی کتاب‌های مختلف پیدا کنید.

در عین حال در مجموعه بوک کند به عنوان مرجع تخصصی کتاب‌های زبان انگلیسی و سایر زبان‌ها، شما به مناسب ترین کتاب های آیلتس دسترسی دارید که می‌توانید پس از بررسی هر یک از کتاب‌ها منابع لازم برای آزمون آیلتس را بصورت آنلاین سفارش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =