مجله بوک کند

آزمون آیلتس معتبر تر است یا تافل؟ +مقایسه و بررسی آزمون‌ها

خرید کتاب آیلتس و تافل_بوک کند

آیلتس و تافل دو نوع از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی هستند که برای مهاجرت کاری و تحصیلی کاربرد دارند و هر یک از آن‌ها معیار سنجش برای سطح زبان انگلیسی زبان‌آموزان به‌شمار می‌روند. این آزمون‌ها با ارزیابی مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی، بیشترین شرکت‌کنندگان را در سراسر دنیا دارند و از سوی دیگر توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی و همچنین شرکت‌های مختلف برای پذیرش کاری به رسمیت شناخته شده‌اند. اما برای مهاجرت تحصیلی یا کاری آیلتس معتبر تر است یا تافل؟ کدام آزمون را شرکت کنیم؟ 

در این مقاله با بررسی هر دو آزمون به اعتبار هر یک از آن‌ها می‌پردازیم تا اگر قصد شرکت کردن در هر یک را دارید، بتوانید در مورد آزمون مناسب با توجه به شرایط خود تصمیم بگیرید.

آشنایی با آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یک آزمون‌های معتبر بین‌المللی زبان انگلیسی است که برای مهاجرت تحصیلی و کاری در بین زبان آموزان غیرانگلیسی زبان برای ارزیابی مهارت‌های ۴گانه زبان انگلیسی آن‌ها برگزار می‌شود. این آزمون ریشه‌ای بریتانیایی دارد و معمولا کسانی که قصد اخذ ویزای کاری یا تحصیلی در کشورهای انگلیسی زبان یا کشورهایی که زبان دوم آن‌ها انگلیسی است، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

آیلتس به دو صورت عمومی و آکادمیک برگزار می‌شود که با توجه به هدف شما، نوع آزمون متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر قصد مهاجرت کاری را دارید، آزمون جنرال و اگر قصد مهاجرت تحصیلی دارید، آزمون آکادمیک مناسب‌تر است.

در آزمون آیلتس مهارت‌های ۴گانه شما شامل speaking، listening، writing و reading مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای هر مهارت یک نمره جداگانه در نظر گرفته می‌شود و در نهایت یک نمره عمومی از تمامی مهارت‌ها نیز به شما اعلام خواهد شد. نمره ارزیابی هر مهارت و نمره عمومی حداکثر ۹ است. بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز شغلی معمولا حدنصاب آیلتس ۶ الی ۷ را برای پذیرش معتبر می‌دانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون آیلتس مقاله صفر تا صد آزمون IELTS و هرآنچه که باید بدانید را از دست ندهید.

آشنایی با آزمون تافل

یکی دیگر از آزمون‌های کاربردی برای مهاجرت، تافل است. آزمونی که یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال معتبرترین آزمون‌ها برای ارزیابی سطح زبان به‌شمار می‌رود.  در تافل نیز مهارت‌های ۴گانه زبان انگلیسی مورد سنجش قرار می‌گیرد و بیشترین کاربرد آن در بین دانشجویان برای محیط آکادمیک است که به TOEFL iBT نیز شناخته می‌شود.

خرید کتاب تافل(TOEFL) _ بوک کند

برای هر یک از مهارت‌ها یک حد نصاب در نظر گرفته می‌شود و در نهایت نیز یک نصاب کلی برای تمامی مهارت‌ها اعلام می‌شود. با این توضیح که حداکثر نمره برای هر مهارت ۳۰ است که در مجموع، تمامی مهارت‌ها حداکثر با نمره ۱۲۰ محاسبه می‌شود. معمولا دانشگاه‌ها و مراکز علمی حدنصاب ۹۰ الی ۱۰۰ را مورد پذیرش قرار می‌دهند. البته توجه داشته باشید که معمولا در بیشتر مراکز علمی علاوه‌بر میانگین نمره تمامی مهارت‌ها، هر مهارت به‌صورت جداگانه نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون تافل مقاله صفر تا صد آزمون تافل و هرآنچه که از تافل باید بدانید را از دست ندهید.

در آزمون آیلتس شرکت کنیم یا تافل؟

اگر قصد مهاجرت داشته باشید، برای تکمیل مدارک خود نیاز دارید تا در یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی که برای افراد غیرانگلیسی زبان است، شرکت کنید. معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی آیلتس و تافل هستند که در بیشتر مراکز علمی و همچنین شرکت‌های بین‌المللی برای اخذ ویزای کاری و تحصیلی به رسمیت شناخته شده‌اند. اما آزمون آیلتس معتبر تر است یا تافل؟ در کدام آزمون شرکت کنیم؟

در پاسخ باید گفت انتخاب آزمون تافل یا آیلتس به موارد مختلفی بستگی دارد که پس از مقایسه آیلتس و تافل می‌توانید در این مورد تصمیم بگیرید. در ادامه به مهم‌ترین موارد اشاره خواهیم کرد.

هدف مهاجرت

اولین موردی که در انتخاب آزمون شما تاثیرگذار است، هدف شما از مهاجرت است. با این توضیح که آزمون آیلتس یک آزمون عمومی به‌شمار می‌رود که بسیاری از دانشگاه‌ها و همچنین مراکز شغلی آن را معتبر می‌دانند و از این‌رو اگر قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی داشته باشید با توجه به مرکز مورد نظر خود می‌توانید، در این آزمون شرکت کنید.

اما آزمون تافل بیشتر به‌عنوان یک آزمون آکادمیک شناخته می‌شود که معمولا از سوی مراکز علمی و دانشگاه به رسمیت شناخته شده و دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، آن با توجه به دانشگاه یا مرکز علمی مورد نظرشان در این آزمون شرکت می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هدف مهاجرت مقاله برای مهاجرت آزمون آیلتس شرکت کنیم یا تافل؟ را از دست ندهید.

کشور مقصد

آزمون‌های تافل و آیلتس هر دو برای غیر انگلیسی زبانان طراحی شده‌اند تا سطح زبان انگلیسی آن‌ها را مشخص کند. کاربرد آن‌ها نیز مهاجرت تحصیلی یا کاری در کشورهایی است که زبان رسمی یا یکی از زبان‌های رسمی آن‌ها، انگلیسی است. از این‌رو یکی از مهم‌ترین مواردی که در اعتبار این آزمون‌ها باید مورد توجه قرار دهید، این است که می‌خواهید درخواست ویزا برای چه کشوری را بدهید. 

آزمون آیلتس در بسیاری از کشورها معتبر است و تافل نیز بیشتر در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا به رسمیت شناخته شده است. البته این موضوع همیشه ثابت نیست و در برخی از کشورهای اروپایی مثل استرالیا و اروپا، هر دو آزمون معتبر است و پیش از پذیرش باید این نکته را بررسی کنید.

سطح زبان انگلیسی

یکی دیگر از مواردی که در رابطه با انتخاب آزمون آیلتس و تافل باید به آن توجه کنید، سطح زبان شماست. به‌طور کلی آزمون تافل به‌صورت آکادمیک برگزار می‌شود و مهارت‌هایی مثل LISTENING آن نیز با موضوعات متفاوت و در فضای آکادمیک هستند. این در حالی‌ست که موضوعات آزمون آیلتس عمومی‌تر از تافل طراحی می‌شوند. با این توصیف اگر قصد شرکت در آزمون تافل را دارید باید منابع متفاوتی را نسبت به آیلتس مطالعه کنید.

خرید کتاب آیلتس( IELTS)_بوک کند

کدام آزمون را انتخاب کنیم؟

با این توضیحات در پاسخ به این سوال که آیلتس معتبر تر است یا تافل باید گفت که هر دو آزمون از سطح اعتبار بالایی برخوردار هستند. موردی که باعث شده هر دو آزمون سال‌ها برای سنجش سطح زبان مورد استفاده قرار بگیرد، نحوه طراحی متفاوت آن‌ها و همچنین مرکز علمی یا شغلی است که می‌خواهید برای آن پذیرش بگیرید. برخی از مراکز آزمون تافل را به‌عنوان آزمون معتبر می‌شناسند و برخی دیگر آزمون آیلتس را معیار قرار می‌دهند. در عین حال بسیاری از مراکز علمی یا شغلی هر دو آزمون را معتبر می‌دانند. پس نمی‌توان به‌صورت کلی گفت تافل بهتر است یا آیلتس بلکه باید شرایط مختلف را به همین منظور بررسی کنید.

مجموعه بوک کند به‌عنوان یکی از فروشگاه‌های آنلاین با ارائه کتاب‌های تخصصی زبان انگلیسی، منابع آزمون‌های تافل و کتاب‌های آیلتس را در اختیار شما قرار می‌دهد. با مراجعه به وب سایت بوک‌کند می‌توانید کتاب‌های مورد نظر خود را به‌صورت مجموعه کتاب یا تکی سفارش دهید.

جمع‌بندی

آزمون‌های تافل و آیلتس، دو آزمون معتبر و شناخته شده برای افراد غیرانگلیسی زبان هستند که قصد دارند جهت اخذ ویزای کاری یا تحصیلی در کشورهای انگلیسی زبان اقدام کنند. اما اولین سوالی که این افراد با آن مواجه می‌شوند، این است که آزمون آیلتس معتبر تر است یا تافل؟ در پاسخ باید گفت، هر دو آزمون اعتبار بالایی دارند و به‌صورت استاندارد طراحی شده‌اند. آنچه باید مدنظر قرار دهید، این است که کشور و دانشگاه یا مرکز شغلی که برای اخذ پذیرش آن اقدام کرده‌اید، کدام آزمون را ملاک سنجش قرار داده است.

به‌صورت کلی آزمون تافل بیشتر جنبه آکادمیک و دانشگاهی دارد ولی آیلتس عمومی‌تر است که البته یک نوع از آزمون آیلتس نیز به‌صورت آکادمیک طراحی شده که ویژه اخذ ویزای تحصیلی است.

پس از اطلاع از این موضوع می‌توانید با مطالعه منابع مرتبط با هر آزمون، برای ثبت‌نام و شرکت در آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =