مجله بوک کند

معرفی بهترین کتاب لیسنینگ آیلتس 2024 (17 منبع اصلی)

معرفی بهترین کتاب لیسنینگ آیلتس

مهارت لیسنینگ یکی از پرچالش‌ترین مهارت‌ها برای زبان آموزان و افرادی است که می‌خواهند در آزمون‌های مختلف مثل آیلتس شرکت کنند. به همین دلیل استفاده از منابع مناسب باعث می‌شود تا بتوانید آمادگی بیشتری برای شرکت در آزمون داشته باشید. در این زمینه کتاب‌های زیادی تالیف شده است که علاوه‌بر آموزش تکنیک‌های این مهارت با داشتن فایل صوتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید با تکرار و تمرین با اصطلاحات و جملات به زبان انگلیسی و با لهجه آن آشنایی پیدا کنید. در این مقاله کاربردی ‌ترین و بهترین کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس را به شما معرفی خواهیم کرد.

با مطالعه این مطلب ابتدا 17 کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس برتر در دنیا را خواهید شناخت. سپس برخی از بهترین روش های غیر مطالعاتی پیشرفت در لیسنینگ آیلتس را نیز معرفی می کنیم تا در کنار مطالعه بهترین کتاب های لیسنینگ آیلتس، از آن ها نیز غافل نشوید.

بهترین کتاب برای تقویت لیسنینگ آیلتس

برای تقویت مهارت listening راه‌های مختلفی پیش‌روی شماست اما اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید حتما باید یک یا چند تا از بهترین کتاب برای تقویت لیسنینگ آیلتس را به عنوان منبع مطالعه انتخاب کنید چرا که به شما کمک می‌کند بر اساس سوالات و ساختار آزمون این مهارت را تقویت کنید. بنابراین در ادامه چند نمونه از بهترین کتاب برای تقویت لیسنینگ را به شما معرفی خواهیم کرد. این کتاب‌های از جمله کاربردی‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌هایی هستند که از سوی انتشارات معتبری مثل آکسفورد و کمبریج به چاپ رسیده‌اند.

  1. کتاب Tactics For Listening
  2. کتاب Collins listening for IELTS
  3. کتاب GET READY FOR IELTS LISTENING
  4. کتاب Comprehensive IELTS Listening Band 8 Preparation Course
  5. کتاب IELTS Listening Recent Actual Tests Volume
  6. کتاب IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills
  7. کتاب 15Days’ Practice for IELTS Listening
  8. کتاب Cambridge IELTS
  9. کتاب لیسنینگ آیلتس  Listen Here
  10. کتاب IELTS Listening Strategies
  11. تاب IELTS Listening Practice Tests
  12. کتاب Improve your IELTS Listening and Speaking
  13. کتاب Tune In – مناسب سطح مبتدی تا متوسط
  14.  کتاب REAL LISTENING AND SPEAKING  – مناسب سطح مبتدی تا پیشرفته
  15.  کتاب آیلتس اکچوال (General) 5 in 1 IELTS Actual Tests eBook combo
  16.  Mat Clark IELTS writing
  17.  Listening Booster

در ادامه مطلب به طور جامع تر و تخصصی تر تمامی این کتاب ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱- کتاب Tactics For Listening

یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت لیسنینگ است که در سه سطح تالیف شده و برای زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته مناسب است. هر کتاب دارای ۲۴ درس با موضوعات کاربردی است که هر درس آن به یک موضوع می‌پردازد و شما را با اصطلاحات و عبارات رایج آن آشنا خواهد کرد. این کتاب دارای تمرین‌های کاربردی است که پس از گوش دادن به فایل صوتی باید به آن‌ها پاسخ دهید. کتاب‌ها بر اساس لهجه آمریکایی هستند که از جمله بهترین کتاب های تمرین لیسنینگ آیلتس به‌شمار می‌روند.


برای مشاهده قیمت و  خرید کتاب Tactics for Listening کلیک کنید. |


کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس

۲- کتاب Collins listening for IELTS

این کتاب با وجود استفاده از موضوعات کاربردی آیلتس یکی از مهم‌ترین منابع برای تقویت listening به شمار می‌رود. کتاب دارای ۱۲ درس است که هر درس آن شامل یکی از موضوعات کاربردی است و علاوه‌بر بهبود لیسنینگ باعث افزایش دایره واژگان شما می‌شود. در بخش تمرینات کتاب نیز می‌توانید به آزمون‌های شبیه‌سازی شده آیلتس، نکات و تکنیک‌های پاسخگویی به آن دسترسی داشته باشید.


| برای قیمت و خرید کتاب collins listening for ielts کلیک کنید. |


بهترین کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس

۳- کتاب GET READY FOR IELTS LISTENING

این منبع مناسب کسانی است که سطح زبان آن‌ها متوسط و پیشرفته است. کتابی که در ۱۲ درس تالیف شده و هر درس دارای ۳ بخش است. در بخش اول با کلمات جدید و املای آن آشنا خواهید شد، بخش دوم به تکنیک‌های آیلتس و آموزش آن اختصاص دارد و در نهایت در بخش سوم آزمون‌های آیلتس با توجه به سطح زبان آموز طراحی شده است. همه جانبه بودن کتاب باعث می‌شود تا بتوانید مهارت listening را پیش از آزمون بهبود دهید.


| برای مشاهده قیمت و خرید کتاب get ready for ielts listening کلیک کنید. |


کتاب لیسنینگ آیلتس

۴- کتاب Comprehensive IELTS Listening Band 8 Preparation Course

از دیگر کتاب‌های کاربردی برای تقویت آیلتس می‌توان این منبع را معرفی کرد. کتابی که تکنیک‌ها و استراتژی‌های لازم برای پاسخ به سوالات را در ۱۰ بخش مختلف به‌صورت صوتی در اختیار شما قرار می‌دهد. ضمن اینکه می‌توانید به نمونه آزمون‌هایی که در کتاب طراحی شده پاسخ دهید و به پاسخنامه آن نیز دسترسی داشته باشید.


| برای ثبت سفارش این کتاب و استعلام موجودی تماس بگیرید یا ازطریق فرم ثبت درخواست در منو اقدام کنید. |


بهترین کتاب برای تقویت لیسنینگ

۵- کتاب IELTS Listening Recent Actual Tests Volume

یکی از مهم‌ترین منابعی که قبل از شرکت در آزمون آیلتس می‌توانید مطالعه کنید کتاب IELTS Listening Recent Actual Tests Volume است که در واقع مجموعه‌ای از آزمون های برگزار شده آیلتس را در اختیار شما قرار می‌دهد. یک ویژگی مهم کتاب این است که آزمون‌ها در هر تالیف به روز می‌شوند و در نتیجه می‌توانید به آخرین سوالات آزمون‌ها دسترسی داشته باشید.

ضمن اینکه با فرمت آیلتس و نحوه پاسخگویی به سوالات آشنا خواهید شد که در واقع به عنوان یکی از کتاب های پری آیلتس می‌توانید از آن استفاده کنید. کتاب های دوره پری آیلتس آمادگی لازم برای شرکت در آزمون‌های مشابه آیلتس را می‌دهد که در نهایت می‌توانید با آمادگی بیشتری در آزمون اصلی شرکت کنید.


| برای مشاهده قیمت و خرید کتاب ielts listening actual test کلیک کنید. |


بهترین کتاب برای تقویت لیسنینگ آیلتس

۶- کتاب IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills

این منبع از کاربردی‌ترین کتاب‌های تقویت آیلتس است که به شما کمک می‌کند با افزایش دامنه واژگان و همچنین تقویت گرامر، مهارت لیسنینگ را بهبود دهید. این کتاب در واقع یک راهنمای گام به گام است که تکنیک‌های لازم برای پاسخ به سوالات را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با مطالعه دقیق این کتاب می‌توانید برای نمره لیسنینگ بالای ۶.۵ برنامه‌ریزی کنید. کتاب IELTS Advantage Listening یک منبع آموزشی جامع و کاربردی برای داوطلبان آزمون آیلتس محسوب می‌شود. این کتاب با ارائه تمرینات متنوع و فایل‌های صوتی با کیفیت بالا، به داوطلبان کمک می‌کند تا مهارت‌های شنیداری خود را در زمینه‌های مختلف از جمله درک مکالمات روزمره، سخنرانی‌ها و ارائه‌های آکادمیک تقویت کنند. علاوه بر تمرینات کتاب به صورت مفصل به تشریح انواع سوالات بخش شنیداری آزمون آیلتس و ارائه راهکارهای موثر برای پاسخگویی به آن‌ها پرداخته است. با بهره‌گیری از این کتاب، داوطلبان می‌توانند درک عمیقی از ساختار آزمون و شیوه‌های ارزیابی مهارت‌های شنیداری پیدا کرده و در نهایت به نمره دلخواه خود در این بخش دست یابند. توصیه می‌شود که داوطلبان از این کتاب به عنوان مکمل دیگر منابع آموزشی خود استفاده کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.


| برای مشاهده قیمت و  خرید IELTS Advantage Speaking and Listening Skills کلیک کنید. |


کتاب لیسنینگ آیلتس

۷- کتاب 15Days’ Practice for IELTS Listening

اگر زمان کمی برای شرکت در آزمون آیلتس دارید و می‌خواهید با یک کتاب در روزهای پایانی بهترین نتیجه را بگیرید، این کتاب برای شما مناسب است. در این منبع به‌صورت کامل با سوالات و نحوه پاسخ به آن‌ها آشنا خواهید شد. ضمن اینکه می‌توانید از آن برای آیلتس آکادمیک و جنرال استفاده کنید.


| برای ثبت سفارش این کتاب و استعلام موجودی تماس بگیرید یا ازطریق فرم ثبت درخواست در منو اقدام کنید. |


بهترین کتاب های لیسنینگ آیلتس

۸- کتاب Cambridge IELTS

این مجموعه کتاب‌ها که از بهترین کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس به شمار می‌روند شامل آزمون‌های برگزار شده آیلتس همراه با پاسخنامه هستند که برای تمرین و تکرار و آشنایی با سوالات بسیار مناسبند. ضمن اینکه می‌توانید با ساختار آزمون و همچنین آمادگی بیشتر از آن‌ها استفاده کنید.


| برای مشاهده قیمت و خرید کتاب های کمبریج آیلتس کلیک کنید. |


بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

9- کتاب لیسنینگ آیلتس  Listen Here

کتاب Listen Here یک راهنمای کامل و کاربردی برای افرادی است که می‌خواهند مهارت شنیداری خود را برای آزمون آیلتس تقویت کنند. این کتاب با ارائه تمرین‌های متنوع و مطالب صوتی غنی، به شما کمک می‌کند تا درک خود را از انگلیسی گفتاری در موضوعات مختلف و با لهجه‌های گوناگون بهبود ببخشید. هر درس در این کتاب به یک موضوع خاص اختصاص یافته و شامل انواع سوالاتی است که در بخش شنیداری آزمون آیلتس با آن مواجه می‌شوید. با انجام تمرین‌های این کتاب شما می‌توانید مهارت‌های کلیدی مانند درک جزئیات، فهمیدن ایده اصلی و تشخیص لحن گوینده را تقویت کنید. همچنین کتاب Listen Here با ارائه راهکارهای عملی برای یادداشت‌برداری، به شما کمک می‌کند تا بتوانید اطلاعات مهم را در حین گوش دادن به متن‌های صوتی به خاطر بسپارید.


| برای مشاهده قیمت و خرید کتاب Listen Here کلیک کنید. |


کتاب برای لیسنینگ آیلتس

10- کتاب IELTS Listening Strategies

کتاب IELTS Listening Strategies یک راهنمای جامع و تخصصی برای داوطلبان آزمون آیلتس است تا آن‌ها را برای موفقیت در بخش شنیداری این آزمون بین ‌المللی آماده سازد. این کتاب با رویکردی هدفمند و گام ‌به‌ گام، تمامی جنبه‌های بخش شنیداری آیلتس را پوشش می‌دهد. از جمله مباحثی که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است، می‌توان به معرفی انواع سوالات، ارائه تکنیک‌های مؤثر برای پاسخ‌گویی به آن‌ها، آموزش مدیریت زمان و تقویت مهارت‌های شنیداری اشاره کرد.

کتاب IELTS Listening Strategies با زبانی ساده و روان و با استفاده از مثال‌های فراوان، مفاهیم پیچیده را به سادگی برای داوطلبان تشریح می‌کند. این کتاب یک منبع ارزشمند برای تمامی افرادی است که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند.


| برای ثبت سفارش این کتاب و استعلام موجودی تماس بگیرید یا ازطریق فرم ثبت درخواست در منو اقدام کنید. |


بهترین کتاب لیسنینگ آیلتس

11- کتاب IELTS Listening Practice Tests

این کتاب به عنوان یکی از جامع‌ترین منابع جهت تقویت مهارت شنیداری آزمونIELTS، مجموعه‌ای غنی از تمرین‌های متنوع را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. این مجموعه با الهام از ساختار و محتوای آزمون اصلی IELTS، محیطی شبیه‌سازی‌شده را فراهم می‌آورد تا داوطلبان بتوانند با اطمینان بیشتری در آزمون شرکت نمایند.  تمرین ‌های این کتاب با دقت و ظرافت طراحی شده‌اند تا تمامی جنبه‌های مهارت شنیداری، از جمله درک مفاهیم کلی، جزئیات، نکات اصلی و نیز توانایی استنباط و تحلیل اطلاعات شنیداری را مورد ارزیابی قرار دهند. سناریوهای متنوع و واقعی به کار رفته در این مجموعه، داوطلبان را برای مواجهه با طیف گسترده‌ای از موقعیت‌های شنیداری در آزمون اصلی آماده می‌سازد.

ضمناً، همراهی هر تمرین با فایل‌های صوتی با کیفیت بالا و کلید پاسخ دقیق، امکان ارزیابی مستمر پیشرفت داوطلبان و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‌ها را فراهم می‌آورد.


|برای مشاهده قیمت و خرید کتاب 1 IELTS PRACTICE TESTS PLUS کلیک کنید.|

|برای مشاهده قیمت و خرید کتاب 2 IELTS PRACTICE TESTS PLUS کلیک کنید.|

|برای مشاهده قیمت و خرید کتاب 3 IELTS PRACTICE TESTS PLUS کلیک کنید.|


کتاب listening آیلتس

12- کتاب Improve your IELTS Listening and Speaking

در میان منابع پیشنهادی اساتید برای تقویت مهارت شنیداری در آزمون آیلتس، علاوه بر کتاب‌های اختصاصی لیسنینگ، آثاری نیز وجود دارند که به طور همزمان بر توسعه مهارت‌های شنیداری و گفتاری تاکید می‌نمایند. یکی از این منابع پراستفاده، کتاب “Improve your IELTS Listening and Speaking” تالیف بری کیوزاک و سم مک کارتر، اساتید برجسته زبان انگلیسی است. این کتاب با بهره‌گیری از تمرینات متنوع و گسترده، به داوطلبان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در هر دو بخش لیسنینگ و اسپیکینگ تقویت کرده و برای موفقیت در آزمون آیلتس آماده شوند. همچنین، ارائه تکنیک‌های کاربردی در این کتاب، به داوطلبان امکان می‌دهد تا با رویکردی هدفمند به بهبود عملکرد خود بپردازند.


|برای مشاهده قیمت و خرید کتاب Improve your skills listening and speaking for IELTS (6-7.5)کلیک کنید.|

|برای مشاهده قیمت و خرید کتاب Improve your skills listening and speaking for IELTS (4.5-6)کلیک کنید.|


کتاب لیسنینگ آیلتس

سایر کتاب‌های کاربردی برای لیسنینگ

کتاب‌هایی که تا اینجا به شما معرفی کردیم از جمله منابعی هستند که برای زبان ‌آموزان سطح پیشرفته مناسبند. در واقع تمامی آن‌ها سخت ترین کتاب برای لیسنینگ ایلتس به شمار می‌روند. بنابراین اگر در سطح مبتدی، متوسط یا سایر لول‌های قبل از پیشرفته هستید و می‌خواهید مهارت listening خود را تقویت کنید بهتر است از ابتدا یک منبع کاربردی را به همین منظور انتخاب کرده و لیسنینگ را به‌صورت حرفه‌ای تمرین کنید. در این زمینه کتاب‌های متنوعی برای سطوح مختلف طراحی شده که به برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

13- کتاب Tune In – مناسب سطح مبتدی تا متوسط

14- کتاب REAL LISTENING AND SPEAKING  – مناسب سطح مبتدی تا پیشرفته

از دیگر کتاب‌های listening برای سطح پیشرفته نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

15- کتاب آیلتس اکچوال (General) 5 in 1 IELTS Actual Tests eBook combo

16– Mat Clark IELTS writing

17- Listening Booster

نکات انتخاب کتاب مناسب برای لیسنینگ آیلتس

مهارت listening برخلاف دو مهارت reading و writing در دو آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال اهمیت یکسانی دارد. در نتیجه برای شرکت در هر کدام از این آزمون‌ها باید این مهارت را تا حد بسیار زیادی تقویت کنید چرا که به عنوان یکی از سخت‌ترین مهارت‌های ۴ گانه در آزمون‌های آیلتس به شمار می‌رود.

برای لیسنینگ آیلتس شما ۳۰ دقیقه فرصت دارید که با وجود تفاوت لهجه‌ها حتما باید جهت آمادگی برای آزمون از منابع معتبر استفاده کنید تا گوش شما به شنیدن عبارات جدید عادت کند. در واقع با وجود اینکه دیدن فیلم یا گوش دادن به پادکست و آهنگ در تقویت لیسنینگ بسیار موثر است ولی استفاده از کتاب‌ها به شما کمک می‌کند تا جملات مختلف را با لهجه صحیح و نزدیک به آزمون شنیده و تمرین کنید.

ضمن اینکه با وجود تکنیک‌های مختلف و تکرارهای مداوم گوش شما به شنیدن عادت می‌کند و می‌توانید در زمان گوش دادن به فایل صوتی آزمون به سادگی به سوالات پاسخ دهید. کتاب‌های آیلتس شامل دو نوع تمرین و آموزش هستند. البته بیشتر کتاب‌ها به‌صورت ترکیبی تالیف شده‌اند تا ضمن آموزش نکات و تکنیک‌های مختلف بتوانید با تمرین و تکرار این مهارت را تقویت کنید.

معرفی بهترین کتاب آموزش لیسنینگ آیلتس

بهترین منابع غیر کتابی برای تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس

تقویت مهارت شنیداری یکی از ارکان اصلی موفقیت در آزمون آیلتس است. اگرچه کتاب listening آیلتس نقش مهمی در این مسیر ایفا می‌کنند، اما دنیای وسیعی از منابع غنی غیرکتابی نیز در دسترس است که می‌توانند تجربه یادگیری شما را غنی‌تر و جذاب‌تر سازند. در ادامه مطلب به معرفی برخی از این منابع ارزشمند می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا مهارت شنیداری خود را به سطحی بالاتر ارتقا دهید.

  • فیلم و سریال

فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی تنها ابزار سرگرمی نیستند؛ بلکه می‌توانند به عنوان کلاس‌های زبان تعاملی و جذاب عمل کنند. با تماشای این آثار شما با لهجه‌های مختلف، واژگان روزمره و ساختارهای گرامری متنوع آشنا می‌شوید. برخی از منابع پیشنهادی در این زمینه عبارتند از

  1. Extra English
  2. English at Work
  3. Flat mates
  4. BBC Learning English Drama
  5. English with Lucy
  • کانال‌های یوتوب

کانال‌های یوتیوب مختلفی با ارائه محتوای آموزشی باکیفیت ایجاد شده اند تا زبان آموزان بتوانند سطح زبان خود را ارتقا بدهند. ه در ادامه مطلب به معرفی چندین کانال پرطرفدار و مفید در این زمینه می‌پردازیم.

  1. کانال @IeltsPracticeTestResources
  2. کانال @EnglishClubOfficial
  3. کانال @FasTrackIELTS

بهترین منابع لیسنینگ آیلتس

  • پادکست‌ها

پادکست‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا در هر زمان و مکان به یادگیری زبان بپردازید. با گوش دادن به پادکست‌های متنوع، شما می‌توانید دایره لغات خود را گسترش دهید، به تلفظ صحیح عادت کنید و با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید. در ادامه به برخی از پادکست‌های پرطرفدار و مؤثر در تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی اشاره می کنیم.

  1. بی‌بی‌سی Learning English
  2. آهنگ‌های ESL
  3. روزانه Easy English Expression Podcast
  4. 6 Minute English
  5. آکادمی زبان وی آی پی (VIP Language Academy)
  • وب‌سایت ها

وب‌سایت‌های آموزشی متنوعی وجود دارند که منابع رایگان و پولی برای آمادگی در آزمون آیلتس ارائه می‌دهند. این وب‌سایت‌ها شامل آزمون‌های تمرینی، مطالب آموزشی، ویدئوها و پادکست‌ها هستند. برخی از وب‌سایت‌های معتبر عبارتند از:

  1. IELTSDeal.com
  2. EnglishCurrent.com
  3. TeacherLuke.co.uk
  4. IELTSMaterial.com

بهترین کتاب برای تقویت لیسنینگ آیلتس چیست

سوالات متداول

  • بهترین منابع مطالعه برای تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس از نظر اساتید چه هستند؟

برای بهبود عملکرد در بخش شنیداری آزمون آیلتس، استفاده از بهترین منابع لیسنینگ آیلتس معتبر و متناسب با سطح زبان آموز بسیار حائز اهمیت است. از جمله منابع پیشنهادی اساتید و متخصصان آیلتس می‌توان به کتاب‌های “Listening for IELTS”، “Improve your Skills Listening and Speaking for IELTS”، “Tactics for Listening” اشاره کرد.

  • تعداد سوالات بخش لیسنینگ آیلتس چقدر است؟

بخش شنیداری آزمون آیلتس شامل چهار بخش مجزا است که هر بخش ده سوال دارد. در مجموع داوطلبان باید به چهل سوال پاسخ دهند.

  • نمره بخش لیسنینگ آیلتس چقدر است؟

نمره بخش شنیداری آزمون آیلتس همانند سایر بخش‌ها، در مقیاسی از 1 تا 9 ارزیابی می‌شود. این نمره نشان‌دهنده توانایی داوطلب در درک زبان انگلیسی گفتاری در موقعیت‌های مختلف است

  • چگونه می‌توان بر استرس در حین آزمون شنیداری غلبه کرد؟

استرس یکی از عوامل مهم در کاهش عملکرد داوطلبان در آزمون‌های زبان است. برای مدیریت استرس در بخش شنیداری، تمرین مداوم، آشنایی با فرمت آزمون، استفاده از تکنیک‌های آرام‌سازی و مدیریت زمان توصیه می‌شود.

  • آیا می‌توان از منابع رایگان برای تقویت مهارت شنیداری استفاده کرد؟

بله، منابع رایگان بسیاری برای تقویت مهارت شنیداری وجود دارد. پادکست‌های انگلیسی، فیلم‌ها و سریال‌های انگلیسی با زیرنویس، اخبار و مصاحبه‌های انگلیسی زبان از جمله این منابع هستند.

  • چگونه می‌توان به سوالات با فرمت‌های مختلف بخش شنیداری پاسخ داد؟

آشنایی با فرمت‌های مختلف سوالات بخش شنیداری و تمرین پاسخگویی به آن‌ها، به داوطلبان کمک می‌کند تا در زمان آزمون با اطمینان بیشتری به سوالات پاسخ دهند.

  • آیا شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس برای تقویت مهارت شنیداری مفید است؟

شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس به داوطلبان این امکان را می‌دهد تا زیر نظر اساتید مجرب تمرین کنند، نکات کلیدی را یاد بگیرند و به سوالات خود پاسخ دهند.

جمع‌بندی

مهارت listening معمولا یکی از پرچالش‌ترین مهارت‌ها برای افرادی است که می‌خواهند در آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک شرکت کنند. چرا که این مهارت در هر دو نوع آزمون بسیار کاربردی است و با وجود اینکه گوش دادن به پادکست و استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند تاثیر زیادی در listening داشته باشد اما استراتژی پاسخ به سوالات، تکنیک‌ها و همچنین زمانبندی در این زمینه بسیار تاثیرگذار است. 

از این‌رو یکی از کاربردی‌ترین منابع برای تقویت مهارت لیسنینگ استفاده از کتاب‌هایی است که در این زمینه تالیف شده است. برای بهبود listening کتاب‌های زیادی تالیف شده است که با توجه به هدف خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را مطالعه کنید.

مجموعه بوک کند تمامی کتاب‌های مورد نیاز شما برای آموزش‌ زبان‌های خارجی از جمله منابع آیلتس را در مهارت‌های مختلف جمع آوری کرده است. برای مشاهده قیمت و خرید کتاب آیلتس کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =