مجله بوک کند

نحوه خواندن کتاب Vocabulary for IELTS

خرید کتاب وکبیولری فور آیلتس

زبان انگلیسی در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست. صرف‌نظر از علاقه برای یادگیری این زبان یا نیاز به یادگیری برای اهدافی مانند موفقیت در آزمون‌هایی از جمله آیلتس، مهاجرت یا ورود به شغل مورد نظر، یادگیری و به خاطر سپردن واژگان از مهم‌ترین چالش‌های زبان‌آموزان به شمار می‌رود. در این میان بسیاری از افراد به سراغ کتاب Vocabulary for IELTS می‌روند. ولی با نحوه خواندن آن و یادگیری واژگان موجود در این کتاب مشکل دارند.

در حالی که برای بسیاری دیگر از افراد این کار اصلا سخت نیست و به راحتی موفق به یادگیری واژگان این کتاب و کسب نمره مورد نظر در آزمون آیلتس می‌شوند. بنابراین در این مطلب قصد داریم نحوه مطالعه کتاب vocabulary for IELTS را به عنوان یک کتاب لغت‌محور به صورت ویژه و بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی به صورت کلی را توضیح دهیم. این مجموعه کتاب دو سطحی هستند و کتاب Intermediate  تا سطح b2  و جلد دوم یعنی کتاب Advanced تا سطح c1 را پوشش می‌دهند.

برای دانستن تمام نکات این کتاب، پیشنهاد می‌کنیم معرفی کامل کتاب Vocabulary for IELTS را نگاهی بیندازید.

خرید کتاب vocabulary for ielts

Vocabulary for IELTS یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های لغت

کتاب Cambridge Vocabulary For IELTS در واقع شامل  واژگانی‌ست که در آزمون آیلتس استفاده می‌شوند. به همین دلیل از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آموزش لغت آیلتس به شمار می‌رود. روش این کتاب در آموزش واژه‌های جدید و مهم مرتبط با آزمون آیلتس به زبان‌آموزان استفاده از دو ابزار وویس‌ها و متن‌ها است. یادگیری واژه در متن و همزمان با شنیدن تلفظ آن تاثیر زیادی در بهبود کیفیت و سرعت یادگیری لغات و سپردن آن‌ها به حافظه دارد.

از دیگر ویژگی‌‌های کتاب Vocabulary For IELTS ارائه آزمون‌های طبقه‌بندی شده و منظم در آن است که موجب می‌شود نیاز زبان‌آموزان به محک زدن خود و اطلاع از نقاط قوت و ضعف‌شان برطرف شود. هم‌چنین این کتاب تمرین‌هایی شامل تست‌های Reading و Writing و Listening را در بر دارد که از آزمون‌های عمومی و آکادمیک آیلتس برداشته شده‌اند و به همین دلیل تمرین کردن با آن‌ها می‌تواند نقش موثری در ایجاد فضایی مشابه با این آزمون برای محک زدن در اختیار داوطلبان قرار دهد.

درباره واژگان موجود در این کتاب لازم است به این نکته اشاره کنیم که Vocabulary for IELTS برای زبان‌آموزان دارای سطوح بالاتر از متوسط و پیشرفته مناسب است و بسیاری از لغات جنرال و به‌طور ویژه آکادمیک به‌خصوص واژگانی که به کسب نمره حداقل 6 در آزمون آیلتس کمک می‌کنند را پوشش داده است.

از دیگر ویژگی‌های Vocabulary for IELTS می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از تاپیک‌ها در هر فصل
  • ارائه ‌Tipهایی درباره شرکت در آزمون آیلتس
  • پوشش حداکثری لغاتی مورد نیاز برای آزمون آیلتس به همراه تمرینات هر بخش
  • ارائه بخش متداول‌ترین اشتباهات در آزمون آیلتس
  • ارائه لیست لغات در انتهای کتاب به منظور دسترسی سریع‌تر

 

می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید؟ مطلب زیر چراغ راهی برای شما خواهد بود.

صفر تا صد آزمون IELTS و هر آنچه که باید بدانید!

 

بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی

خرید کتاب زبان آیلتس

بسیاری از زبان‌آموزان با حفظ کردن و یادگیری لغات انگلیسی مشکل دارند. واقعیت این است که به خاطر سپردن حجم زیادی از لغات بدون تمرین و استفاده عملی از آن‌ها در زمان صحبت کردن، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در یادگیری آن‌ها و بهبود مهارت مکالمه شما نخواهد داشت.

یکی از موثرترین روش‌های یادگیری واژگان انگلیسی یادگرفتن لغت در متن است. سعی کنید برای یادگیری لغات مطالعه متون انگلیسی را به صورت مستمر انجام دهید. هر متنی که بتواند برای شما جذاب باشد از داستان و ادبیات گرفته تا سرگرمی، آموزش آشپزی، ورزش، اخبار یا هر مطلبی که در اینترنت می‌توانید پیدا کنید را بخوانید و لغات را به شکل اصطلاحات مختلف در متن شناسایی کنید و یاد بگیرید.

علاوه بر این شما با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه می‌توانید این لغات را یاد بگیرید. اپلیکیشن‌های انکی و لایتمن که برای گوشی همراه قابل استفاده هستند و به آسانی در دسترس خواهند بود.

اگر می‌خواهید با بهترین روش‌های یادگیری آشنا شوید، مطلب زیر را از دست ندهید:

آشنایی با بهترین روش های یادگیری لغت انگلیسی و معنی کلمات

 

موثرترین روش مطالعه کتاب Vocabulary for IELTS چیست؟

کتاب Vocabulary for IELT یک کتاب بر اساس لغت است و همان‌گونه که اشاره کردیم برای به خاطر سپردن لغت‌ها و واژگان در بلندمدت باید از روش صحیح و اصولی استفاده کنید. اگر بخواهید متون این کتاب را بخوانید و سپس لغات قرار داده شده در انتهای کتاب را با چند بار تکرار حفظ کنید، قطعا به نتیجه‌ای نخواهید رسید و پس از مدتی می‌بینید که لغات قبلی را هم فراموش کرده‌اید.

برای یادگیری موثر لغات و موفقیت در آزمون آیلتس باید بهترین روش‌های یادگیری لغات انگلیسی را یاد بگیرید و تمرین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا لغات را به صورت موثر درک کنید و آن‌ها را در حافظه بلندمدت خود به خاطر بسپارید.

برای این کار می‌توانید پس از مطالعه هر تاپیک لغاتی که برایتان جدید است را به همراه معنی آن در یک دفترچه بنویسید. حتی می‌توانید از نوشتن لغات مترادف یا متضاد با آن برای کمک به یادگیری بهتر استفاده کنید. این دفترچه را همیشه به همراه داشته باشید و در زمان‌های برنامه‌ریزی شده و زمان‌های اضافی خود کلمات را مرور کنید. البته از شنیدن وویس‌ها هم غافل نشوید و از آن‌ها برای تمرین درک بهتر کل مطلب و آموزش تلفظ کلمات جدید استفاده کنید.

پس از آن سعی کنید از کلماتی که یاد گرفته‌اید برای جمله‌سازی استفاده کنید. به این معنی که لغات را در قالب جمله و در زمان و مکان مناسب به کار برید. حتی می‌توانید افعال را در فرم‌های متفاوت و با زمان‌های گذشته و حال و آینده و یا در قالب افعال معلوم و مجهول استفاده کنید و با این کار مهارت گرامر خود را نیز تقویت کنید.

یک تکنیک‌ بازه زمانی هم برای یادگیری لغات وجود دارد که می‌توانید از آن در آموزش لغات کتاب Vocabulary for IELTS هم استفاده کنید. به این صورت که لغات جدید نوشته شده در دفترچه خود را در همان شب، دوباره حدود یک هفته بعد و مجددا حدود یک ماه بعد مرور کنید. این تکنیک در کنار استفاده از لغات در جملات و انجام تمرینات موجود در کتاب می‌تواند یادگیری و قبولی در آیلتس را برای شما تضمین کند.

برای خرید Vocabulary for IELTS به‌راحتی می‌توانید در بوک کند سفارش‌تان را ثبت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن جلوی درب خانه تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =