مجله بوک کند

آشنایی با کتاب های inside reading + سطح‌بندی و نحوه مطالعه کتاب

خرید کتاب اینساید ریدینگـ بوک کندInside Reading_Introduction

یکی از بهترین منابع برای مطالعه زبان انگلیسی و تقویت مهارت reading کتاب‌های inside reading هستند. با توجه به اینکه این مهارت معمولا در کلاس‌های آموزشی نادیده گرفته می‌شود و بیشتر زبان آموزان اهمیتی به آن نمی‌دهند، در آزمون‌های مختلف مثل امتحانات دانشگاه یا حتی تافل و آیلتس با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. این کتاب‌ها یک منبع کاربردی و مفید برای یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت خودخوان نیز به شمار می‌روند که با تمرکز بر مهارت درک مطلب به شما کمک می‌کنند دایره واژگان خود را نیز افزایش دهید. در این مقاله با بررسی کتاب inside reading، مجموعه کتاب های اینساید ریدینگ را معرفی خواهیم کرد و با کاربرد، سطح‌بندی و نحوه مطالعه آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی کامل کتاب inside reading

مجموعه کتاب های اینساید ریدینگ به‌صورت اختصاصی برای آموزش درک مطلب و تقویت مهارت reading طراحی شده‌اند. کتاب‌هایی که در ۵ سطح توسط انتشارات آکسفورد و با لهجه British به چاپ رسیده‌اند و برای زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته مناسب هستند.

کتاب های اینساید ریدینگ در واقع یک منبع تخصصی برای درک مطلب به شمار می‌روند که همه زبان آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند ولی معمولا مخاطب آن زبان آموزانی هستند که آموزش زبان انگلیسی را به‌صورت آکادمیک دنبال می‌کنند. 

مطالب کتاب های Inside reading بر اساس Oxford English Corpus تدوین شده است. ضمن اینکه کتاب‌های این مجموعه توسط نویسندگان معتبر بر اساس سطوح دانشگاهی طراحی شده که روش تدریس آن بر اساس تمرین و تکرار زیاد است. این روش به شما کمک می‌کند علاوه‌بر تقویت درک مطلب، دایره واژگان خود را نیز در موضوعات مختلف گسترش دهید.

در دروس مختلف این کتاب‌ها، موضوعاتی مثل مباحث علمی، فلسفی، روانشناسی، هنر، مهندسی و غیره مطرح می‌شود که دانش عمومی شما را در این موارد نیز افزایش می‌دهد.

خرید کتاب Inside Readingـ بوک کند

ویژگی‌های کتاب های اینساید ریدینگ

این کتاب‌ها به عنوان یک منبع تخصصی برای تقویت درک مطلب، مزایای زیادی دارد که در قالب ویژگی‌های این کتاب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

هر کتاب دارای یک فایل صوتی است که به شما کمک می‌کند، تلفظ صحیح کلمات و جملات را نیز آموزش ببینید.

با وجود موضوعات متنوع با بخش زیادی از واژگان عمومی و تخصصی آشنا خواهید شد که به شما در خواندن و درک مطلب متون مختلف کمک زیادی می‌کند. ضمن اینکه به عنوان یک راهنمای کاربردی در زمینه نوشتن متون به شما کمک می‌کند.

کتاب دارای سطح‌بندی است که با توجه به سطح زبان خود می‌توانید هر یک از کتاب‌ها را مطالعه کرده و درک مطلب خود را تقویت کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کتاب های inside reading امکان مطالعه آن‌ها به‌صورت خودخوان است. در نتیجه اگر می‌خواهید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، در عین حال کلاس زبان نمی‌روید، می‌توانید از این منبع برای تقویت درک مطلب استفاده کنید.

در هر درس این کتاب‌ها از  دو متن مهم و در سطح دانشگاهی همراه با تمرین‌های اصولی وجود دارد که در کیفیت آموزش آن تاثیر زیادی می‌گذارد.

با وجود تکرار و تمرین‌های مختلف در کتاب، پس از مطالعه هر یک از سطوح، مهارت درک مطلب و تعداد واژگان جدید شما تا حد چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

موضوعات و دروس کتاب های اینساید ریدینگ

یکی از ویژگی‌های مهم کتاب‌های اینساید ریدینگ نحوه تالیف آن‌هاست. این کتاب‌ها که از سوی انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است، توسط نویسندگان شناخته شده‌ای مثل Malcolm Gladwell، James Surowiecki، و Jared Diamond تالیف شده‌اند.

هر درس این کتاب‌ها دارای دو متن با موضوعات مختلف است که در تدوین آن‌ها از منابع معتبری مثل Wall Street Journal, Popular Science, and The New York Times استفاده شده است.

از جمله این موضوعات نیز می‌توان به علوم مختلف، فلسفه، تجارت، روانشناسی، هنر، مهندسی و غیره اشاره کرد.

سطح‌بندی کتاب های inside reading

یکی از مهم‌ترین مواردی که در بررسی کتاب inside reading باید به آن اشاره کرد، سطح‌بندی کتاب‌هاست. این منبع آموزشی به‌طور کلی برای زبان‌آموزان آکادمیک کاربرد زیادی دارد که می‌تواند از سطح مبتدی تا پیشرفته را در کتاب‌های مختلف خود پوشش دهد. 

سطح بندی کتاب های inside reading به صورت زیر است:

در صورتی که سطح زبان شما کمتر از متوسط است، پیشنهاد می‌کنیم که از inside reading intro شروع به مطالعه کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با روش مطالعه کتاب inside reading آشنا شوید تا در سطوح بالاتر مطالعه این کتاب برای شما ساده‌تر شود. در واقع این کتاب به عنوان راهنمای کتاب Inside reading به شمار می‌رود.

بدیهی است که هر سطح مقدمه‌ای برای سطح بعدی به شمار می‌رود ولی اگر زبان شما در هر یکی از سطوح متوسط، بالاتر از متوسط یا پیشرفته است می‌توانید کتاب متناسب با سطح خود را مطالعه کنید.

کتاب های inside reading مناسب چه کسانی است؟

مهارت درک مطلب در آموزش زبان عمومی به اندازه سایر مهارت‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. چرا که بسیاری از زبان آموزان تصور می‌کنند که مکالمه به زبان انگلیسی برای آن‌ها کافی است. این در صورتی است که درک مطلب به گسترش دایره واژگان شما کمک زیادی می‌کند. همین موضوع نیز باعث می‌شود تا بتوانید در سایر مهارت‌ها مثل مکالمه نیز عملکرد خوبی داشته باشید. کما اینکه کلیه ریدینگ ها دارای فایل صوتی نیز هستند. با این توصیف می‌توان گفت، مجموعه کتاب های اینساید ریدینگ برای همه زبان آموزان، مفید و کاربردی است. بیشترین مخاطب آن نیز زبان آموزانی هستند که در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته می‌خواهند این مهارت را در خود تقویت کنند. 

خرید کتاب اینساید ریدینگ ـ Inside Reading_بوک کند

برای مثال دانشجویان به ویژه دانشجویان زبان و ادبیات انگلیسی، زبان آموزانی که می‌خواهند در آزمون‌های مختلف شرکت کنند یا سایر اشخاصی که می‌خواهند مهارت reading خود را تقویت کنند، از جمله مخاطبان اصلی این کتاب‌ها هستند.

پس از مطالعه این کتاب‌ها به ویژه در سطح‌های بالاتر از متوسط می‌توانید تکنیک‌ها و نکاتی که در این کتاب‌ها آموزش دیده‌اید را در درک مطلب یا حتی هنگام نوشتن متون مختلف استفاده کنید. در نتیجه مجموعه کتاب های Inside reading را می‌توان یکی از منابع برای آزمون‌هایی مثل آیلتس دانست. 

 

نحوه مطالعه کتاب های اینساید ریدینگ

اولین نکته در مورد کتاب های inside reading این است که کتاب را با توجه به سطح خود انتخاب کنید. در هر کتاب با تمرین و تکرار مداوم، ساختارها آموزشی پیچیده‌تر می‌شود که به شما کمک می‌کند با روش اصولی بتوانید از پایه زبان انگلیسی را به درستی آموزش ببینید.

هر یک از کتاب‌ها شامل ۱۰ درس مختلف است که شامل دو مطلب کاربردی با موضوعات متنوع است. در انتها نیز تمرین‌های مختلفی طراحی شده است. با مطالعه درسنامه، نوبت به حل تمرین‌ها می‌رسد.  یکی از مزیت‌های این کتاب‌ها، طراحی واژه‌نامه در انتهای کتاب است که به شما کمک می‌کند اگر معنی واژه‌ای را بلد نباشید به آن مراجعه کنید.

با وجود فایل‌های صوتی که همراه با کتاب ارائه شده است علاوه بر تقویت درک مطلب، با انجام تمرین‌های مختلف مهارت‌های دیگری مثل LISTENING  و WRITING شما نیز تقویت خواهد شد. 

با استراتژی و رویکرد جدید کتاب‌های اینساید ریدینگ، با مواد آموزشی ضروری که به آن نیاز دارید مانند آشنایی با واژگان که مطلب کمک زیادی به شما می‌کند، آشنا خواهید شد. در واقع رویکرد این کتاب‌ها به‌صورتی است که نه تنها مهارت خواندن، بلکه سایر مهارت‌های زبان انگلیسی مثل نوشتن را نیز هدف قرار می دهد.

جمع بندی

در بررسی کتاب inside reading می‌توان گفت که این مجموعه کتاب‌ها که در ۵ سطح مختلف از مبتدی تا پیشرفته تالیف شده‌اند، یکی از بهترین منابع برای آموزش زبان انگلیسی و تقویت مهارت درک مطلب به شمار می‌روند.

با وجود اینکه تمرکز این کتاب بر روی تقویت reading در سطوح مختلف است ولی باعث افزایش دایره واژگان شما می‌شود. ضمن اینکه با وجود فایل صوتی که همراه با کتاب ارائه شده است، با تلفظ صحیح واژگان و عبارت‌ها به‌طور کامل آشنا خواهید شد که به تقویت مهارت listening شما کمک زیادی می‌کند.

با تقویت درک مطلب نه تنها در فهم متون توانایی بالایی پیدا می‌کنید بلکه می‌توانید متن‌های مختلف را به زبان انگلیسی نیز به سادگی بنویسید که با این توصیف مهارت writing شما را نیز بهبود می‌بخشد.

مجموعه کتاب های اینساید ریدینگ از سوی انتشارات آکسفورد و با لهجه British منتشر شده‌اند که برای تمامی زبان آموزان به‌ویژه کسانی که قصد شرکت در آزمون‌های مختلف مثل آیلتس و تافل را دارند، مناسب است.

برای خرید کتاب inside reading به راحتی می‌توانید در بوک کند سفارش‌تان را ثبت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن جلوی درب خانه تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + دوازده =