مجله بوک کند

آشنایی با بهترین روش های یادگیری لغت انگلیسی و معنی کلمات

یادگیری سریع لغات زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی علاوه بر علاقه یکی از نیازهای اصلی زندگی امروز است. آمیختگی تکنولوژی با زبان انگلیسی و بین المللی بودن این زبان باعث افزایش اهمیت یادگیری آن است. در فراگرفتن زبان یادگیری لغت انگلیسی بسیار اهمیت دارد، زیرا کوچکترین بخش از عظمت یادگیری یک زبان است. با یادگیری لغات انگلیسی، دامنه لغاتتان را افزایش می‌دهید و در تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی به مشکل نمی‌خورید. یادگیری لغات انگلیسی یکی از نیازهای اصلی زبان آموزان برای افزایش سطح مهارت‌های زبان انگلیسی است. بهترین روش‌های یادگیری سریع لغات زبان انگلیسی را در بوک کند بخوانید.

یادگیری لغات انگلیسی با جمله

تاثیر یادگیری لغت انگلیسی

دایره لغات وسیع باعث می‌شود زمینه‌های ارتباطی مانند گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن را بهبود ببخشد. یادگیری موثر لغات انگلیسی بسیار مهم است، رشد دایره واژگان ارتباط مستقیمی با پیشرفت توانایی خواندن و صحبت کردن دارد. دانستن کلمات بیشتر به زبان آموز اجازه می‌دهد کلمات را در مکالمه یا نوشتن با دقت بیشتری انتخاب کند. بنابراین هنگام برقراری ارتباط با دیگران مؤثرتر و دقیق‌تر می‌شوید. هر چه زبان آموز کلمات بیشتری در اختیار داشته باشد، مهارت بیشتری در خواندن دارد. یادگیری لغات انگلیسی کلید درک مطالب مختلف انگیسی است. هر چه زبان آموز کلمات بیشتری بداند، متن را بهتر درک می‌کند.

استفاده از انواع روش‌های آموزشی موثر، توانایی زبان آموز را در یادگیری موثر لغات انگلیسی افزایش می‌دهد. برای زبان آموزان یادگیری لغت انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. متوسط تعداد لغت، که یک فرد با ​زبان مادری انگلیسی می‌داند حداقل 5000 کلمه می‌باشد. یک زبان آموز کلمات بسیار کمی در زبان انگلیسی می‌داند. در حالی که سخنرانان انگلیسی زبان به یادگیری لغات انگلیسی جدید ادامه می‌دهند.

نحوه یادگیری لغت انگلیسی

 

روش های یادگیری لغت انگلیسی

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های نوشتاری، تمرکز بر روی یادگیری لغات انگلیسی است. انگلیسی یکی از پرحجم‌ترین زبان‌ها از لحاظ لغت است و این یعنی هرگز تمرین یادگیری لغات انگلیسی به پایان نمی‌رسد. شکل‌های مختلف کلمات از اداری تا روزنامه نگاری، مقاله نویسی، شعر و… همه را باید فرا بگیرید. برای یادگیری موثر لغات انگلیسی روش‌های مختلفی وجود دارد همراه با بوک کند به معرفی این روش‌ها میپردازیم. زمانی که صرف بهبود‌ یادگیری لغات می‌کنید، در واقع روی مهارت‌های نوشتاری و مکالمه سرمایه‌گذاری می‌کنید.

حتما روش های مختلفی را برای یادگیری لغات انگلیسی شنیده اید.  در اینجا به چندتا از متداول ترین روشهای یادگیری لغات اشاره میکنیم.

 

 عادت مطالعه در خود ایجاد کنید

یا دگیری لغات انگلیسی برای مکالمه

وقتی با کلمات در متن مواجه می‌شوید، یادگیری لغات آسان‌تر می‌شود. مطالعه کلمات در رمان، مقاله، روزنامه و… می‌تواند مفیدتر از مشاهده آنها در فهرست واژگان باشد. نه تنها با کلمات جدید مواجه می‌شوید بلکه نحوه استفاده از آنها را یاد می‌گیرید. مطالعه در یادگیری لغت انگلیسی بسیار موثر است، زیرا از طریق داستان، اخبار و… لغات را طولانی‌تر به خاطر می‌سپارید.

 

 از دیکشنری و اصطلاح نامه استفاده کنید

یادگیری موثر لغات انگلیسی

دیکشنری‌ها و اصطلاح نامه‌های آنلاین منابع مفیدی هستند. زیرا مترادف‌، متضاد، ریشه کلمه و مثال‌‌های مختلف از استفاده کلمه ارائه می‌دهند که روش موثر یادگیری لغت انگلیسی است.

بازی های کلمه ای انجام دهید

یادگیری لغات انگلیسی با بازی

بازی‌هایی مانند Scrabble، Boggle و جدول کلمات متقاطع، به عنوان یک راه سرگرم کننده آموزش موثر لغات انگلیسی عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید کارآمد باشید، حین بازی کلمه‌ها را یادداشت برداری کنید. فهرست کلمات مختلفی که حین بازی یاد گرفته‌اید، نگه دارید و هر از چند گاهی فهرست را مطالعه کنید. یادگیری لغت انگلیسی از طریق بازی‌های مختلف از روش‌هایی است که انگلیسی را برای زبان آموز جذاب‌تر می‌کند.

از فلش کارت استفاده کنید

یادگیری لعات انگلیسی با تصویرسازی

یکی از راه‌های سریع ایجاد دایره لغات وسیع، یادگیری لغت انگلیسی به کمک فلش کارت است. در عصر دیجیتال، تعداد زیادی از برنامه‌های تلفن‌های هوشمند، فلش کارت‌ها را برای سازماندهی راحت و آسان می‌سازد. هدف گذاری برای یک کلمه جدید در روز معقول است. می‌توانید با استفاده از فلش کارت و انواع برنامه‌های موثر یادگیری لغت انگلیسی بر روی گوشی همراه لغات بیشتری بیاموزید.

یادگیری کلمه روز در پلتفرم‌های مختلف را دنبال کنید

یادگیری لغات انگلیسی از پایه

برخی از پلتفرم‌های وب روزانه یک کلمه در اختیار شما قرار می‌دهند. از جمله روش‌ها یا بهتر است بگوییم بازی‌های کوچک در سایت‌های مختلف مانند گوگل برای یادگیری لغت انگلیسی است. چه در وب‌ سایت، نرم افزار یا از طریق ایمیل تا در گسترش دایره لغات کمک کنند. می‌توانید کلمات را به لیست کلمات در حال اجرا اضافه کنید.

از کلمات جدید در مکالمه استفاده کنید

آموزش لغات کلمات انگلیسی

ممکن است لغات بسیاری را بدون دانستن نحوه استفاده از کلمات به خاطر بسپارید. نحوه استفاده از این کلمات را به عهده بگیرید تا از فرهنگ لغت شخصی خود استفاده کنید. اگر در مطالعه به کلمه جالبی برخوردید، از آن در مکالمه استفاده کنید. در موقعیت‌های مکالمه تمرینی، می‌توانید انتخاب کلمه را تمرین کنید و با آزمون و خطا، کلمه مناسب را پیدا کنید. استفاده از لغات جدید در مکالمه از بهترین روش‌های یادگیری لغت انگلیسی است. زیرا دقیقا از نحوه استفاده و جایگاه آن کلمه را یاد می‌گیرید.

یادگیری لغت انگلیسی با موسیقی

یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی

موسیقی یک راه سرگرم کننده برای یادگیری لغت انگلیسی است. در عین حال که در فرهنگ رایج کشورهای انگلیسی زبان غوطه ور می‌شوید دامنه لغت خود را گسترش می‌دهید. موسیقی را در سبک‌هایی که دوست دارید گوش کنید و کلمات را از هم تفکیک و تشخیص دهید. کلمات جدید را در لیست کلماتتان یادداشت کنید و آن‌ها را تمرین کنید.

نوشتن متن و مقاله برای یادگیری لغت انگلیسی

نوشتن متن برای یادگیری انگلیسی

نوشتن از بخش‌های مهم یادگیری لغت انگلیسی است. زیرا علاوه بر وارد شدن لغات در حافظه بلند مدت باعث می‌شود املای درست کلمات هم بیاموزید. یک وبلاگ راه‌اندازی کنید. هر یک از ما هر روز زندگی متفاوتی داریم و زندگی شما می‌تواند یکی از جالب‌ترین آن‌ها باشد. نوشتن 2 مزیت اصلی خواهد داشت:

  • شما را تشویق می‌کند که کلمات را به طور منظم یادداشت کنید
  • هر چه با نوشتن و استفاده از کلمات گفته شده راحت‌تر شوید، از آنها در آینده بیشتر استفاده می‌کنید.

متوجه می‌شوید که در نوشتن بارها و بارها از کلمات تکراری استفاده می‌کنید؟ از اصطلاح نامه برای یافتن جایگزین مناسب کلمات استفاده کنید. کلمه جایگزین را یاد بگیرید تا در نوشتن و مکالمه روزمره از آن استفاده کنید.

یادگیری لغات انگلیسی همراه با بوک کند

تشکر میکنم بابت مطالعه مقاله روش‌های یادگیری لغت انگلیسی، از سایت بوک کند. نه به خاطر مقاله بلکه به خاطر اینکه شما هدف بزرگی برای آینده دارید. یادگیری زبان انگلیسی، زبان جهانی از جمله مزیت‌هایی است که شما را به سمت اهداف بزرگ‌تر سوق می‌دهد. خوشحالیم که با گردآوری این مقاله می‌توانیم شما را در یادگیری موثر لغات انگلیسی یاری کنیم. بخشی از لذت بهبود دایره لغات، وجود راه‌های متنوعی است که می‌توانید این کار را انجام دهید. هر تکنیکی که برای یادگیری لغت انگلیسی گفته شد، بسته به توانایی شما، مزایا و معایب خاص خود را دارد. اما هر کدام به شما امکان می‌دهند با سرعت بیشتری یاد بگیرید.

نکته آخر: توجه داشته باشید که افراد ممکن است کلماتی که به ندرت استفاده می‌شوند یا بسیار تخصصی هستند را درک نکنند. هنگام صحبت با کودکان، دوستان و خانواده مهم است که توانایی تصمیم و انتخاب کلمات مناسب را داشته باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 6 =