مجله بوک کند

معرفی کتاب Basic grammar in use + ویژگی‌ها و ساختار کتاب

خرید کتاب Basic Grammar in use(بیسیک گرامر این یوز) ـ بوک کند

کتاب Basic grammar in use یک جلد از مجموعه کتاب‌هایی است که به همین نام از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است. این کتاب یکی از بهترین منابع برای آموزش گرامر به شمار می‌رود که می‌توانید به‌صورت خودخوان یا در کلاس‌های آموزشی از آن استفاده کنید. در معرفی کتاب Basic grammar in use می‌توان گفت که این جلد در واقع سطح مقدماتی به شمار می‌رود که برای زبان آموزان elementary مناسب است و به این دسته از زبان آموزان کمک می‌کند که ساختارها گرامری را همراه با مثال و تمرین‌های مختلف آموزش ببینند. کیفیت بالای این کتاب‌ها باعث شده که به عنوان یکی از معتبرترین منابع برای آموزش گرامر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار بگیرند. در این مقاله همه چیز درباره کتاب Basic grammar in use را بررسی خواهیم کرد و همچنین شما را با نحوه استفاده از Basic grammar in use آشنا می‌کنیم.

 

درباره کتاب Basic grammar in use

مجموعه کتاب‌های grammar in use  یک منبع تخصصی برای آموزش گرامر زبان انگلیسی هستند که در سطوح مختلف تالیف شده‌اند. اولین سطح این کتاب با عنوان Basic grammar in use معرفی شده است که به آموزش گرامر برای زبان آموزان مبتدی می‌پردازد.

ساختار گرامر در این جلد از کتاب بسیار ساده است که با شروع آن می‌توانید در بخش‌های مختلف مثل speaking، listening، reading و writing از آن استفاده کنید.

این کتاب مانند سایر کتاب‌های این مجموعه توسط ریموند مورفی (Raymond Murphy) تالیف شده است که به عنوان یکی از معروف‌ترین کتاب‌های آموزشی برای تدریس گرامر و همچنین یادگیری زبان به‌صورت خودخوان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید کتاب Basic Grammar in use(بیسیک گرامر این یوز) ـ بوک کند

توجه داشته باشید که در این کتاب‌ها شما مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی مثل speaking، listening، reading و writing آموزش نمی‌بینید. همچنین واژگان جدید به شما تدریس نخواهد شد. بلکه با تقویت گرامر خود از سطح مبتدی می‌توانید از آن در مهارت‌های مختلف استفاده کنید.

 

ویژگی Basic grammar in use

به طور کلی ویژگی‌های این کتاب را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

  • مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب که باعث محبوبیت آن برای زبان آموزان در تمام دنیا شده است، ساختار کتاب است.  با این توضیح که ساختار بسیار ساده است و گرامرهای هر درس در دو بخش توضیح داده می‌شوند. در بخش اول پس از توضیح ساده گرامر، تصویر، مثال و نکات گرامری آن بیان شده است. در بخش دوم نیز تمریناتی طراحی شده است که یادگیری آن را برای شما ساده‌تر می‌کند.

 

  • این ساختار همچنین به گونه‌ای است که می‌توانید به‌صورت خودخوان یا در کلاس‌های آموزشی از آن برای آموزش استفاده کنید.

 

  • انتخاب واژگان و جملات برای توضیح گرامر و مثال‌ها ساده و قابل فهم است. به‌صورتی که زبان آموز در سطح مقدماتی می‌تواند به‌طور کامل آن را درک کند.

 

  • صفحات مختلف آن رنگی و مصور هستند که به جذابیت یادگیری زبان انگلیسی کمک زیادی می‌کنند. ضمن اینکه بخش زیادی از توضیحات با استفاده از تصاویر هستند که در سطوح بالاتر تعداد متن‌ها بیشتر از تصاویر می‌شوند.

 

ساختار کتاب Basic grammar in use

بخش مهم دیگری که در معرفی کتاب Basic grammar in use(بیسیک گرامر این یوز) باید به آن اشاره کنیم، ساختار کتاب است. منظور از ساختار نیز بخش‌های مختلفی است که در هر کتاب طراحی شده که به‌صورت زیر است:

فهرست مطالب کتاب

 این بخش با عنوان contents شناخته می‌شود که در ابتدای هر کتاب قرار دارد و فهرست کاملی از مطالب کتاب را در اختیار شما قرار می‌دهد. این فهرست شامل عنوان درس‌ها و موضوع اصلی آن‌ها است. این نکته را به‌خاطر داشته باشید که درس‌های این کتاب از ترتیب خاصی پیروی نمی‌کنند و در نتیجه می‌توانید از هر درسی که می‌خواهید شروع کنید.

توضیحات مربوط به زبان‌آموزان

بخش دیگری که در کتاب با عنوان to the students ذکر شده، توضیح مختصری است که برای زبان آموزان خودخوان کاربرد دارد. در این بخش می‌توانید با سطح کتاب، نحوه‌ دسته‌بندی و ارائه‌ مطالب و در نهایت روش مطالعه کتاب Basic grammar in use (بیسیک گرامر این یوز) آشنا شوید.

توضیحات مربوط به معلمان

در بخش to the teachers نیز توضیحات لازم تدریس کتاب برای معلمان بیان شده است. این توضیحات شامل نحوه ارائه مطالب و روش استفاده از کتاب است.

درس‌ها

 بخش اصلی کتاب نیز به units اختصاص دارد که تمامی گرامر‌ها به همراه نکات را شامل می‌شود. هر درس این کتاب در ۲ صفحه بیان می‌شود و به همین دلیل نیز تعداد درس‌های موجود در هر کتاب حدود ۱۰۰ درس است. 

ضمائم

 این بخش به موضوعات مختلفی اختصاص دارد که با نام appendices شناخته می‌شود. از جمله این ضمائم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • (active and passive)
  • (list of regular and irregular verbs)
  • (irregular verbs in groups)
  • (short forms)
  • (spelling)
  • (phrasal verbs + object)
  • (present and past tenses)
  • (the future)
  • (modal verbs)

تمرین‌های تکمیلی

علاوه‌بر تمرین‌های موجود در هر درس برای افزایش کیفیت آموزشی، تمرین‌هایی با عنوان  additional exercises در انتهای کتاب ارائه شده است. این تمرین‌ها به صورت ترکیبی و مانند یک آزمون از کل کتاب طراحی شده‌اند. یعنی در هر تمرین از نکات چند درس مختلف با موضوع مشابه استفاده شده است.

راهنمای مطالعه (study guide)

این بخش در کتاب با عنوان study guide آمده است که باعث تقویت نقاط ضعف زبان آموزان در آموزش گرامر می‌شود. در این بخش سوالاتی از بخش‌های مختلف کتاب طراحی شده که در کنار هر سوال موضوع درس هم وجود دارد. دانش‌آموزان با حل سوالات مختلف می‌توانند علاوه‌بر تمرین بیشتر متوجه نقاط ضعف خود شوند و از طریق آن رفع اشکال کنند.

پاسخنامه

با توجه به اینکه در این کتاب تمرین‌ها و سوالاتی در دروس مختلف وجود دارند، جواب آن‌ها در بخشی با عنوان key to exercises, additional exercises and study guide ذکر شده است. 

ایندکس

این بخش نیز به نوع فهرست مطالب همراه با شماره درس نوشته شده است. تفاوت ایندکس با فهرست مطالب در ترتیب موضوعات است با این توضیح که در این بخش مطالب مختلف کتاب بر اساس حروف الفبا هستند ولی در فهرست مطالب بر اساس شماره صفحه دسته‌بندی می‌شوند.

 

نحوه استفاده از Basic grammar in use

مورد دیگری که در معرفی کتاب Basic grammar in use(بیسیک گرامر این یوز) باید به آن توجه کنید، روش مطالعه کتاب است. چرا که هر کتاب با توجه به ساختار خود باید به شیوه درسی تدریس شده یا توسط زبان آموز مطالعه شود.

نحوه مطالعه کتاب Basic grammar in use به این صورت است که در ابتدای هر درس نکات گرامری به‌طور کامل توضیح داده شده است. در بخش دوم نیز تمرین‌های مرتبط با آن گرامر طراحی شده‌اند. با خواندن گرامر نوبت به حل تمرین‌ها می‌رسد که تعداد و نوع آن‌ها بسیار متنوع است که یادگیری زبان انگلیسی را جذاب‌تر می‌کند.

خرید کتاب Basic Grammar in use(بیسیک گرامر این یوز) ـ بوک کند

بعد از مطالعه چند درس نیز می‌توانید تمرین‌های انتهای کتاب را به‌عنوان یک آزمون در خانه انجام دهید. این آزمون به شما کمک می‌کند تا مطالب را بیشتر و بهتر به خاطر بسپارید. همچنین می‌توانید پس از حل تمرین‌ها پاسخ‌های آن را از قسمت پاسخنامه بررسی کرده و پاسخ‌های اشتباه در هر بخش را تصحیح کنید.

دروس کتاب

نکات و گرامر در این کتاب با توجه به موضوع اصلی دارای چند بخش مجزا و هر بخش دروس مختلف دارد. برای مثال یک بخش به گرامر افعال گذشته اختصاص دارد که در ۵ درس بیان شده است. به‌صورتی که در هر یک از دروس نوعی از این افعال و تفاوت‌های آن مشخص می‌شود.

همراه با کتاب یک CD آموزشی ارائه شده که شامل آزمون، تمرین‌های مختلف و نکات تکمیلی است. ضمن اینکه بازی‌های مختلفی طراحی شده که زبان آموز می‌تواند با انجام آن‌ها علاوه‌بر سرگرم شدن، تسلط خود بر گرامر را نیز افزایش دهد.

 

جمع‌بندی

درباره کتاب Basic grammar in use می‌توان گفت که این کتاب یکی از مجموعه کتاب‌هایی است که برای گرامر در سطح مبتدی تدوین شده است که با مطالعه آن می‌توانید به سطوح بالاتر این مجموعه کتاب‌ها برسید.

این کتاب با تمرکز بر آموزش گرامر تدوین شده که به شما کمک می‌کند در مهارت‌های مختلف مثل writing، speaking، reading و listening بتوانید دستور زبان خود را تقویت کرده و عملکرد خوبی داشته باشید.

ساختار کتاب ساده طراحی شده تا زبان آموزان مبتدی بتوانند به سادگی گرامرهای مختلف را مطالعه کرده و آن‌ها را آموزش ببینند. ضمن اینکه با وجود تمرین‌های مختلف در پایان هر درس و همچنین تمرین‌های جامع در انتهای کتاب می‌توانید مطالب را در ذهن خود تثبیت کنید.

پس از اتمام این کتاب، سایر کتاب های مجموعه grammar in use برای سطوح بالاتر مثل متوسط Intermediate Grammar in use و پیشرفته Advanced Grammar in use تالیف شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

برای خرید کتاب Basic grammar in use به راحتی می‌توانید در بوک کند سفارش‌تان را ثبت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن جلوی درب خانه تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =