مجله بوک کند

10 روش ساده و کاربردی برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی

تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی

امروزه زبان انگلیسی در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان زبان رسمی یا زبان دوم شناخته شده و یادگیری آن هر روز بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. در این میان تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی یکی از موارد مهمی است که می تواند در زمینه های مختلف اعم ازشغلی یا تحصیلی موقعیت های بسیار خوبی برای شما فراهم کند. بطوری که بسیاری از دانشگاه های معتبر به نمرات آزمون دانشجویان و سطح مکالمه آن ها اهمیتی ویژه می دهند و همچنین در بسیاری از مشاغل مهارت های کلامی از فاکتورهای موثر برای موفقیت و پیشرفت شغلی محسوب می شود. تقویت اسپیکینگ انگلیسی از روش های گوناگونی امکان پذیر است. در این مقاله قصد داریم به 10 مورد از بهترین روش های تقویت اسپیکینگ انگلیسی بپردازیم.

چرا تقویت مهارت اسپیکینگ اهمیت دارد

اسپیکینگ یکی از مهارت های مهم و در حین حال چالش برانگیز زبان انگلیسی است. برای کسانی که قصد مهاجرت و تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند تقویت اسپیکینگ انگلیسی امری ضروری است زیرا مکالمه نسبت به مهارت های دیگر نقش پررنگ تری در ارتباط با سایر افراد ایفا می کند. از این رو بسیاری از زبان آموزان روش های مختلفی را برای تقویت اسپینگ در پیش می گیرند. در ادامه با چند مورد از پرکاربردترین روش های تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی آشنا می شوید.

 

تکنیک تقویت اسپیکینگ

روش‌های تقویت مهارت اسپیکینگ (Speaking) زبان انگلیسی

یادگیری نحوه صحبت با اعتماد به نفس انگلیسی برای افرادی که این زبان را مطالعه می کنند بسیار مهم است. با صرف نظر از سطح مخاطب این مقاله، نحوه تقویت اسپیکینگ انگلیسی در 10 مرحله در اینجا آمده است:

تقلید کنید

وقتی اکثر مردم به یادگیری زبان انگلیسی فکر می‌کنند، انبوهی از کتاب‌ها، حفظ لیست‌ها و مطالعه با کارت در تصوراتشان شکل می‌گیرد. همه اینها در نوع خود مفید هستند و نباید آنها را نادیده گرفت. با این حال، بسیاری از افراد یادگیری، بازی کردن، گوش دادن و تکرار بخش فعال یادگیری زبان را فراموش می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد، تقلید یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت اسپیکینگ است. گوش دادن به دیگران و تکرار آنچه آنها می‌گویند یکی از قوی ترین راه‌ها برای تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی است. تقلید نحوه بیان، لحن، احساسات و انتخاب کلمات از مکالمات دیگران کمک بزرگی در تقویت اسپیکینگ می‌کند.

از یادگیری کلمه به کلمه خودداری کنید

از به خاطر سپردن لیست افعال خسته شده‌اید و احساس می‌کنید هنوز نمی‌توانید با اطمینان صحبت کنید؟ زمان تغییر استراتژی فرا رسیده است. اینبار، عبارات کامل را بیاموزید، به این یادگیری مبتنی بر تکه می‌گویند. عبارات جدید را به عنوان واحدی در نظر بگیرید که نمی‌توانید آنرا جدا کنید، گوش بدهید و تکرار کنید. دستور زبان یا معنای کلمات را فراموش کنید تا زمانی که تلفظ این عبارت طبیعی به نظر برسد.

هر آنچه را می‌شنوید بدون کم و زیاد کردن تکرار کنید. باعث می‎‌شود به جای ترجمه کلمه به کلمه و یادگیری نحوه ترکیب فعل و… تلفظ یک عبارت را یاد بگیرید. این تمرین در تقویت اسپیکینگ انگلیسی باعث می‌شود، جمله‌های بلند را بدون فکر کردن به کلمات بیان کنید.

بلافاصله از آنچه آموخته اید استفاده کنید

تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی کار لذت بخشی است. اگر با ترس و استرس تلفظ غلط یا لهجه، این لذت را تبدیل به زحمت نکنید. اگر مغز از چیزی لذت می‌برد، به خاطر احساس مفید بودن آن است. مغز ما از هدر دادن زمان با اطلاعاتی که استفاده نمی‌کنیم خوشش نمی‌آید. شاید به همین دلیل است که شما کلمات انگلیسی را که دیروز یاد گرفته‌اید فراموش می‌کنید. یک نکته وجود دارد: حتی اگر در اتاق تنها هستید، هنگام یادگیری یک عبارت بلافاصله آن را با صدای بلند بخوانید. چندین بار تکرار کنید تا بتوانید بدون نگاه کردن به کاغذ آن را بیان کنید.

حداقل سه جمله جدید با آن عبارت بنویسید و با صدای بلند بخوانید. این لحظه‌ای است که از حفظ کردن دست می‌کشید و شروع به استفاده از زبان انگلیسی می‌کنید.

مانند یک بازیگر باشید

یکی از مأموریت بازیگران این است که، متن را مطالعه کنند و کلمات آن را با لحن و احساس صحیح بیان کنند. بازیگران این کار را با استفاده از احساسات، اغراق، تکرار و تمرین انجام می‌دهند. بنابراین از بازیگران مورد علاقه خود الهام بگیرید و برای تقویت اسپیکینگ همین کار را انجام دهید. هنگامی که تنها هستید، یک تکه کاغذ بردارید و عبارت انگلیسی که می‌خواهید یاد بگیرید را یادداشت کنید. سعی کنید آنقدر متن را بخوانید تا بتوانید بدون نگاه کردن آن را بیان کنید. گام بعدی تلاش برای بیان آن عبارت با احساسات مختلف است.

پس از مدتی، بدون نیاز به فکر کردن به شیوه تلفظ صحیح آن عادت خواهید کرد. در تمرین‌های تقویت اسپیکینگ زبان انگلیسی به یاد داشته باشید لحن و بیان صحیح احساسات نیز تا حدودی مهم می‌باشد.

به اندازه صحبت کردن به دیگران گوش دهید

بسیاری از زبان آموزان که به تقویت اسپیکینگ می‌پردازند، به سه دلیل با صحبت کردن دست و پنجه نرم می‌کنند:
– از لهجه خارجی خود خجالت می کشند
– کلمات کلیدی را هنگام نیاز به خاطر نمی آورند
– وقتی مردم به آنها پاسخ می‌دهند نمی توانند درک کنند.
برای حل کردن این مسئله، تا حد امکان خود را در معرض آهنگ‌ها، سریال‌ها، مستندها، لهجه‌ها و گفتگوها قرار دهید. این به شما کمک می‌کند تا بفهمید، چگونه انگلیسی در کشورهای مختلف توسط افراد مختلف صحبت می‌شود. با انجام این تمرین، متوجه خواهید شد بسیاری از خارجیان در سراسر جهان لهجه دارند. اما هنوز هم بومیان به راحتی آنها را درک می‌کنند و می‌توانند به طور موثر ارتباط برقرار کنند. پس چرا شما نتوانید؟ لهجه خارجی پایان دنیا نیست، این فقط اثبات می‌کند شجاع بوده اید که زبان جدیدی یاد بگیرید.

به خودتان گوش دهید و از زبان مادری بازخورد بگیرید

برخی از زبان آموزان انگلیسی آنقدر خجالتی و عصبی هستند که تقویت اسپیکینگ انگلیسی خود را به طور نامحدود به تعویق می‌اندازند. پس از ماه‌ها مطالعه، متوجه می‌شوند که هرگز اسپیکینگ خود را نشنیده‌اند. ضروری است که تمرین جملات اساسی را از روز اول با صدای بلند شروع کنید. وقتی به انگلیسی صحبت می‌کنید به صدای آن گوش دهید.
یک راه خوب برای شروع این است که صدای خودتان را در حال خواندن متون ساده ضبط کنید. این به شما از دو جهت کمک می‌کند:
– ابتدا با صدای انگلیسی خودتان احساس راحتی می‌کنید.
– میتوانید فایل صوتی را ذخیره کنید تا ببینید پیشرفت شما چقدر فوق العاده بوده است.

بهترین راه تقویت اسپیکینگ

تأثیر اطرافیان

ضروری است که کسی با سطح بالاتر از خودتان داشته باشید تا در مورد اسپیکینگ به شما بازخورد دهد. حالت ایده آل پیدار کردن شخصی است که گوینده بومی است و انگلیسی زبان مادریش می‌باشد. مطالعه زبان انگلیسی در کشوری که انگلیسی زبان است در این زمینه بسیار کمک می‌کند. زیرا به طور مدام در حال شنیدن ادای کلمات و دریافت انتقادهای سازنده می‌باشید. هرچه بیشتر زبان انگلیسی را در یک محیط که زبان مادری آن انگلیسی است استفاده کنید، پیشرفتتان سریعتر خواهد بود. اگر به این گزینه دسترسی ندارید، از معلم یا هر فردی که زبان مادریش انگلیسی است مرتب بازخورد بگیرید.

از روش‌های بصری استفاده کنید

یادگیری بصری قدرتمند است و به طور فزاینده‌ای محبوب می‌باشد. تصاویر مرتبط با کلمات کمک می‌کند بسیار کارآمدتر به خاطر بیاوریم، این به معنی مشکل کمتر در تقویت مهارت اسپیکینگ زبان انگلیسی است. وقتی می‌خواهید یک عبارت جدید را به خاطر بسپارید، از تصاویر برای نشان دادن این واژگان استفاده کنید. انتخاب تصاویر برای یک فلش کارت یا یک نوت بوک کلید به خاطر سپردن کلمات در دفعه بعدی است.

زندگی خود را به زبان انگلیسی روایت کنید

برای کاربرد عبارتی را که اخیراً آموخته اید این سوالات را از خود بپرسید:
– چگونه می‌توانم از آن در موقعیت شخصی خود استفاده کنم؟
– در چه زمینه هایی از این عبارت استفاده کنم؟
سپس با انتخاب موضوع مناسب با استفاده از کلمات جدید اقدام به مکالمه کنید. این روش در تقویت اسپیکینگ شما معجزه خواهد کرد. این کار دو فایده دارد:
– احساس می‌کنید که یادگیری شما مفید است و از نا امیدی جلوگیری می‌کنید.
– مرحله اسپیکینگ آزمون آیلتس را آسان می‌کنید. زیرا دفعه بعد که باید در مورد خودتان، خاطرات و تجربیاتتان صحبت کنید، آمادگی بیشتری خواهید داشت.

شروع به آواز خواندن کنید به زبان انگلیسی

علم ثابت کرده است بخشی از مغز ما که با موسیقی درگیر است هنگام یادگیری زبان نیز فعال است. دانش آموزان زبان انگلیسی که موسیقی به زبان انگلیسی گوش می‌دهند، مهارت‌های تلفظی بهتری دارند. علاوه بر تلفظ صحیح و تقویت اسپیکینگ، به پیشرفت مهارت لیستنینگ نیز کمک می‌کنند. برای این تمرین کافی است متن آهنگ انگلیسی را از اینترنت پیدا کنید و متن را مطالعه کنید. در مرحله بعد باید همراه با خواننده و تلفظ صحیح متن آهنگ را بخوانید. به نحوه تلفظ کلمات توجه کنید و تا آنجا که ممکن است از آنچه می‌شنوید تقلید کنید.

به زودی متوجه خواهید شد که به طور تصادفی آن را بدون نیاز به اشعار می‌خوانید. نتیجه این تمرین افزایش تلفظ دقیق عبارات انگلیسی و کاهش تپق زدن در بخش اسپکینگ می‌شود.

اولویت های خود را بشناسید

به یاد داشته باشید که اولویت برای تقویت اسپیکینگ باید ارتباط کارآمد باشد نه کمال. برای آموختن صحیح اسپیکینگ به یاد داشته باشید اولویت، برقراری ارتباط از طریق تلفظ صحیح و مکالمه بدون نقص است. در اسرع وقت و تا آنجا که می‌توانید صحبت کنید.

تقویت اسپیکینگ با کتاب‌های آموزشی بوک‌کند

وب سایت تخصصی بوک‌کند فروشگاه انواع کتاب‌های آموزشی زبان، مرجع معتبر تهیه انواع کتاب‌های معتبر کمک آموزشی است. دسته بندی فوق العاده کاربردی بوک‌کند باعث می‌شود در کوتاه‌ترین زمان کتاب مورد نیازتان را پیدا کنید. انواع کتاب‌های تمرینی و آموزشی برای تقویت اسپیکینگ را از سایت بوک‌کند تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 4 =