مجله بوک کند

یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می کشد

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است ؟

 

حتما برای شما هم پیش آمده با دیدن آثار فرهنگی منسوب به کشور فرانسه مانند فیلم سینمایی به یادماندنی سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولنLe Fabuleux Destin d’Amélie Poulain) ) همراه با موسیقی دل انگیز آن یا داستان های معروف ویکتور هوگو شیفته ی شهر زیبای پاریس،‌ فرهنگ،‌ زبان و ادبیات آن شوید.
افراد زیادی هستند که به دلیل علاقه‌ی فراوان به کشور و فرهنگ فرانسه تصمیم به یادگیری زبان فرانسوی برای مهاجرت یا مطالعه‌ادبیات برخاسته‌از‌

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه

این کشور دارند.

سوالی که در ذهن اکثر علاقه‌مندان و زبان ‌آموزان وجود دارد این است که یادگیری زبان فرانسه چقدر طول می کشد؟ و پس از چه مدتی بر زبان فرانسه مسلط می‌شویم و می‌توانیم به صورت روان و سلیس صحبت کنیم؟

اگر شما هم جز این دسته افراد هستید و چنین سوالاتی برایتان مطرح شده؛ می‌توانید در این مقاله از بوک کند درباره‌مدت زمان یادگیری زبان فرانسه بیشتر بخوانید.

یادگیری زبان فرانسه در کوتاهترین زمان

 

به طور کلی برای فارسی زبانان یادگیری زبان فرانسه نسبت به‌انگلیسی، عربی و اسپانیایی چالش برانگیزتر است اما  آنقدر سخت و غیر ممکن نیست که به نظر می آید و میزان و سرعت یادگیری آن به موارد زیر بستگی دارد:

  • انگیزه و علاقه :

یکی از کلید های مهم یادگیری هر زبانی انگیزه برای یادگیری می باشد. قبل از شروع هر کاری انگیزه و هدفتان را برای یادگیری زبان فرانسه مشخص کنید. هرچقدر که به زبانی علاقمند باشید، یادگیری‌آن نیز برای شما‌ آسان‌تر می‌شود

مدت زمانی که می خواهید برای یادگیری و آموزش اختصاص دهید:
مدتی که طول می کشد تا زبان فرانسه را به صورت کامل یاد بگیرید بستگی به این دارد که خودتان چه زمانی را برای یادگیری اختصاص می دهید.

به طور مثال زبان آموزی که 1 ساعت زمان می گذارد  نسبت به زمان آموزی که 5 ساعت  برای یادگیری اختصاص می دهد مدت  زمان بیشتری  نیاز دارد تا زبان فرانسه را فرابگیرد.

 

  • تجربه های قبلی از یادگیری زبان :

تحقیقات علمی درباره زبان فرانسه ثابت کرده است افرادی که دو زبانه هستند زبان سوم را خیلی راحت تر یاد می گیرند ، اگر زبان آموزان آشنایی اندکی با زبان انگلیسی داشته باشند حتی اگر در حد آموزش های مدرسه باشد باز هم زبان فرانسه یا هر زبان سوم دیگری را خیلی راحت یاد می گیرند.

 

 

  • استفاده از منابع و روش های صحیح یاد گیری :

مهم ترین و اصلی ترین عامل در یادگیری زبان فرانسه استفاده از منابع و روش های یاد گیری کار آمد می باشد.

کتاب سرای بوک کند با ارائه و معرفی انواع کتاب های یادگیری زبان فرانسوی قصد دارید بهترین و مناسب ترین منابع را برای زبان آموزان فراهم کند.

همچنین اگر شما برای یادگیری فقط به کلاس های آموزشی اکتفا کنید بدون شک مدت زمان یادگیری زبان فرانسه  نیز افزایش می یابد

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان فرانسه

بر اساس استانداردهای بین‌المللی آموزشی، برای ارزیابی میزان یادگیری زبان های خارجه سطوح مختلفی تعیین شده که افراد با سنجش خود می توانند از این میزان آگاهی پیدا کنند.

 

سطح A1   ( مبتدی ) :

برای رسیدن به این سطح شما  میانگین به 60 ساعت تمرین و آموزش نیاز دارید و پس از آن می توانید عبارات ساده و کلمات مبتدی را متوجه شوید همچنین اگر کسی با شما فرانسوی صحبت کند ( در صورتی که آرام صحبت کند ) می توانید در حد ساده ارتباط برقرار کنید.

  • سطح A2 ( مقدماتی )  :

در این سطح شما  می توانید ارتباط بهتری داشته باشید و جزئیات ساده ای در رابطه با زندگی روزمره و فعالیت های روزانه خود بگویید برای رسیدن به سطح A2  شما میانگین به 160 ساعت زمان نیاز دارد.

  • سطح B1 ( متوسط ) :

در سطح متوسط شما می توانید به راحتی مسافرت کنید ، امورات و نیاز های ساده خود را بیان کنید می توانید به دیگران پاسخ دهید و ارتباط خوبی برقرار کنید زمانی که شما برای رسیدن به این سطح نیاز دارید 310 ساعت می باشد.

  • سطح B2 ( فوق متوسطه ) :

در سطح B2  شما می توانید در مورد موضوعات تخصصی صحبت کنید ، ارتباط قوی برقرار کنید و دیگر نیازی به ترجمه و فکر کردن نخواهید داشت به 690 ساعت تمرین و آموزش برای سطح B2 نیاز دارید.

  • سطح C1 و C2 ( پیشرفته ) :

به طور میانگین با 890 ساعت تمرین به سطح C1  و سطح C2  می رسید ،افرادی که به این مرحله  برسند خودشان استاد زبان فرانسه شناخته می شوند در این سطح شما هر چه را که بشنوید و ببینید متوجه خواهید شد همچنین خیلی روان و راحت می توانید با همه فرانسوی زبانان می توانید ارتباط برقرار کنید.

 

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه

 

 

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که با همه شرایط و مواردی که در مدت زمان یادگیری زبان فرانسوی تاثیر دارد یادگیری این زبان به طور میانگین چقدر زمان نیاز دارد ؟

به طور میانگین مدت زمانی که طول کشیده تا زبان آموزان بتوانند فرانسه را یاد بگیرند و به سطح B2 برسند زمانی  بین 560 تا 650 ساعت می باشد
این عدد می تواند بین افراد مختلف با توجه به استعداد ، مهارت و زمانی که می گذارند متغیر باشد.

در پایان می‌توان گفت اگر‌قصدتان‌از یادگیری زبان فرانسه فقط انجام کارهای روزانه باشد به حداقل 570 تا 600  ساعت آموزش و تمرین نیاز دارید ، انتظار میرود زبان آموز این ساعات را در 6 ماه بگذراند و به هدف خود برسد.

مدت زمان یادگیری زبان فرانسه چقدر است
کتابسرای اینترنتی بوک کند همواره در تلاش است تا معتبرترین مقالات، منابع و محصولات در سطوح مختلف آموزشی را‌ با هدف یادگیری بهتر و سهولت دسترسی برای زبان آموزان فراهم کند.
با این رویکرد ‌امیدواریم مقاله مدت زمان یادگیری زبان فرانسوی برای شما مفید و موثر واقع شده باشد و مجموعه بوک کند گزینه منتخب شما برای قدم های بعدیتان باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =