مجله بوک کند

چگونه کتاب tactics for listening را بخوانیم؟

روش مطالعه کتاب tactics for listening

کتاب‌های tactics for listening یک مجموعه کاربردی برای آموزش و تقویت مهارت‌ شنیداری و همچنین مکالمه هستند که می‌توانید به‌صورت خودخوان یا همراه با معلم زبان انگلیسی آن‌ها را بخوانید. روش مطالعه کتاب tactics for listening به گونه‌ای طراحی شده است که هر درس را با وجود فایل صوتی و متن کامل  listening  آموزش ببینید، به تمرینات آن پاسخ داده و سپس پاسخ‌های خود را بررسی و اصلاح کنید. در این مقاله ضمن توضیح اینکه چگونه کتاب tactics for listening را بخوانیم بررسی می کنیم که این کتاب جامع برای چه افرادی مناسب است و چه ویژگی هایی دارد که آن را نسبت به سایر کتاب های آموزش زبان انگلیسی متمایز ساخته است.

نحوه استفاده از کتاب tactics for listening

کاربرد کتاب tactics for listening

کتاب تکتیکس فور لیسنینگ برای تقویت مهارت شنیداری طراحی شده است. البته به خاطر داشته باشید که کسانی می‌توانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند که مهارت شنیداری بسیار خوبی داشته باشند. از این‌رو می‌توان این مجموعه کتاب آموزشی را برای تقویت دو مهارت مهم شنیداری و همچنین مکالمه مفید و کاربردی دانست. با وجود استفاده از عبارات و واژگان جدید در هر درس هم می‌توانید دایره واژگان خود را با تلفظ صحیح بهبود  دهید.

این مجموعه کتاب‌ها در واقع منابع آموزشی بسیار کاربردی هستند که توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده‌اند. مجموعه سه جلدی که هر نسخه آن مربوط به یکی از سطوح زبان از مقدماتی تا پیشرفته است. از این‌رو می‌توانید با توجه به میزان مهارت خود از کتاب مقدماتی، متوسط یا پیشرفته برای افزایش مهارت شنیداری و مکالمه خود استفاده کنید.

این کتاب‌ها یکی از بهترین منابع برای استفاده روزمره از زبان و توانایی درک مکالمات در هنگام تماشای فیلم یا شنیدن آهنگ و پادکست به شمار می‌روند. همچنین می‌توانید از آن برای آمادگی در آزمون‌های مختلف مثل آیلتس و تافل نیز استفاده کنید.


| برای خرید کتاب Tactics for Listening کلیک کنید. |


ویژگی های کتاب  tactics for listening

همانطور که گفتیم این کتاب با لهجه امریکن تنظیم شده است که نحوه خواندن کتاب tactics for listening نیز باید با این لهجه باشد. این مجموعه کتاب موضوعات روزمره ای که انسان در ارتباط با دیگران تجربه می کند را به لهجه امریکایی و بسیار ساده آموزش می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های کتاب tactics for listening برای تقویت مهارت شنیداری، فایل های صوتی و cd های آن است که یادگیری را با استفاده از دانش صوتی برای زبان آموز راحت تر می کند. ویژگی دیگری که در نحوه استفاده از کتاب tactics for listening باید بدانید این است که این کتاب به طور جامع موضوعاتی مانند سلامت، لباسف خوراک، فعالیت های روزمره و … را پوشش می دهد.

از طرف دیگر لغات زیادی در هر درس وجود دارد که دانش کلمات شما را افزایش می دهد. همچنین تمرین هایی به همراه پاسخنامه در این کتاب گنجانده شده است که زبان آموز بتواند مهارت ها و دانش خود را بسنجد و مشکلات خود را رفع کند. جالب بودن موضوعات و عناوین درس ها نیز باعث شده تا یادگیری این کتاب خسته کننده نباشد.


پیشنهاد می شود: مقاله “معرفی کتاب tactics for listening” را نیز مطالعه کنید.


روش مطالعه کتاب tactics for listening

نحوه خواندن کتاب tactics for listening

این کتاب یک مجموعه سه جلدی است که هر جلد آن برای یک سطح طراحی شده و از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهد. از این‌رو می‌توانید با توجه به سطح دانش و مهارت خود در زبان انگلیسی کتاب مقدماتی، متوسط یا پیشرفته را انتخاب کنید. این مجموعه که توسط انتشارات آکسفورد به چاپ رسیده است و می‌توانید از هر جلد کتاب به عنوان یک منبع خودآموز برای خواندن زبان در منزل یا تدریس در کلاس‌های آموزش زبان استفاده کنید.

در مجموعه کتاب تکتیس فور لیسنینگ، انواع مختلف سوالات و تمرینات مهارت شنیداری مانند  gist، details، keywords، inference  و غیره ارائه شده‌اند. هر نسخه از این مجموعه آموزشی، علاوه‌بر کتاب اصلی دارای یک فایل صوتی و همچنین کتاب جانبی (worksheet & audio script) است که در آن متن کامل اسپیکینگ‌ها به‌طور کامل درج شده است. در هر درس یکی از موضوعات عمومی (general English) مطرح شده است که می توانید با گوش دادن به فایل صوتی به تمرینات طراحی شده در کتاب پاسخ ‌دهید.


پیشنهاد می شود: مقاله “سطح بندی کتاب های tactics for listening” را نیز مطالعه کنید.


نحوه استفاده از کتاب tactics for listening چگونه است؟

هر یک از کتاب‌های این مجموعه سه جلدی دارای ۲۴ درس کوتاه است. برای خواندن هر درس ابتدا باید فایل صوتی آن را گوش داده و به سوالات آن درس پاسخ دهید. پس از پاسخ به سوالات به متن اسپیکینگ مراجعه کرده و پاسخ‌هایی که در انتهای کتاب درج شده است، را چک کنید. در صورتی که پاسخ اشتباه به سوالات داده‌اید یک بار دیگر فایل صوتی را اجرا کرده و سعی کنید این بار پاسخ‌ها را اصلاح کنید. در نهایت فایل را یک بار دیگر اجرا کرده و به‌صورت هم‌زمان به متن کتاب نیز نگاه کنید تا کلمات و جملات را ببینید و تلفظ درست آن را بشنوید.

تکرار این کار باعث می‌شود که بتوانید علاوه‌بر تقویت مهارت listening سایر مهارت‌های خود را نیز بهبود دهید. یک راهکار کاربردی دیگر برای تقویت مکالمه این است که پس از شنیدن تلفظ صحیح، مکالمات کتاب را با صدای بلند بخوانید و آن را ضبط کنید.  پس از اجرای فایل ضبط شده، ایرادهای مکالمه خود را پیدا کرده و یادداشت کنید.  با این کار به نوعی از تکنیک شدویینگ(Shadowing)  جهت بهره وری بیشتر می توانید استفاده کنید و این تکنیک توسط اساتید برجسته زبان توصیه شده است.

حالا سعی کنید این ایرادات را برطرف کرده و یک بار دیگر مکالمه را بدون ایراد بگویید. توجه داشته باشید که در هر درس عبارات مهم و پرکاربرد مشخص شده‌اند که با یادداشت کردن و مرور آن‌ها می‌توانید دایره واژگان خود را نیز افزایش دهید.


| برای خرید کتاب Tactics for Listening Basic (ویرایش سوم) کلیک کنید. |

| برای خرید کتاب Tactics for Listening Developing (ویرایش سوم) کلیک کنید. |

| همین الان خرید کتاب Tactics for Listening Expanding (ویرایش سوم) را نهایی کنید. |


روش تقویت مهارت شنیداری با استفاده از کتاب tactics for listening

نحوه خواندن کتاب tactics for listening برای تقویت مهارت شنیداری به این گونه است که ابتدا باید کتاب متناسب با سطح خودتان را انتخاب کنید. همانطور که گفتیم هر سه کتاب دارای 24 درس با تمرینات مربوط هستند. اگر سطح سوم این کتاب را انتخاب می کنید دقت کنید ک تمرین و تکرار بیشتری نیاز دارید. همچنین این نکته را بدانید که در پایان هر کتاب 6 تست و آزمون همراه با پاسخنامه وجود دارد که می توانید دانش خودتان را بسنجید.

اگر می خواهید در صحبت کردن به زبان انگلیسی حرفه ای شوید، باید تلفظ درست و صحیحی از این زبان داشته باشید. بنابراین با تمرین کردن و سپس گوش دادن با دقت به فایل های صوتی این کتاب ها می توانید روی تلفظ و لهجه خود کار کنید. اگر سطوح این کتاب را با دقت و به ترتیب جلو بروید، با مطالعه سطح 1 و ابتدایی درباره نیاز های اولیه زندگی یاد می گیرید. در سطح متوسط جزئیات بیشتری را یاد گرفته و می توانید کمی عمیق تر و حرفه ای تر مکالمه کنید. در نهایت با یادگیری سطح پیشرفته می توانید به راحتی با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید.

برای اینکه بتوانید مهارت شنیداری و صحبت کردن خود را تقویت کنید، زمانی که به فایل های صوتی این کتاب ها گوش می دهید پس از هر جمله آن را با صدای بلند تکرار کنید. همچنین می توانید از تکنیک ضبط کردن صدا نیز استفاده کنید. با تکرار کردن می توانید حافظه شنیداری و دایره لغات خودتان را تا حد زیادی تقویت کنید.

نحوه خواندن کتاب tactics for listening برای تقویت مهارت شنیداری

نکات یادگیری و افزایش مهارت listening

در روش مطالعه کتاب tactics for listening بعد از گوش دادن به فایل‌های صوتی در بخش  Pronunciation  به بخشی می‌رسید که با گوش دادن به چند جمله باید آن‌ها را تلفظ کنید. این کار باعث بهبود مکالمه شما می‌شود.در بخشی که به عنوان Pronunciation Help طراحی شده هم تلفظ درست عبارت‌ها و لغات را به‌صورت نوشتاری می‌بینید که در هنگام خواندن بتوانید آن‌ها را درست ادا کنید.

در بخش دیگری که به نام Dictation وجود دارد، املا و استرس هر کلمه، تن صدا و لحن را آموزش می‌بینید. به‌صورتی که شما ضمن گوش دادن به مکالمه‌ای که در فایل صوتی وجود دارد، بخش‌های خالی که در کتاب طراحی شده را پر می‌کنید. حالا این مکالمه را با توجه به intonation ،  stress  و همچنین accent با نفر دوم تمرین خواهید کرد.

بخش کاربردی دیگر که به تقویت مکالمه (Speaking) شما کمک زیادی می‌کند، در قسمت conversation طراحی شده است. در این بخش می‌توانید در مورد یک موضوع مشخص با شخص دیگری مکالمه کرده تا از این طریق مهارت خود را تقویت کنید.

کتاب  tactics for listening برای چه افرادی مناسب است؟

این کتاب ها برای افراد مختلف با هر سطح زبانی مناسب هستند و همه می توانند از آن برای تقویت مهارت های شنیداری خود استفاده کنند. اگر قصد دارید که بتوانید زبان انگلیسی را به راحتی صحبت کرده و متوجه شوید، نحوه مطالعه کتاب tactics for listening را یاد بگیرید.

یکی از مهم ترین بخش های هر آزمون بین المللی زبانی مانند آیلتس، بخش مهارت های شنیداری است که باید نمره خوبی در آن دریافت کنید. بسیاری از افراد در تمامی بخش های آزمون مشکلی ندارند ولی در آزمون Listening دچار مشکل شده و اعتماد به نفس خود را از دست می دهند. بنابراین با یادگیری درست نحوه خواندن کتاب tactics for listening می توانید در این آزمون ها موفق شوید. همچنین اگر قصد شرکت در آزمون خاصی را نداشته و فقط به فکر یادگیری زبان و یا راحتی در سفر هستید نیز می تونید در زمانی کم با مطالعه این مجموعه کتاب ها مهارت های خود را تا حد زیادی تقویت کنید.

 چگونه کتاب tactics for listening را بخوانیم

کتاب  tactics for listeningبرای چه افرادی مناسب نیست؟

با اینکه یادگیری این کتاب ها بسیار راحت است، ولی به عنوان مثال برای افرادی که علاقه ای به خواندن و یادگیری گرامر ندارند مناسب نیستند. زیرا در زمان و نحوه استفاده از کتاب tactics for listening مهارت های مکالمه و شنیداری خود را تقویت می کنید اما گرامر را به درستی یاد نگرفته و در زمان صحبت کردن به شکل عامیانه، قواعد گرامر را رعایت نمی کنید.

بنابراین اگر می خواهید که کل مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، در زمان استفاده از این مجموعه کتاب ها حتما روی تقویت گرامر خود نیز تمرکز کنید تا بتوانید به درستی صحبت کنید. همچنین دقت کنید که اگر فرد تنبلی هستید و از تمرین کردن فراری هستید، این کتاب ها مناسب شما نیستند. زیرا یادگیری و روش مطالعه کتاب tactics for listening نیازمند تکرار و تمرین فراوانی است.

جمع بندی

یکی از مهم‌ترین نکات برای آموزش زبان انگلیسی، پیدا کردن یک منبع مناسب است. در گام بعدی باید با نحوه مطالعه کتاب آشنا شوید. یکی از بهترین منابع برای تقویت مهارت‌های شنیداری و همچنین مکالمه کتاب تکتیکس فور لیسنینگ است. روش مطالعه کتاب tactics for listening به این صورت است که ابتدا فایل صوتی هر درس را به دقت گوش داده سپس به تمرینات کتاب پاسخ می‌دهید. همچنین می‌توانید با دیدن متن کامل فایل صوتی و پاسخ‌های هر تمرین آن‌ها را بازبینی و اصلاح کنید.

با اطلاع از نحوه مطالعه کتاب tactics for listening شما می‌توانید علاوه‌بر آشنایی با تلفظ صحیح هر کلمه و عبارت بتوانید آن را در مکالمات خود به درستی استفاده کنید. سری کتاب‌های آموزشی tactics for listening در سه سطح مختلف با عناوین Basic , Developing , Expanding  ارائه شده که با توجه به سطح زبان خود می‌توانید از هر یک به‌صورت خودخوان یا در کلاس آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید. اگر قصد خرید کتاب tactics for listening را دارید، کافیست به سایت بوک‌کند مراجعه کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =