مجله بوک کند

هر کتاب تاچ استون چند ترم است؟

خرید کتاب Touchstone (تاچ استون) _ بوک کند

کتاب‌های تاچ استون از جمله منابع کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی هستند که می‌توانید در سطوح مختلف از آن‌ها استفاده کنید. این مجموعه دارای ۴ کتاب است که هر جلد برای یک سطح تالیف شده است. با این توصیف در هر سطحی که هستید باید کتاب متناسب با آن سطح را مطالعه کنید. اما هر یک از این کتاب‌ها در چند ترم تدریس می‌شوند؟ آیا برای یادگیری زبان با کتاب‌های تاچ استون ۴ ترم از مبتدی تا پیشرفته کافی است؟ برای پاسخ به این سوالات ابتدا باید بررسی کنیم که هر کتاب تاچ استون چند ترم است؟ در این مقاله ضمن پاسخ به این سوال، آشنایی کلی با کتاب‌های تاچ استون و سطح‌بندی آن نیز خواهیم داشت.

 

آشنایی با کتاب‌های تاچ استون

کتاب‌های تاچ استون که از سوی انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده‌اند در طول چند سال بارها تجدید چاپ شده و ویرایش‌هایی بر روی آن‌ها صورت گرفته است. این مجموعه دارای ۴ کتاب است که هر یک از آن‌ها برای یک سطح زبان طراحی شده و می‌توانید مهارت‌های چهارگانه یعنی speaking، listening، writing و reading را آموزش ببینید. 

سطح‌بندی زبان از مبتدی تا بالاتر از سطح متوسط یعنی (elementary تا upper-intermediate) طراحی شده که نیاز زبان‌آموزان در سطوح مختلف را پوشش می‌دهد. با این توصیف اگر دانش کمی از زبان انگلیسی داشته یا حتی در سطوح متوسط باشید، می‌توانید از این کتاب‌ها برای تقویت مهارت‌های مختلف و یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

ساختار کتاب‌ها به گونه‌ای است که علاوه‌بر آشنایی با واژگان جدید با گرامر‌های مختلف آشنا می‌شوید. هر بخش از واژگان و گرامرها در مکالمه، فایل‌های صوتی شنیداری و همچنین نوشتن و درک مطلب در هر درس برای شما کاربردی خواهد بود.

در معرفی کتاب های تاچ استون همچنین باید این نکته را مدنظر قرار داد که این مجموعه یک منبع مناسب برای آموزش زبان به‌صورت خودخوان و همچنین در کلاس‌های آموزشی مختلف است.

 

سطح‌بندی کتاب های تاچ استون

مجموعه کتاب‌های تاچ استون دارای ۴ جلد است که هر کتاب برای یک سطح مناسب است.

سطح بندی کتاب های تاچ استون به شکل زیر است:

خرید کتاب Touchstone (تاچ استون) _ بوک کند

ساختار تمامی کتاب‌های با هم یکسان است که در ابتدا با واژگان و گرامر جدید آشنا خواهید شد. سپس با مکالماتی که در ادامه آمده است را تمرین می‌کنید. با گوش دادن به فایل صوتی نیز با تلفظ صحیح جملات و عبارات آشنا خواهید شد. در بخش پایانی نیز درک مطلب و مهارت نوشتن خود را تقویت خواهید کرد. 

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سطح بندی کتاب تاچ استون را از دست ندهید.

 

هر کتاب تاچ استون چند ترم است؟

مجموعه تاچ استون در هر ترم دارای یک کتاب است. اما با توجه به اینکه پس از مطالعه هر کتاب سطح زبان شما یک لول ارتقا پیدا می‌کند، هر کتاب باید تمامی نکات لازم برای مهارت‌های مختلف را پوشش دهد. از آن جایی که تاچ استون از منابع معتبر برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود، این ویژگی را دارد. 

از این‌رو هر کتاب تاچ استون را نمی‌توان در یک ترم تدریس کرد و به دلیل محتوای کامل و جامع، هر یک از کتاب‌ها در بیش از یک ترم تدریس خواهد شد. 

ساختار این منبع آموزشی به گونه‌ای است که هر کتاب آن دارای ۱۲ درس است که به چهار بخش مختلف تقسیم می‌شود. هر یک از این بخش‌ها نیاز به یک ترم کوتاه 6 هفته ای دارد که در مجموع می‌توان گفت هر کتاب تاچ استون به چهار ترم ۱۲ الی ۱۵ جلسه‌ای نیاز دارد که به عبارتی هر SXP کتاب به دو ترم فصلی یعنی حدود 6 ماه زمان نیاز دارد.

البته کتاب پیشرفته این مجموعه نیاز به تعداد ترم‌های بیشتری دارد و هر کتاب پیشرفته تاچ استون معمولا در ۶ ترم ۱۲ الی ۱۵ جلسه‌ای تدریس می‌شود.

 

دروس کتاب تاچ استون در هر ترم

در هر ترم، دروس مختلفی از کتاب به شما تدریس می‌شود. به‌طور کلی در هر فصل چهار درس با عنوان درس A تا درس D وجود دارند که مهارت‌های مختلفی که به ان‌ها نیاز دارید را به شما آموزش می‌دهد. این بخش‌ها به صورت زیر است:

  • Lesson A : در این درس با موضوعی که در این فصل با آن آشنا خواهید شد، واژگان کلی و همچنین گرامر آشنا خواهید شد که دید کلی از دروس پیدا می‌کنید. 
  • Lesson B : در این درس، بخش دوم لغات مرتبط با درس و دستور زبان به‌صورت جزئی‌تر تدریس می‌شود.
  • Lesson C : در این درس از واژگان و گرامرهای تدریس شده در مکالمات کاربردی استفاده می‌شود. همچنین با گوش دادن به فایل صوتی مهارت شنیداری شما تقویت خواهد شد.
  • Lesson D : این درس نیز بر دو مهارت خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) تمرکز دارد که با استفاده از واژگان و گرامر ابتدای درس می‌توانید این مهارت‌ها را تقویت کنید.
  • خرید کتاب Touchstone (تاچ استون) _ بوک کند

جمع بندی

مجموعه کتاب‌های تاچ استون یک منبع آموزشی معتبر برای یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا بالاتر از متوسط است. این مجموعه کاربردی دارای ۴ کتاب است که هر کتاب برای یک سطح آموزشی طراحی شده که بر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی تمرکز دارد.

با توجه به اینکه هر کتاب تمامی موارد لازم برای یادگیری زبان انگلیسی را پوشش داده است، یک ترم برای تدریس هر کتاب کافی نیست. پس اگر می‌خواهید بدانید که کتاب تاچ استون چند ترم است؟ در پاسخ باید گفت که کتاب‌های تاچ استون ۱، تاچ استون ۲ و تاچ استون ۳ معمولا در ۴ ترم ۱۲ الی ۱۵ جلسه‌ای تدریس می‌شوند. اما کتاب تاچ استون ۴ نیاز به ۶ ترم ۱۲ الی ۱۵ جلسه‌ای دارد.

در نتیجه اگر قصد دارید این کتاب‌ها را به عنوان منبع آموزش زبان انگلیسی انتخاب کنید، با توجه به سطح زبان خود کتاب مناسب را انتخاب کنید.

برای خرید کتاب تاچ استون به راحتی می‌توانید در بوک کند سفارش‌تان را ثبت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن جلوی درب خانه تحویل بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 3 =