مجله بوک کند

نحوه مطالعه کتاب های تاپ ناچ(Top Notch)

خربد کتاب تاپ ناچ _بوک کند(Top Notch)

نحوه مطالعه کتاب های تاپ ناچ

کتاب های تاپ ناچ برای آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان طراحی شده‌اند که می‌توانید زبان انگلیسی را از پایه(Basic) تا سطح متوسط (intermediate) آموزش ببینید. این منبع آموزشی شامل ۴ سطح است که هر سطح آن شامل ۲ کتاب و در مجموع ۸ کتاب مختلف است. تمرکز کتاب بر آموزش و تقویت چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی (listening، speaking ، writing و reading) است که با روش ساده و به همراه تصاویر جذاب در کتاب اصلی و همچنین کتاب کار تمرینی محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در همه کتاب‌ها ساختار یکسانی رعایت شده که در ادامه با نحوه مطالعه کتاب های تاپ ناچ به طور کامل آشنا خواهید شد.

معرفی کتاب تاپ ناچ

پیش از آشنایی با نحوه مطالعه کتاب های تاپ ناچ ابتدا بهتر است با ساختار و سطح‌بندی این کتاب‌ها به‌صورت کامل آشنا شویم. در معرفی کتاب های تاپ ناچ  باید گفت که این کتاب‌ها با تمرکز با چهار مهارت اصلی یعنی listening، speaking، reading و writing برای گروه سنی بزرگسالان طراحی شده است. مجموعه کتاب‌هایی که دارای ۴ سطح مختلف با ۸ کتاب است. به این صورت که هر دو کتاب مربوط به یک لول از کتاب‌های تاپ ناچ هستند.

به ترتیب می‌توان این کتاب‌ها را از سطح beginner تا intermediate تقسیم‌بندی کرد که هر یک از آن‌ها شامل دو کتاب هستند. هر کتاب نیز برای تدریس در یک ترم مناسب است.

از کتاب های تاپ ناچ می‌توانید برای آموزش زبان انگلیسی یا یک منبع آموزشی خودخوان برای تقویت و آموزش مهارت‌های مختلف استفاده کنید.

 

ساختار کتاب های تاپ ناچ

در روش مطالعه کتاب های تاپ ناچ باید با ساختار این کتاب‌ها به‌طور کامل آشنا باشید. تمامی کتاب‌ها از مبتدی تا پیشرفته در این مجوعه دارای ساختار یکسانی هستد که باعث تقویت مهارت‌های مختلف شما به عنوان زبان آموز خواهند شد.

خرید کتاب تاپ ناچ(Top_Notch)_بوک کند

بخش‌های اصلی هر کتاب را در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان شامل ۵ بخش دانست که به‌صورت زیر است:

Vocabulary: این بخش از کتاب به واژگان جدید اختصاص دارد. در بخش vocabulary شما با واژگان و عبارات کاربردی در یک موضوع خاص آشنا خواهید شد. برای یادگیری بهتر نیز سوالات و تمرین‌هایی طراحی شده است که با پاسخ به آن‌ها می‌توانید آن‌ها را مرور کنید. 

برای یادگیری راحت واژگان انگلیسی مقاله آشنایی با بهترین روش های یادگیری لغت انگلیسی و معنی کلمات را از دست ندهید.

 

Conversation: این بخش به مکالمه اختصاص دارد و هر درس شامل یک یا چند مکالمه با توجه به موضوع درس است. از طریق conversation عبارات کاربردی و همچنین نحوه برقراری ارتباط را به وسیله فایل صوتی آموزش می‌بینید و با تلفظ صحیح آن‌ها نیز آشنا خواهید شد. در واقع بخش مکالمه به شما کمک می‌کند تا مهارت شنیداری و گفتاری خود را تقویت کنید.

 

Grammar: از دیگر بخش‌های مهم و کلیدی کتاب تاچ ناچ بخش گرامر است. این آموزش در قالب توضیح گرامر جدید همراه با مثال و تمرین‌های متنوع طراحی شده تا ضمن آموزش بتوانید به‌صورت کاربردی از آن در مکالمه، درک مطلب، نوشتن و همچنین شنیدن استفاده کنید.

 

Pronunciation: یکی از مهم‌ترین نکات در یادگیری زبان که باعث تفاوت انگلیسی زبانان با سایر افراد می‌شود، نحوه تلفظ کلمات و عبارات است. در این مجموعه کتاب، نحوه تلفظ صحیح نیز مورد توجه قرار گرفته که کلمات را به روش درست و مثل یک انگلیسی زبان بیان کنید. 

 

Listening: در نهایت برای تقویت مهارت شنیداری، فایل‌های صوتی به همراه این مجموعه ارائه شده که در درس‌های مختلف در قالب مکالمه طراحی شده است. پس از گوش دادن به فایل صوتی به سوالات مختلف در کتاب پاسخ می‌دهید و از این طریق با نحوه مکالمه آشنا خواهید شد.

 

نحوه خواندن کتاب تاپ ناچ

پس از آشنایی با ساختار کتاب‌ها بهتر است با نحوه مطالعه کتاب های تاپ ناچ آشنا شویم. هدف این کتاب‌ها آموزش آسان و بسیار کاربردی زبان انگلیسی با ساده‌ترین فرآیند است. در این فرآیند شما با چهار مهارت مختلف آشنا می‌شوید تا بتوانید تمامی مهارت‌های خود را به خوبی تقویت کنید.

ابتدای هر درس با لغات جدید به‌صورت موضوعی آشنا خواهید شد. این موضوعات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بسیار کاربردی باشند و در مکالمات روزمره نیز بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

در بخش بعدی درس یک مکالمه در نظر گرفته شده که می‌توانید آن را با سایر زبان آموزان انجام دهید و پس از شنیدن فایل صوتی ایرادات خود را اصلاح کنید.

خرید کتاب تاپ ناچ(Top Noctch)_بوک کند

در دو بخش دیگر تمرین LISTENING طراحی شده که ضمن شنیدن به فایل صوتی به تمرین‌ها پاسخ می‌دهید.

این ساختار باعث می‌شود که شما علاوه‌بر آموزش کلمات و عبارات جدید، با نحوه به کار بردن آن‌ها در مکالمات نیز به‌طور کامل آشنا شوید. سپس با شنیدن مکالمه و تمرین‌های صوتی، مهارت شنیداری خود را نیز تقویت کنید. در نهایت نیز با یادداشت کردن می‌توانید مهارت نوشتاری خود را نیز بهبود دهید.

این ساختار برای کتاب‌های student book است که تمرین‌های بیشتر هر درس را باید در کتاب work book انجام دهید. این تمرین‌ها باعث مرور دروس و همچنین تثبیت آن‌ها در ذهن شما خواهد شد.

تا اینجا نحوه مطالعه کتاب های تاپ ناچ را بیان کردیم تا در صورتی که می‌خواهید از آن به عنوان منبع آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید، اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید. 

نکات مهم در روش مطالعه کتاب های تاپ ناچ

در روش مطالعه کتاب های تاپ ناچ، نکات مختلف می‌تواند کمک زیادی به شما کند تا آموزش خود را کاربردی‌تر کنید.

  • اولین نکته در رابطه با ترتیب خواندن کتاب های تاپ ناچ است. به این صورت که هر سطح شامل دو کتاب است که در ادامه یکدیگر هستند. برای مثال در سطح مقدماتی کتاب آبی شامل Fundamentals A و Fundamentals B است. در نتیجه هنگامی که می‌خواهید یک سطح را شروع کنید باید از کتاب A شروع کرده و به کتاب‌ B برسید. در صورتی که برای مثال بالاتر از سطح BEGINNER هستید، کتاب‌های سطح یک برای شما مناسب خواهد بود که شامل کتاب قرمز است. 
  • کتاب‌های تاپ ناچ به‌صورتی تالیف شده‌اند که می‌توانید به‌صورت خودخوان یا در کلاس‌های آموزشی استفاده کنید. اگر کتاب‌ها را به‌صورت خودخوان استفاده می‌کنید باید توجه بیشتری به فایل‌های صوتی داشته باشید تا نحوه تلفظ صحیح آن را آموزش ببینید. همچنین مکالمه‌ها را با صدای بلند تکرار کنید تا بتوانید اشتباهات خود را اصلاح کنید. یک روش کاربردی در این زمینه ضبط کردن صدا و گوش دادن به آن است.
  • کتاب همراه با یک فایل صوتی ارائه می‌شود که در بخش‌های مختلف نقش مکمل را دارد و بخش‌هایی که قسمت بالای آن با علامت صوتی مشخص شده، از جمله مواردی است که باید فایل صوتی آن را گوش دهید.
  • کتاب‌ها برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط مناسب هستند و پس از اتمام دوره به‌طور کامل و آخرین کتاب که تاپ ناچ سطح سه(بنفش) است باید از منابع آموزشی پیشرفته برای آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

در روش مطالعه کتاب های تاپ ناچ باید گفت که این کتاب‌ها را باید مانند سایر منابع آموزشی به ترتیب سطح‌بندی آن‌ها مطالعه کنید. سری کتاب‌های تاپ ناچ شامل ۴ سطح مختلف هستند که هر سطح دارای دو کتاب است که در ادامه یکدیگر هستند. هر سطح مقدمه سطح بعدی محسوب می‌شود. در عین حال کتاب A پیش‌نیاز کتاب B در هر یک از سطوح به شمار می‌رود.

اگر سطح شما بالاتر از سطح مقدماتی باشد، می‌توانید از کتاب 1Aشروع کنید ولی پیش نیاز کتاب‌های B در هر سطح کتاب A همان سطح است.

این کتاب‌های همراه با فایل صوتی و کتاب تمرین ارائه شده‌اند که در حین آموزش باید فایل صوتی آن را نیز اجرا کنید. پس از پایان هر درس نیز تمرین‌های کتاب کار آن را برای آموزش بهتر و تثبیت مطالب انجام دهید.

برای خرید کتاب تاپ ناچ به راحتی می‌توانید در بوک کند سفارش‌تان را ثبت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن جلوی درب خانه تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 4 =