مجله بوک کند

مقایسه کتاب American English File و Touchstone: کدام یک بهتر است ؟

مقایسه کتاب American English File و Touchstone

مقایسه کتاب  American English File و Touchstone : کدام یک بهتر است ؟

یکی از عوامل تاثیرگذار در یادگیری بهتر زبان انگلیسی استفاده از منابع و کتاب­های کاربردی می­باشد.
زبان آموزان در هر سطح که باشند باید کتاب مناسب دانش زبانی خود را انتخاب کنند تا در یادگیری دچار مشکل نشوند.
تاکنون کتاب­­های زیادی در راستای آموزش مهارت­های زبان انگلیسی منتشر و روانه بازار شده است که هر کدام با شیوه خاصی به آموزش زبان انگلیسی پرداخته است.
مجموعه کتاب­های امریکن انگلیش فایل و تاچ استون ، یکی از پرطرفدارترین منابع آموزشی می باشند که مورد تایید اساتید بسیاری بوده­اند.
کتاب سرای بوک کند با ارائه این مقاله ویژگی­های هرکدام از کتاب­های پیش رو را مورد بررسی قرار داده است تا مخاطبان بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری کتاب مناسب خود را انتخاب کنند.

معرفی کلی مجموعه American English File

مجموعه پیش رو اثر ( کریستینا لاثام کانیگ ) و ( کلایو آکسندان ) می­باشد که در 6 سطح از مبتدی تا پیشرفته منتشر شده است.
هر چند مجموعه امریکن انگلیش فایل هر چهار مهارت (خواندن ، نوشتن،مکالمه و شنیدار) را تقویت می کند اماتمرکز اصلی آن بر مهارت مکالمه و شنیدار است.
هر سطح از مجموعه American English File شامل سه کتاب است ، همچنین همراه کتاب اصلی ، کتاب کار ، کتاب معلم  و یک DVD نیز ارائه می­شود.
مجموعه امریکن انگلیش فایل شامل کتاب­های زیر می­باشد :

  • American English File Starter
  • American English File 1
  • American English File 2
  • American English File 3
  • American English File 4
  • American English File 5

خرید کتاب American English File


هر سطح از مجموعه  American English File مناسب چه افرادی است؟

خرید کتاب American English file third edition

American English File Starter :

این سطح از مجموعه امریکن انگلیش فایل مناسب افرادی است که بدون هیچ دانش قبلی می خواهند یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنند.
کتاب پیش رو شامل 12 درس است که در مجموع مباحث زیر را فرا می گیرید :

  • گرامر
  • واژگان
  • افعال To Be ، افعال با قاعده ، افعال بی قاعده ، افعال رایج ، گذشته ساده
  • ایام هفته و اعداد تا 100 ، اسامی مفرد و جمع ، خانواده و رنگ­ها ،آب و هوا

         American English File1

اگر اطلاعات شما از زبان انگلیسی بسیار اندک است بهتر است از این سطح شروع کنید ، کتاب پیش رو نیز مانند سایر سطوح مجموعه امریکن انگلیش فایل شامل 12 درس می باشد که در آن مباحث زیر آموزش داده می شود:

  • مباحث مربوط به تفریحات ، موسیقی ، تقویم ، مشاغل
  • مکالمات مربوط به احساسات ، صفت ها
  • گرامر
  • واژگان جدید
  • افعال با قاعده و بی قاعده

         2   American English File

سطح دوم از مجموعه امریکن انگلیش فایل مناسب سطح متوسط رو به مبتدی می باشد در این کتاب نیز به زبان آموزان گرامر و واژگان جدید آموزش داده می شود .

      3 American English File

پس از گذراندن سطح مبتدی زبان آموزان باید این جلد را مطالعه کنند ، در این سطح از زبان اموزان انتظار میرود بتوانند در مورد مسائل روزمره صحبت کنند و معانی جملات را متوجه شوند

    4  American English File

در این سطح از مجموعه American English File زبان آموزان می توانند موسیقی های انگلیسی گوش بدهند و آن را متوجه شوند  همچنین در مورد مسافرت ، احساسات و بیان عواطف ، علوم و مسائل مربوط به آن صحبت کنند .

American English File 5

آخرین کتاب از مجموعه کتب امریکن انگلیش فایل ، American English File 5   می باشد زبان آموزان پس از مطالعه این سطح آمادگی این را دارند که در آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل شرکت کنند .

ساختار مجموعه American English File

خرید کتاب امریکن انگلیش فایل

  1. واژگان :

اولین چیزی که زبان آموزان در اول هر درس باید آن را بخوانند واژگان جدید می باشد ، به طور مثال اگر درس 1 از کتاب در مورد مسافرت باشد تمام واژگان مربوط به این موضوع در ابتدای درس ارائه می شود.

  1. تلفظ (pronunciation)

یکی از مواردی که در کتاب امریکن انگلیش فایل مورد تاکید قرار گرفته است ، یادگیری تلفظ صحیح کلمات می باشد ، بخش دوم از هر درس به این مبحث اختصاص داده شده است .

  1. شنیدار و مکالمه (listening and speaking)

پس از اینکه لغات و واژگان را فراگرفتید نوبت این است که مهارت شنیدار و مکالمه خود را تقویت کنید در این بخش از شما خواسته می شود با هم کلاسی­های خود در مورد موضوعی خاص گفتگو کنید.

  1. مطالعه (Reading)

در این بخش به شما یک متن داده می شود تا آن را بخوانید و معنی آن را درک کنید

  1. نگارش (writing)

از زبان آموزان خواسته می شود پیرامون موضوع خاصی مطلب بنویسند و مهارت نگارش خود را تقویت کنند.

  1. مرور (Review and check)

یکی از ویژگی های منحصر به فرد مجموعه کتب امریکن انگلیش فایل بخش مرور می باشد ، بعد از هر دو درس زبان آموزان مطالبی را خوانده بودند را مرور می کنند و آموخته های خود را می سنجند

معرفی کلی مجموعه Touchstone

خرید کتاب touchstone
مجموعه کتاب­های تاچ استون اثر (Michael McCarthy ،Jeanne McCarten و Helen Sandiford ) که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده است .
تاچ استون دارای 4 سطح می باشد که هر کتاب از 12 درس و 4 بخش تشکیل شده است ، در هر درس زبان آموزان یک یا چند مهارت خود را تقویت می­کنند.
اگر به دنبال یک مجموعه کتاب کامل و کاربردی هستید که پس از پایان هر درس بتوانید با تسلط کامل در مورد موضوعات روزمره صحبت کنید پیشنهاد ما به شما مجموعه تاچ استون می باشد.

  • کتاب Touchstone 1

اولین جلد از مجموعه تاچ استون کتاب پیش رو می باشد که مناسب سطح مبتدی است ، اگر اطلاعات کمی از زبان انگلیسی دارید بهتر است از این سطح شروع کنید .

  • کتاب Touchstone 2

پس از به پایان رساندن سطح مبتدی زبان آموزان وارد سطح Pre-intermediate می شوند.

  • کتاب Touchstone 3

زبان آموزان در این سطح قواعد دستوری، دانش مربوط به مکالمه، نکات لازم برای تلفظ صحیح، درک مطلب متون سطح بالا را تقویت می کنند.

  • کتاب Touchstone 4

آخرین سطح از مجموعه تاچ استون کتاب پیش رو می باشد ، در این بخش زبان آموزان تسط کامل بر مطالب سطح بالا دارند و تمام نکات مربوط به نوشتن، خواندن، صحبت کردن، تلفظ و شنیدن زبان انگلیسی را به‌صورت حرفه‌ای یاد می گیرند.

ساختار مجموعه Touchstone

  • مکالمه

همه ما می­دانیم که مکالمه یکی از مواردی است که تمامی زبان آموزان به دنبال تقویت آن هستند مجموعه تاچ استون نیز در این بخش بسیار حرفه ای عمل کرده است .
در بخش اول با ارائه تصاویرجذاب زبان آموزان مهارت مکالمه خود را تقویت می­کنند و در بخش دوم با انجام تمرینات مربوطه یادگیری خود را تثبیت می­کنند.
خرید کتاب تاچ استون

  • Building vocabulary

یکی از ویژگی­های منحصر به فرد مجموعه کتب تاچ استون مکالمه محور بودن آن در تمام بخش­های کتاب است ، در این بخش از کتاب نیز کلمات جدید را در قالب مکالمه یاد می­گیرید.

  • Building language

در این بخش با ارائه یک فایل صوتی موضوعی خاص آموزش داده می شود

  • Grammar

بخش دستور زبان در این مجموعه بسیار روان و راحت آموزش داده شده است.

  • Speak naturally

یکی از بخش­های حائز اهمیت در زبان انگلیسی نحوه تلفظ کلمات می باشد ، در این بخش به آموزش این مبحث پرداخته شده است.

  • Listening

برای اینکه بتوانید مکالمه قوی داشته باشید باید یاد بگیرید خوب گوش کنید و متوجه معانی شوید در این بخش از کتاب تاچ استون به خوبی به تقویت این مهارت پرداخته شده است.

  • Conversation Strategy

یکی از بخش های منحصر به فرد مجموعه پیش رو  Conversation Strategy می باشد در این بخش زبان آموزان یاد می­گیرند در موقعیت های مختلف چگونه کلمات و عبارات را به کارببرند.

کلام آخر

مجموعه بوک کند در این مقاله تمام ویژگی های دو مجموعه تاچ استون و امریکن انگلیش را مورد بررسی قرار داد تا زبان آموزان با مطالعه آن با توجه به رده سنی و سطح ، کتاب مناسب خود را انتخاب کنند.
نمی توان گفت کدام یک از کتاب­های پیش رو مناسب­تر است زیرا هر فرد با توجه به دانش زبانی و هدف خود از یادگیری ، می تواند انتخاب متفاوتی داشته باشد .
امیدواریم که مقاله پیش رو برایتان مفید واقع شده باشد، همچنین اگر قصد تهیه کتاب های تاچ استون و امریکن انگلیش فایل را داشتید می­توانید به راحتی او وب سایت بوک کند تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شش =