مجله بوک کند

آشنایی با کتاب tactics for listening

خرید کتاب تکتیک فور لیسنینگ tactics for listening

انتشارات آکسفورد یکی از کاربردی‌ترین مجموعه کتاب‌های خود را برای تقویت مهارت شنیداری و مکالمه با نام tactics for listening معرفی کرده است. سری کتاب‌هایی که در سه سطح مختلف طراحی شده‌اند تا بتوانید دو مهارت listening و speaking را با توجه به سطح زبان خود تقویت کنید. این مجموعه کاربردی بر مبنای لهجه آمریکایی تدوین شده و  این امکان را به شما می‌دهد که به‌صورت خودخوان و همچنین به عنوان یک منبع آموزش برای تدریس در کلاس‌های آموزشی از این کتاب برای زبان‌آموزان خود استفاده کنید. در این مقاله ضمن معرفی کتاب tactics for listening ، نکات و ویژگی‌های آن را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد و هر آنچه درباره کتاب tactics for listening نیاز دارید را بیان می‌کنیم.

معرفی کتاب tactics for listening

این سری کتاب‌ها نوشته «Jack C Richards» و «Grant Trew» از انتشارات معتبر آکسفورد در سه سطح مختلف مقدماتی، متوسط و پیشرفته (Basic , Developing Expanding) ارائه شده است. کتاب‌هایی که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین منابع موجود برای تقویت مهارت‌های Listening و Speaking شناخته می‌شوند.

تمرکز این سری کتاب‌ها همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، تقویت مهارت شنیداری‌ست که به شما در مکالمه نیز کمک زیادی می‌کند. به‌صورتی که پس از اتمام هر کتاب متوجه افزایش مهارت خود در این دو بخش خواهید شد.

البته به‌خاطر داشته باشید به دلیل آموزش مهارت‌های شنیداری و گفتاری، هیچ‌‌گونه گرامر یا لغات جدید در این کتاب‌ها به شما آموزش داده نمی‌شود. گرچه با وجود مکالمه‌های موجود در این کتاب با واژگان جدید و گرامرهای مختلف نیز آشنا خواهید شد.

این مجموعه جامع به همراه لوح فشرده در بازار موجود است که می‌توانید فایل‌های صوتی هر درس را به‌طور همزمان با کتاب پیش ببرید. ضمن اینکه متن لیسنینگ به‌طور کامل در یک کتاب جانبی با عنوان (worksheet & audio script) در یک پک در اختیار شما قرار می‌گیرد.

سطح بندی کتاب های tactics for listening

با توجه به آنچه گفته شد، این مجموعه آموزشی در سه سطح مختلف تدوین شده است تا زبان آموز با توجه به مهارت خود بتواند کتاب مناسب را مطالعه و مهارت شنیداری و مکالمه خود را تقویت کند.

با این اوصاف می‌توان سطح بندی کتاب های tactics for listening  را به صورت زیر بیان کرد:

  • سطح مقدماتی (basic)
  • سطح متوسط (developing)
  • سطح پیشرفته (expanding)

در صورتی که می‌خواهید زبان انگلیسی را از پایه شروع کرده و مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید، بهترین گزینه برای شما کتاب مقدماتی است. پس از این کتاب نیز می‌توانید سطح متوسط و بعد از آن نیز سطح پیشرفته را مطالعه کنید.

البته همه زبان آموزان در یک سطح قرار ندارند و به همین دلیل، زبان آموزی که در سطح intermediate یا بالاتر قرار دارد، کتاب سطح متوسط برای او مناسب‌تر است. اگر هم به عنوان یک زبان آموز در سطح‌های پیشرفته هستید، می‌توانید برای مرور از سطح متوسط شروع کرده سپس کتاب پیشرفته را مطالعه کنید.

خرید کتاب tactics for Listening بوک کند

آشنایی با کتاب‌ها

هر یک از کتاب‌های این مجموعه، شامل 24 درس است که در CD آن نیز محتوای صوتی تمرینات وجود دارد.  ابتدای هر درس ابتدا بخش Getting Ready طراحی شده که ذهن زبان آموز را برای معرفی موضوع و همچنین کلمات کلیدی آماده می‌کند.

در بخش بعدی تمرینات Listening آورده شده و در نهایت نیز زبان آموز Conversation Corner را در سه مورد زیر آموزش می‌بیند:

  • تلفظ کلمات و عبارات (در بخش Pronunciation Help نکات بیشتری در رابطه با تلفظ جملات بیان شده)
  • املای هر کلمه به‌صورت مکالمه
  • تمرین مکالمات با یک شخص دیگر

در نهایت نیز تمرینات مختلفی برای تقویت Listening skill ذکر شده که بسیار متنوع و جذاب است. در انتهای کتاب نیز می‌توانید به لیست واژگان هر درس در جدول و به‌صورت تفکیک شده دسترسی داشته باشید و آن‌ها را برای آموزش بهتر مرور کنید.

 

ویژگی‌های کتاب tactics for listening

در بررسی کتاب tactics for listening باید گفت که این مجموعه کتاب‌ها از انتشارات آکسفورد، یکی از بهترین منابع برای تقویت دو مهارت است. کتاب‌های آموزشی که برای بزرگسالان طراحی شده و می‌توانید هم به‌صورت خودخوان در منزل و هم در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی از آن استفاده کنید. این ویژگی شگفت‌انگیز، کتاب‌ها را از سایر منابع موجود متمایز می‌کند. چرا که اگر از جمله افرادی باشید که بخواهید زبان انگلیسی را بدون رفتن به کلاس تقویت کنید، این کتاب برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.ضمن اینکه یکی از بهترین منابع برای کلاس‌های آموزشی است که بسیاری از مدرسان زبان انگلیسی از آن برای تدریس در کلاس استفاده می‌کنند.

با وجود تمرین‌هایی که در انتهای هر درس وجود دارد، مواردی که آموزش دیده‌اید در ذهن شما تثبیت خواهند شد و با مرور دوباره می‌توانید آن‌ها را در ذهن خود ماندگار کنید.

استفاده از عکس‌ها و رنگ‌های مختلف در کتاب، بر حافظه بصری اثر زیادی می‌گذارد و خواندن زبان را جذاب‌تر می‌کند که این موضوع در یادآوری موضوعات تاثیر به‌سزایی دارد.

هر درس بسیار کوتاه و در عین حال کاربردی طراحی شده تا از خستگی ذهن شما جلوگیری کند و بتوانید با بازدهی بیشتری آموزش ببینید.

ویژگی‌های آموزشی

روش تدریس کتاب بر مبنای لهجه آمریکایی است و به تمامی موضوعات کاربردی که در روزمره یا به عبارت دیگر  general English وجود دارد، می‌پردازد. در نتیجه از این طریق می‌توانید نیازهای اولیه به مکالمه را از اولین سطح تا مراحل پیشرفته، آموزش ببینید.

با توجه به اینکه بیشتر زبان آموزان در مهارت Listening ضعیف‌تر از سایر مهارت‌های دیگر هستند، این کتاب به به عنوان یک منبع کاربردی می‌تواند تاثیر زیادی بر تقویت آن داشته باشد. ضمن اینکه با افزایش مهارت شنیداری می‌توانید سایر مهارت‌ها را نیز در مدت کوتاهی بهبود دهید.

با تقویت همزمان مهارت شنیداری و گفتاری، به عنوان زبان آموز با آهنگ کلام، تکیه صدا (Stress & Intonation ) و همچنین Accent یا همان لهجه و طرز ادا کردن کلمات نیز آشنا خواهید شد و می‌توانید تلفظ درست واژگان مختلف را نیز از طریق شنیدن به خوبی آموزش ببینید.

این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که بتوانید از این مجموعه در کنار کتاب‌های آموزشی دیگر که برای سایر مهارت‌ها طراحی شده‌اند به سادگی استفاده کنید. چرا که عمومی بودن موضوعات ارائه شده در این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید آن را با سایر کتاب‌هایی که برای مثال به آموزش واژگان می‌پردازند، به کار گیرید.

 

آشنایی با کاربردهای کتاب

پس از آشنایی با این مجموعه کاربردی و ویژگی‌های آن، با کاربردهای کتاب بیشتر آشنا شویم. در واقع می‌خواهیم بررسی کنیم که با مطالعه این مجموعه که به عنوان یکی از بهترین منابع آموزشی در زمینه تقویت مهارت شنیداری و مکالمه وجود دارد، سطح زبان ما چقدر پیشرفت خواهد کرد؟

در پاسخ باید گفت این مجموعه، منبع قابل قبول و مناسبی برای شرکت در آزمون‌های مختلف مثل TOEIC، STEP-EIKEN، IELTS، TOEFL برای تقویت مهارت شنیداری به شمار می‌رود.

ضمن اینکه با وجود عمومی بودن موضوعات، به عنوان زبان آموز می‌توانید بر مکالمات روزمره با سایر افراد و همچنین تماشای فیلم، شنیدن اخبار، پادکست، موسیقی‌ها و غیره به زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی اشراف کاملی پیدا کنید.

مهم‌ترین کاربرد آن را نیز می‌توان سبک آموزشی دانست که به شما به‌عنوان زبان آموز کمک می‌کند تا مباحث را با سرعت بالا و کوتاه‌ترین زمان به طرز موثری آموزش ببینید و بتوانید برای اهداف مختلف استفاده کنید.

موضوعات و سرفصل‌های کتاب

اولین موضوعاتی که هر زبان آموز به آن نیاز دارد، مباحث عمومی هستند که بتوان در مکالمه روزمره یا حین تماشای فیلم از آن‌ها بهره برد. به همین دلیل منابعی که موضوعات عمومی را در اولویت قرار می‌دهند، نه تنها برای استفاده روزمره بلکه برای شرکت در آزمون‌های مختلف بسیار مناسب هستند.

کتاب tactics for listening نیز به همین صورت است. به‌طوری که شما در هر درس با یکی از موضوعات کاربردی و عمومی آشنا خواهید شد تا بتوانید در سفر یا شرکت در آزمون‌های مختلف نیز از آن‌ها استفاده کنید.

این عامل باعث می‌شود که گوش شما به کلمات، عبارت و تلفظ صحیح آن‌ها به خوبی آشنا شده و بتوانید به‌سادگی از آن در مکالمات خود استفاده کنید.

از جمله موضوعاتی که به عنوان سرفصل‌های این سری کتاب‌های تدریس می‌شوند، می‌توان موارد زیر را بیان کرد:

 

  • توصیف افراد
  • تقویم و تاریخ
  • معرفی و احوالپرسی
  • مکالمات کوتاه
  • اماکن
  • رستوران
  • ورزش
  • سرگرمی
  • برنامه‌ها و هدف‌ها
  • تعطیلات
  • مردم
  • خرید
  • قیمت‌ها
  • سلامتی
  • زندگی آپارتمانی
  • توصیف اشیا

هر درس، به یکی از موضوعات می‌پردازد و شامل listening skills، pronunciation & dictation و conversation است.

 

نحوه مطالعه کتاب tactics for listening

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمینه این کتاب‌ها باید رعایت کنید، روش مطالعه آن است. با توجه به اینکه مجموعه سه جلدی تکتیکس فور لیسنینگ برای تقویت مهارت شنیداری و همچنین بهبود مکالمه طراحی شده است، ابتدا باید فایل صوتی هر درس را گوش دهید. سپس تمرین‌های مشخص شده در کتاب را با توجه به مکالمات در فایل صوتی پاسخ دهید. حالا می‌توانید پاسخ‌های خود را با جواب‌های درست این تمرین که در انتهای کتاب ذکر شده است، چک کنید. در صورتی که هر یک از پاسخ‌ها اشتباه باشد باید دوباره به مکالمات گوش داده و آن‌ها را اصلاح کنید.

آنچه در نحوه مطالعه کتاب tactics for listening اهمیت زیادی دارد، تمرین و تکرار چند باره است که باعث ماندگار شدن مطالب در ذهن شما خواهد شد.

جمع‌بندی

مجموعه کتاب‌های tactics for listening یکی از بهترین منابع برای آموزش و تقویت مهارت شنیداری و مکالمه برای بزرگسالان است.

این سری کتاب‌های توسط انتشارات معتبر آکسفورد در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته عرضه شده است که با توجه به سطح زبان خود می‌توانید هر یک را مطالعه کنید.

هر کتاب به همراه یک CD آموزشی (فایل‌صوتی) و کتاب جانبی (متن کامل لیسنینگ) ارائه می‌شود که مجموعه کامل آموزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد. آموزش کتاب بر مبنای لهجه آمریکایی است و موضوعات عمومی و روزمره را بیان می‌کند که می‌توانید برای آمادگی در آزمون‌های مختلف و همچنین استفاده روزمره (مثل تماشای فیلم، شنیدن آهنگ و پادکست یا مکالمه در سفر) بهره‌مند شوید.

این مجموعه کتاب را می‌توانید به‌صورت خودخوان و همچنین به عنوان منبع آموزشی برای تدریس در کلاس‌ها استفاده کنید.

اگر قصد خرید کتاب tactics for listening را دارید، کافیست به سایت بوک کند مراجعه کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 9 =