مجله بوک کند

کتاب Top Notch بهتر است یا American English File؟

کتاب تاپ ناچ و امریکن اینگلیش فایل

 

کتاب Top Notch بهتر است یا American English File

یکی از اصلی‌ترین مشکلات افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند ، انتخاب منابع معتبر و کاربردی است .

تا کنون کتاب‌های زیادی با ویژگی‌های متفاوت در راستای آموزش زبان انگلیسی منتشر شده اند که هر کدام روش آموزش خاص خود را دارند . کتاب­های آموزشی زبان انگلیسی معمولا هر چهار مهارت زبان انگلیسی را تقویت می کنند یا برمهارت خاصی تمرکز دارند.

Top Notch  و American English File دوتا از پر طرفدارترین منابع­های یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد .

در این مقاله مجموعه بوک کند به مقایسه این دو کتاب پرداخته است تا شما بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری منبع مناسب خود را انتخاب کنید.

مقایسه کلی کتاب  Top Notch و American English File :

مجموعه کتاب تاپ ناچ توسط انتشارات پیرسون لانگمن در سال 2006 منتشر شده است  ، مجموعه تاپ ناچ از 4 سطح که هر سطح دارای 2 کتاب است تشکیل شده است تاپ ناچ زبان‌‌آموزان را از سطح A1  به B1 می‌رساند.

اگر در مکالمه و شنیدار ضعیف هستید و دنبال منبعی هستید که صرفا بر این دو مهارت تمرکز داشته باشد پیشنهاد ما به شما کتاب تاپ ناچ می‌باشد ، البته زبان‌‌آموزان با خواندن این مجموعه سایر مهارت‌های خود را نیز تقویت می‌کند.

یکی از ویژگی­‌های منحصر به فرد مجموعه تاپ ناچ که باعث محبوبیت آن بین زبان‌‌آموزان و مدرسان شده است ، بروزرسانی مطالب کتاب در بازه­های زمانی مشخص می­باشد همچنین درهر جلد تمریناتی ارائه شده است که زبان‌‌آموزان با انجام آن میزان یادگیری خود را می‌سنجند.

خرید کتاب تاپ ناچ

لهجه مجموعه کتاب تاپ ناچ آمریکایی می­باشد.

هر جلد از کتاب تاپ ناچ برای چه کسانی مناسب است :

 

  • کتاب­های آبی

کتاب‌های رنگ آبی تاپ ناچ شامل دو سطح A و B  می­باشد ،این جلد از کتاب­ها مناسب افرادی است که بدون هیچ دانش قبلی می خواهند یادگیری زبان انگلیسی را شروع کنند.

خرید کتاب تاپ ناچ

    • کتاب­های قرمز

    این جلد از کتاب تاپ ناچ مناسب افرادی است که آشنایی اندکی با زبان دارند.

    • کتاب­های سبز

    بعد از مطالعه کتاب‌های قرمز ،نوبت به تدریس کتاب‌های سبز می­رسد زبان‌‌آموزان در این سطح می توانند تا حدی ارتباط برقرار کنند و صحبت‌های معمولی را انجام دهند.

    • کتاب­های بنفش

    زبان‌‌آموزان با مطالعه کتاب‌های بنفش می توانند با افراد محلی صحبت کنند این جلد از کتاب تاپ ناچ آخرین سطح از مجموعه می‌باشد.

مجموعه کتاب American English File چند سطح است؟

مجموعه کتاب American English File اثر ( کریستینا لاتام کانیگ) و ( کلایو آکسندن) در 6 سطح ارائه شده است .

این مجموعه نیز مانند کتاب تاپ ناچ بر تقویت مهارت مکالمه و شنیدار تمرکز کرده است با این حال مهارت­های نوشتن و خواندن نیز مورد توجه واقع شده است.

زبان‌‌آموزان در هر سطح 3 کتاب را مطالعه می‌کنند.

ویژگی مشترک میان مجموعه تاپ ناچ و امریکن انگلیش ارائه کتاب کار و فایل صوتی همراه کتاب اصلی می باشد ، همچنین لهجه کتاب پیش رو نیز مانند کتاب تاپ ناچ آمریکایی می‌باشد.

یکی از ویژگی­های بارز مجموعه کتاب American English File که باعث منحصر به فرد بودن آن شده است ، آموزش حرفه ای قواعد ، ساختار لغات و تلفظ صحیح کلمات است.

 

خرید کتاب American English File

 

خرید کتاب American English File

 

مقایسه ساختار درسی و شیوه آموزش کتاب های آمریکن انگلیش و تاپ ناچ:

  1. مکالمه ( Speaking )

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد مجموعه تاپ ناچ تمرکز بر روی مهارت مکالمه می‌باشد .

مولف در کتاب تاپ ناچ مکالمات کاربردی را ارائه داده است که زبان آموز را تشویق می کند در مورد موضوعات مختلف صحبت کند همچنین فعالیت‌های گروهی باعث شهامت و اعتماد به نفس زبان آموز در مکالمه می‌شود.

هر چند مجموعه امریکن انگلیش نیز تمریناتی در راستای تقویت مهارت مکالمه ارائه داده است اما تاپ ناچ در این مسئله حرفه‌ای‌تر عمل کرده است.

خرید کتاب زبان امریکن فایل از بوک کند

  1. شنیدار ( Listening )

دومین مهارتی که در مجموعه Top Notch  مورد توجه بوده تقویت مهارت شنیدار می‌باشد ، زبان‌‌آموزان می دانند که داشتن شنیدار قوی چقدر در زبان انگلیسی مهم است.

  1. خواندن ( Reading )

American English File و Top Notch  در تقویت مهارت خواندن مانند یکدیگر عمل کرده‌اند، هر دو با ارائه مطالب از زبان‌آموز می­خواهند تا مفهوم آن را درک کنند.

  1. نوشتن ( Writing )

هر چند مجموعه تاپ ناچ مهارت نوشتن را زیاد مورد توجه قرار نداده است با این حال تمریناتی را برای تقویت Writing ارائه داده است همچنین در بخش‌هایی از کتاب قسمتی به نام (Writing  Booster ) آمده است که به شما نحوه نگارش صحیح را آموزش می‌دهد.

  1. واژگان ( Vocabulary)

اولین چیزی که زبان‌‌آموزان در ابتدای مجموعه American English File با آن رو به رو می شوند واژگان جدید می‌باشد، تفاوت اصلی کتاب امریکن انگلیش با سایر منابع این است که زبان آموز ابتدا کلمات جدید را یاد می‌گیرد و سپس به سراغ خواندن متن­های مربوط به آن

می‌رود.

کتابفروشی زبان بوک کند

  1. Review and check

یکی از بخش‌های مهم کتاب American English File بخش پیش رو می‌باشد ، در این قسمت برای زبان‌‌آموزان فعالیت‌هایی با عنوان بازی و سرگرمی ارائه شده است که پرداختن به این تمرینات تاثیر بسزایی در افزایش روند یادگیری دارد.

مجموعه بوک کند ، با ارائه مقاله پیش رو به مقایسه جامع دو کتاب American English File و Top Notch پرداخت امیدواریم با مطالعه آن توانسته باشید جواب سوال American English File بهتر است یا Top Notch را بیابید.

در این مقاله دوتا از بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی را با هم مقایسه کردیم. سایر کتاب‌های آموزش زبان را می‌توانید اینجا ببینید:  کتاب آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + شش =