مجله بوک کند

نحوه استفاده از کتاب American English File /چگونه کتاب American English File را بخوانیم؟

نحوه استفاده از کتاب American English file

روش خواندن کتاب American English File

 

 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی بر هیچکس پوشیده نیست معمولا افراد در هرسن ، شرایط شغلی یا حتی تحصیلی که باشند یادگیری زبان انگلیسی را در اولویت قرار می­دهند.

انتشارات آکسفورد در این زمینه بسیار حرفه­ای عمل کرده به طوری که بیشترمنابع آموزشی توسط انتشارات آکسفورد  به انتشار رسیده است. یکی ازاین منابع مجموعه کتاب­های امریکن انگلیش فایل می­باشد که در 6 سطح از مبتدی تا پیشرفته منتشر شده و با متدی جذاب و حرفه­ای هر آنچه که در زبان انگلیسی نیاز است را آموزش می­دهد.


خرید کتاب American English File


American English File تا کنون به محبوبیت بالایی بین اساتید و زبان‌آموزان رسیده است تا حدی که اکثر آموزشگاه ها American English File را به زبان‌آموزان پیشنهاد می­دهند.

خواندن هر کتابی روش و شیوه­های خود را دارد در این مقاله مجموعه بوک کند به معرفی قسمت های مختلف مجموعه امریکن انگلیش پرداخته است تا بدانید هر فصل از کتاب را به چه صورت مطالعه کنید.

ساختار کلی مجموعه امریکن انگلیش فایل:

 

  • کتاب Starter مناسب افراد بسیار مبتدی
  • کتاب 1 American English File ( Elementary )
  • کتاب 2 American English File ( Pre Intermediate)
  • کتاب 3 American English File ( Intermediate)
  • کتاب 4 American English File ( Upper Intermediate )
  • کتاب 5 American English File ( Advance)

خرید کتاب American English File

معمولا تمامی زبان آموزانی که شروع به یادگیری زبان انگلیسی می­کنند هدفشان این است که مانند یک انگلیسی زبان صحبت کنند اما باید در نظر گرفت که برای داشتن مکالمه خوب تنها یادگرفتن واژگان و گفتار کافی نیست بلکه باید تمامی مهارت‌ها مانند نوشتار،گرامر و شنیدار را نیز تقویت کرد با اینکه تمرکز اصلی مجموعه کتاب­های امریکن انگلیش فایل بر روی تقویت مهارت Speaking  و Listening  است با این حال تمام مهارت­های زبان را آموزش می­دهد.

در ادامه  به شما خواهیم گفت کتاب­های امریکن انگلیش فایل را چگونه بخوانید ؟

محتوای مجموعه امریکن انگلیش فایل

 

به طور کلی هر سطح از مجموعه American English File از 3 کتاب تشکیل شده است که شامل :

  1. کتاب اصلی یا Student Book
  2. کتاب Work Book
  3. کتاب Teacher Book

 

کتاب Teacher Book ویژه معلمان طراحی شده تا بتوانند با بهترین روش تدریس کنند اما دو کتاب اول یعنی کتاب کار و کتاب دانش‌آموز ویژه شما زبان‌آموزان می­باشد.

 

خرید کتاب امریکن اینگلیش فایل ویرایش جدید

Student Book  :

 

کتاب مهم و اصلی مجموعه امریکن انگلیش فایل Student Book  می­باشد که معمولا در هر سطح از 10 تا12 درس  و هر درس شامل دو بخش A و B می­باشد.

  • واژگان

اولین چیزی که شما درهر درس با آن رو به رو می­شوید واژگان جدید است به طور مثال اگر درس در مورد سلام و احوال‌پرسی باشد تمام واژگان مربوط به این مبحث در ابتدای درس ارائه شده است پس بهتر است در قدم اول واژگان جدید را یاد بگیرید و معانی آن را از دیکشنری پیدا کنید و آن را به خاطر بسپارید سعی کنید از همان اول همه چیز را حرفه ای یاد بگیرید تا در قدم­های بعدی دچار مشکل نشوید. چون کلمات زبان بسیار فرّار هستد؛ توصیه می‌شود واژگان را در فلش کارتهایی یادداشت کنید و طبق اصول یادگیری لایتنر پیش بروید تا کلمات در ذهن شما ماندگار شوند. همچنین در این زمینه می‌توانید از نرم‌افزارهایی که روی گوشی شما نیز نصب می‌شوند بهره ببرید.

  • تلفظ

در مرحله بعد که که معانی و واژگان جدید را آموختید یک فایل صوتی به شما داده می­شود تا تلفظ صحیح کلمات را بدانید اگر به دنبال یادگیری اصولی و دقیق زبان انگلیسی هستید حتما از همان ابتدا تلفظ صحیح کلمات را یاد بگیرید.

در کتاب امریکن اینگلیش فایل همه ی کلمات جدید در همان درس به شیوه‌های مختلف و در موقعیت‌های مختلف تکرار می‌شود. پس با بخاطر سپردن این کلمات، هرجایی از درس که به آن برخوردید بخصوص در فایل‌های شنیداری صوتی که به گوشتان می‌رسد حساس باشید و چندین بار جملاتی که حاوی این کلمات هستند را تکرار کنید. همچنین لازم به ذکر است که یک روش خوب برای یادگرفتن تلفظ حرفه­ای گوش دادن به موسیقی و تماشا کردن فیلم است که می­توانید از این روش­ها نیز استفاده کنید.

  • شنیدار و مکالمه

اگر با دقت گوش نکنید به هیچ عنوان نمی­توانید مکالمه خوبی داشته باشید پس این بخش از کتاب   American English File را با دقت مطالعه کنید. کسی می‌تواند خوب صحبت کند که قبل از آن شنونده‌ی خوبی باشد.

بخش شنیدار از 3 قسمت A.B.C  تشکیل شده در مرحله اول اول تمام واژگانی که در ابتدای کتاب آموختید در قالب جمله آورده می­شوند ، در بخش B  یک فایل صوتی به شما داده می­شود که باید با دقت به آن گوش کنید و به سوالات پاسخ دهید پیشنهاد میکنم تمامی این مراحل را با دقت تمام و تکرار بسیار انجام دهید شاید در نظرتان بسیار آسان باشد اما تلفظ ساده­ترین کلمات را نیز به خاطر بسپارید.

بخش C  که یکی از بخش­های تاثیرگذار در یادگیری است به فعالیت­ گروهی اختصاص داده شده در این قسمت به شما یک موضوع داده می­شود تا درباره آن با هم کلاسی­های خود گفتگو کنید این فعالیت فرصت خوبی است تا هم از کلمات جدید با تلفظی که یادگرفتید استفاده کنید و هم اشکالات خود را رفع کنید.

 

خرید کتاب زبان American File third edition

  • خواندن

این قسمت از کتاب دانش آموز، برای تقویت مهارت خواندن طراحی شده است در این بخش به شما یک متن داده می­شود تا ان را بخوانید و معانی آن را درک کنید همچنین واژگانی جدید نیز دراین متون گنجانده می­شوند که خودتان باید معانی آن را پیدا کنید و به خاطر بسپارید. توصیه می‌شود این قسمت را با پرسش‌هایی که در زیر آن مطرح می‌شود دنبال کنید و سعی کنید در سریعترنی زمان ممکن جواب سوال‌ها را پیدا کنید چرا که در سطوح بالاتر و آزمونهای پیش‌ رو، سرعت درک مطلب یکی از مهم‌ترین امتیازاتی است که باید بدست بیاورید.

  • نگارش

هرچقدر هم مکالمه خوبی داشته باشید مهارت نگارش نیز به همان اندازه حائز اهمیت است در این بخش از زبان آموزان خواسته می­شود در مورد یک موضوع مطلب ارائه دهید، سعی کنید در این بخش به مطالب ساده و پیش پا افتاده اکتفا نکنید، علاوه بر استفاده از کلماتی که در این درس و دریهای قبل یاد گرفته‌اید، تحقیق کنید و از کلمات، اصطلاحات و افعال دوقسمتی استفاده کنید و همزمان دایره لغات خود را افزایش دهید.

  • مرور

بارها این حرف را شنیده ایم که زبان انگلیسی خیلی سریع فراموش می­شود پس نیازمند تکرار و تمرین فراوان است.

مجموعه امریکن انگلیش فایل برای تثبیت آموخته‌های زبان‌آموزان بعد از هر 2 درس یک بخش مرور آورده است .

بهتر است تمرینات مربوط به این بخش را با دقت انجام دهید و آموخته­های خود را بسنجید.

خرید کتاب زبان امریکن فایل

 

·         WORK BOOK

 

اگر تمرینات کتاب کار را پیوسته با خواندن کتاب دانش‌آموز انجام ندهید ، در یادگیری دچار مشکل می­شوید .

این دو کتاب مکمل یکدیگر هستند پس لازم است بعد از اتمام هر مبحث تمرینات مربوط به کتاب کار را انجام دهید و اشکالات خود را بپرسید .

لازم به ذکر است تمام نکاتی که گفته شد در تمام سطوح و درس­های مجموعه American English File مشترک است.

سخن آخر

 

 

امیدواریم مقاله پیش رو برایتان مفید واقع شده باشد و با مطالعه درست و وصولی به سطح پیشرفته از زبان انگلیسی برسید.

همچنین اگر قصد تهیه مجموعه American English File را داشتید می­توانید به راحتی از وب سایت بوک کند سفارش دهید تا در کمترین زمان ممکن با بیشترین تخفیف به دستتان برسد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 16 =