مجله بوک کند

سطح بندی کتاب های تاپ ناچ (Top Notch)

سطح بندی کتاب تاپ ناچ(Top Notch)

یکی از مهم‌ترین موارد در مجموعه کتاب‌های آموزشی، آشنایی با سطح بندی کتاب است. در رابطه با کتاب تاپ ناچ نیز به همین صورت است. چرا که سطح زبان افراد با یکدیگر متفاوت است و هر شخصی باید توجه به مهارت‌های خود باید انتخاب کند که کتاب تاپ ناچ برای چه سطحی است. ترتیب کتاب های تاپ ناچ از مبتدی تا سطح متوسط را پوشش می‌دهد که در این مقاله ضمن پاسخ به اینکه کتاب تاپ ناچ چند جلد است؟ کتاب های تاپ ناچ به ترتیب سطح را نیز بررسی خواهیم کرد.

انتخاب بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی باید از کتاب های معتبر استفاده کنید. بعضی از کتاب ها مانند کتابهای تاپ ناچ به ترتیب معتبر هستند و فروش بالایی دارند. برای خرید و انتخاب بهترین سطح اموزش زبان انگلیسی باید با محتوا و لول بندی اشنا باشید. اگر سطح بندی کتاب انتخاب شده با دانش انگلیسی شما تناسب نداشته باشد، مطالعه و یادگیری برای شما خسته کننده خواهد بود. زیرا یا مطالب برای شما خیلی ساده خواهند بود یا سخت و غیر قابل فهم.

علاوه بر اینکه به سطح زبان توجه می کنید، باید هدف خود از یادگیری این رشته را مشخص کنید. زیرا هر سری کتاب یک هدف را به دنبال دارد. برخی از کتاب ها برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت اکادمیک مناسب هستند. ولی کتاب های تاپ ناچ مهارت های شنیداری و مکالمه را تقویت کرده و مهارت ارتباط گرفتن را افزایش می دهند.


| برای خرید کتاب تاپ ناچ کلیک کنید. |


معرفی کتاب های تاپ ناچ

در مقاله “معرفی کتاب های تاپ ناچ ” خواندید که این مجموعه ۸ جلدی شامل ۴ سطح مختلف و برای بزرگسالان تالیف شده است. با این توصیف در هر سطح دو کتاب در نظر گرفته شده که با عنوان A و B در ادامه یکدیگر هستند. با این کتاب‌ها می‌توانید زبان انگلیسی را از صفر شروع کنید و تا سطح Intermediate پیش بروید.

ترتیب کتاب های تاپ ناچ بر تقویت هر چهار مهارت listening ،speaking، reading  و writing تمرکز دارند که شامل بخش‌های مختلف واژگان، گرامر، مکالمه، تلفظ و همچنین فایل صوتی است. هر کتاب شامل دروس مختلف است که به همراه فایل صوتی و کتاب کار ارائه شده است. هنگام مطالعه هر درس باید فایل صوتی آن را نیز گوش دهید تا بتوانید تلفظ صحیح کلمات و عبارات را آموزش ببینید. پس از پایان درس نیز با حل تمرین‌های کتاب کار می‌توانید مطالب را مرور کرده و در ذهن خود تثبیت کنید. موضوعات هر درس به مباحث روزمره و کاربردی می‌پردازد و می‌توانید از آن‌ها در مکالمات روزمره خود نیز استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید که کتاب تاپ ناچ چند ترم است باید بگوییم که هر کدام از 4 کتاب تاپ ناچ در یک ترم به زبان آموز آموزش داده می شوند. به این صورت که کتاب سطح 1 در ترم اول، کتاب سطح دوم در ترم 2، کتاب سطح 3 در ترم سوم و کتاب سطح 4 و پایانی نیز در ترم آخر آموزش داده می شود.

لول بندی کتاب تاپ ناچ

 

لول بندی سری کتاب تاپ ناچ

کتاب های تاپ ناچ در ۴ سطح بندی تاپ ناچ ارائه شده اند. این کتاب‌ها از سطح مقدماتی و پایه یعنی beginner شروع می‌شوند و در سطوح بالاتر زبان آموز را به سطح متوسط می‌رسانند. در نتیجه با مطالعه سری کامل کتاب‌های تاپ ناچ می‌‌توانید خود را به سطح intermediate برسانید. اما در پاسخ به این که چند تا کتاب تاپ ناچ داریم، باید بگوییم که سری کتاب‌های تاپ ناچ شامل ۸ کتاب هستند با این توصیف که هر سطح شامل دو کتاب است. بنابراین کتاب های تاپ ناچ به ترتیب این گونه تقسیم‌بندی می‌شوند.

اولین سری کتاب های تاپ ناچ به ترتیب شامل کتاب آبی و کتاب قرمز است. هر کتاب نیز شامل دو سطح A و B است.سری دوم کتاب‌ها نیز که در سطح pre-intermediate و intermediate مورد استفاده قرار می‌گیرد، شامل کتاب‌های سبز و بنفش است. هر دو کتاب نیز شامل دو سطح و در مجموعه ۴ کتاب هستند.


پیشنهاد می شود: “مقاله نحوه مطالعه کتاب‌های تاپ ناچ را از دست ندهید.”


لیست کتاب های تاپ ناچ

با توجه به رده بندی کتاب های تاپ ناچ می‌توان لیست این کتاب‌ها را به‌صورت زیر معرفی کرد.

کتاب های آبی

اولین سطح مربوط به کتاب آبی Top Notch Fundamentals است که شامل دو کتاب A و B  می‌شود. سطح کتاب‌های آبی beginner و برای شروع زبان خواندن از صفر در نظر گرفته شده است. هر کتاب آبی شامل ۷ درس است که در ادامه یکدیگر هستند.

 

ترتیب کتاب های تاپ ناچ

کتاب های قرمز

سطح دوم در سطح بندی کتاب های تاپ ناچ مربوط به کتاب‌های قرمز Top Notch است که سطح مبتدی یا elementary  را تدریس می‌کند. این کتاب‌ها نیز شامل دو کتاب A و B هستند که مانند کتاب‌های مقدماتی در ادامه یکدیگر تدریس می‌شوند.

کتابهای تاپ ناچ به ترتیب

کتاب های سبز

سطح سوم کتاب‌ها شامل کتاب‌های سبز Top Notch هستند. این کتاب‌ها در سطح pre-intermediate تدریس می‌شوند که شامل دو کتاب A و B بوده و مانند دو سطح قبل دروس آن‌ها در ادامه یکدیگر است.

کتاب تاپ ناچ برای چه سطحی است

کتاب های بنفش

سطح آخر کتاب‌ها که در سطح بندی کتاب های تاپ ناچ به عنوان پیشرفته‌ترین شناخته می‌شوند، کتاب‌های بنفش Top Notch است. این کتاب‌ها شامل دو کتاب 3A و 3B هستند و برای سطح intermediate طراحی شده‌اند.

 

سطح کتاب تاپ ناچ

کتاب های تاپ ناچ چند ترم است؟

هر یک از سری کتاب تاپ ناچ برای تدریس و آموزش در یک ترم در نظر گرفته می‌شود. با این توصیف می‌توانید مجموعه ۸ جلدی کتاب‌های تاپ ناچ را در ۸ ترم مختلف آموزش ببینید. به این صورت که هر دو ترم یک سطح را می‌خوانید.یعنی اگر بخواهید زبان را از سفر و پایه آموزش ببینید می‌توانید از کتاب سطح اول یعنی Fundamentals A آبی شروع کنید و پس از ۸ ترم سطح زبان خود را به متوسط یا intermediate برسانید.

در عین حال اگر سطح زبان شما بالاتر از beginner باشد، لازم نیست کتاب تاپ ناچ به ترتیب بخوانید می‌توانید از کتاب‌های سطح بالاتر شروع کنید. یعنی ممکن است شما مبانی اولیه زبان را آموزش دیده و اطلاعات اولیه داشته باشید در این صورت می‌توانید از سطح elementary شروع کنید و زبان را آموزش ببینید.بنابراین به‌صورت مختصر می‌توان گفت کتاب‌های تاپ ناچ از ابتدا نیاز به گذراندن ۸ ترم دارد اما اگر از لول‌های بالاتر شروع کنید، تعداد ترم‌های شما کمتر خواهد شد.

سطح کتاب زبان تاپ ناچ از نگاهی دیگر

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پیش از مطالعه کتاب آموزشی زبان نسبت به آن اطلاع پیدا کنید، سطح کتاب‌های آموزشی است. چرا که ممکن برخی از کتاب‌ها از سطح مقدماتی تا پیشرفته را پوشش دهند. در عین حال برخی دیگر امکان مطالعه زبان انگلیسی را از صفر به شما بدهد.

سطح لول بندی کتاب تاپ ناچ به‌صورتی طراحی شده که شما می‌توانید بدون داشتن هیچ دانشی از زبان انگلیسی، آموزش زبان را شروع کنید و تا سطوح متوسط پیش بروید. به‌صورتی که با تمام شدن آخرین کتاب می‌توانید به سادگی مکالمه کنید و اصطلاحات، واژگان و عبارت‌های روزمره در موضوعات مختلف را به کار ببندید.

تمام کتاب های تاپ ناچ ساختار یکسانی دارند و در آن‌ها به چهار مهارت اساسی یعنی  speaking، reading، writing  و همچنین listening توجه شده است.نحوه آموزش کل کتاب های تاپ ناچ به‌صورتی است که در یک فرآیند ساده و کاربردی زبان انگلیسی را به شما آموزش می‌دهد و در بین منابع آموزشی یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند.در صورتی که این کتاب‌ها را برای آموزش زبان انگلیسی انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از طریق سایت بوک کند هر یک از کتاب‌ها را به‌صورت آنلاین سفارش دهید.

درس‌های ارائه شده در لول بندی کتاب تاپ ناچ

مجموعه کتاب‌های Top Notch شامل سطوح مختلفی برای زبان‌آموزان در سطوح مبتدی تا متوسط است. هر سطح به دو کتاب A و B تقسیم می‌شود که هر کدام شامل چندین درس مجزا برای آموزش و تمرین مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی است. در ادامه به بررسی جزئی‌تر سطوح و ساختار کتاب‌های Top Notch می‌پردازیم.

  1. سطح Fundamentales (مبتدی)

  • کتاب آبی Top Notch Fundamentals A: شامل درس‌های 1 تا 7 و سطح Beginner 1 تا 7
  • کتاب آبی Top Notch Fundamentals B: شامل درس‌های 8 تا 14 و ادامه سطح Beginner
  1. سطح 1 (مبتدی)

  • کتاب قرمز Top Notch 1A: شامل 5 فصل اول از سطح Beginner
  • کتاب قرمز Top Notch 1B: شامل 5 فصل آخر (6 تا 10) از سطح Beginner
  1. سطح 2 (متوسط)

  • کتاب سبز Top Notch 2A: شامل 5 فصل اول از سطح Intermediate
  • کتاب سبز Top Notch 2B: شامل 5 فصل دوم از سطح Intermediate
  1. سطح 3 (متوسط)

  • کتاب بنفش Top Notch 3A: شامل 5 فصل اول از سطح Upper-Intermediate
  • کتاب بنفش Top Notch 3B: شامل 5 فصل دوم از سطح Upper-Intermediate

در آموزشگاه‌ها، هر کدام از کتاب‌های Top Notch در یک ترم تحصیلی تدریس می‌شوند. این ساختار منظم، به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا به طور مفیدی در سطوح مختلف زبان انگلیسی پیشرفت کنند و مهارت‌های خود را در هر چهار مهارت اصلی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن) ارتقا دهند.

هدف کتاب های تاپ ناچ چیست؟

کتاب تاپ ناچ مجموعه‌ای جامع و کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی به شیوه‌ Communicative Approach است. این مجموعه با اتکا به اصول علمی، پالایش سیستماتیک و تمرینات منظم، فرایند یادگیری و آموزش زبان انگلیسی را تسهیل می‌بخشد. هر فصل از کتاب تاپ ناچ با هدف مشخصی طراحی شده و زبان‌آموزان در طول دوره به این اهداف دست می‌یابند. این مجموعه به طور کلی هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن) را پوشش می‌دهد، اما تمرکز اصلی آن بر روی مهارت‌های گفتاری و شنیداری است.

یکی از ویژگی‌های برجسته Top Notch، قرار دادن زبان‌آموزان در موقعیت‌های واقعی و کاربردی زبان انگلیسی است. در این مجموعه، زبان‌آموزان با استفاده از واژگان و جملات در مکالمه‌های کوتاه، مهارت‌های زبانی خود را در شرایط واقعی تمرین می‌کنند. گرامر و دستور زبان نیز در قالب همین مکالمه‌های کوتاه به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شود. به دلیل کوتاه بودن این مکالمه‌ها، گرامر و دستور زبان به طور ساده و در مدت زمان کوتاهی به زبان‌آموزان منتقل می‌شود.

فایل‌های صوتی کتاب تاپ ناچ، در کنار آموزش هر مهارت، به تقویت مهارت شنیداری زبان‌آموزان نیز کمک می‌کنند. این فایل‌های صوتی شامل مکالمات، گفتگوها و سایر محتوای صوتی مرتبط با مطالب آموزشی هر فصل هستند. مؤلفان این مجموعه، Joan Saslow و Allen Ascher، سابقه‌ای درخشان در تدریس زبان انگلیسی و آموزش روش‌های تدریس به معلمان دارند. این امر کیفیت و اثربخشی محتوای آموزشی کتاب تاپ ناچ را تضمین می‌کند.

مجموعه Top Notch برای سطوح زبانی مختلف، از مبتدی (Beginner) تا متوسط (Intermediate) طراحی شده است. این مجموعه برای افرادی که سطح زبان آن‌ها تا حدی است که بیش از 80 درصد سمینارهای انگلیسی، اخبار، فیلم‌های سینمایی و ترانه‌های انگلیسی را متوجه می‌شوند، مناسب نیست.هر سطح از Top Notch به دو کتاب با عنوان A و B تقسیم می‌شود. هر کدام از این کتاب‌ها شامل چندین درس است که به طور مجزا به آموزش و تمرین مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی می‌پردازند.

جمع‌بندی

آموزش زبان سطح لول بندی کتاب تاپ ناچ به صورتی است که شما می‌توانید با خواندن ۴ سطح کتاب زبان انگلیسی خود را از سفر به متوسط برسانید. اما در پاسخ به اینکه کتاب های تاپ ناچ چند تاست باید گفت که هر سطح دارای دو کتاب A و B و در مجموعه ۸ کتاب است.

سطح بندی کتاب های تاپ ناچ از سطح مقدماتی یعنی از صفر تا متوسط یعنی intermediate را پوشش می‌دهد.هر کتاب شامل چندین درس است که موضوعات روزمره و کاربردی را در قالب مکالمه و همراه با آموزش واژگان جدید به شما آموزش می‌دهد. ضمن اینکه می‌توانید مهارت‌های دیگر مثل listening، writing و reading را نیر تقویت کنید. برای خرید کتاب تاپ ناچ به راحتی می‌توانید در بوک کند سفارش‌تان را ثبت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن جلوی درب خانه تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 18 =